Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Linkbuilding

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg er begynt at lave lidt link building, hvad er bedst kun at linkbuilde til forsiden, eller vælge nogle forskellige sider ud og linke til dem? eller er det lige meget?

 

og hvis det er bedst at sprede sine links over flere sider vil de så alligevel give noget værdi til andre sider?

 

MVh

AMR

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Det kommer lidt an på formålet med linkbuildingen, men man kan vel sige generelt at det er en god idé at lave en naturlig spredning på tingene. Altså at bygge links på nogenlunde samme måde som det sker "naturligt".

Samtidig er det et faktum at nogle gode relevante links direkte til en vigtig underside (og med de rigtige ankertekster og det hele) virkelig kan løfte sådan en side på de søgeord, som du fokuserer på.

Det er en balancegang hvor meget du vil lægge vægt på at skabe en naturlig link profil og hvor meget du vil kaste dig ud i den slags fokuseringer.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu tager udgangspunkt i sådan en liste som en ovre på semoblog.com - kan man så løbe hele listen igennem hvor man opretter links til forsiden og derefter løbe listen igennem med nogle vigtige undersider?

Eller bør man vælge kun at oprette et link pr. linkkatalog og så skifte lidt mellem forsiden og undersiderne?

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg hijacker tråden men er der nogen der kan tilbyde link building her inde til en god julepris :)?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jace:

Hvis man nu tager udgangspunkt i sådan en liste som en ovre på semoblog.com - kan man så løbe hele listen igennem hvor man opretter links til forsiden og derefter løbe listen igennem med nogle vigtige undersider?

Eller bør man vælge kun at oprette et link pr. linkkatalog og så skifte lidt mellem forsiden og undersiderne?

Mange af katalogerne på den super gode liste på semoblog vil kun godkende et link per domæne, så det er yderst tvivlsomt også af den grund om det er din tid værd at løbe listen igennem igen med undersider. Jeg vil nok anbefale kun én gennemgang, hvor du så skifter lidt mellem forsider og undersider.  

Godt tip er lige at smække det hele ind i et excelark så du har styr på hvor du har søgt, med hvad og hvor linket endte med at linke osv. Samme liste kan du bygge videre på, når du kaster dig over den mere tunge linkbuilding med tiden. 

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hxs.dk:

Undskyld jeg hijacker tråden men er der nogen der kan tilbyde link building her inde til en god julepris :)?

Det er jeg sikker på der er! :-) Du er i hvert fald velkommen til at kontakte mig for en snak om opgaven.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:
Samme liste kan du bygge videre på, når du kaster dig over den mere tunge linkbuilding med tiden.

Hvad er da det næste trin i linkbuilding når man er færdig med semoblog.com?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jace:

Hvad er da det næste trin i linkbuilding når man er færdig med semoblog.com?

Næste trin eller i hvert fald andre typer af linkbuilding kunne være at prøve at få links fra relevante "almindelige" sider indenfor ens branche, avislinks, bloglinks, andre redaktionelle links osv. Desuden kunne man krydre med nogle links i en billigere klasse så som relevante forumlinks osv. Hele nettet rundt, skal man! :-)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:
Næste trin eller i hvert fald andre typer af linkbuilding kunne være at prøve at få links fra relevante "almindelige" sider indenfor ens branche, avislinks, bloglinks, andre redaktionelle links osv. Desuden kunne man krydre med nogle links i en billigere klasse så som relevante forumlinks osv. Hele nettet rundt, skal man! :-)

Ja, nu kan jeg se hvad du mener med "den tungere del" af linkbuilding, for det kan da vist hurtigt koste nogle timer at gøre - men det er selvfølgelig nødvendigt, hvis man skal til tops :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at du finder ud af hvilke søgeord du gerne vil opnå bedre positioner på.

Find herefter ud af:

Hvilken af dine sider ligger øverst i Google på dette ord?

Er det den side du gerne vil have liggende øverst i fremtiden (som sælger din vare/ydelse bedst)?

Herefter begynder du at linkbygge til de sider du har udpeget er vigtigst. For nogle af søgeordene vil det være forsiden, for andre en underside. En tommelfingerregel er at lade 2/3 af links gå til forsiden for at give et naturligt "mønster" - De færreste sites har 90% af linksne til underside ;-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)