Hej Vi har fået enerettighederne til salg af Zometools produkter i Skandinavien. Zome er et genialt (sic!) konstruktionskit, som anvendes i matematik og naturfagene i skolerne på alle niveauer, i forskningsmiljøer - samt som engaggerende, "educational toys" til privatmarkedet. Produktet har absolut "LEGO-kvaliteter", og er alle hidtidige model-konstruktionsværktøjer langt overlegent. Der er derfor et godt potetiale i produktet, og vi vil satse primært på skoler og disses lærere som vore indledende målgrupper - det private marked vil dels følge sideløbende som afløb af det første, dels vil der senere kunne sættes mere målrettet ind mod det private marked. Vi vil gerne nå ud til: - nøglepersoner i det pædagogiske system ("amtscentre for undervisning", fagkonsulenter i ministerier m.fl.) - den alm. matematik & naturfagslærer - lærerstuderende og seminarielærere - matematik- og naturfagsstuderende og lærere ved højere læreranstalter - mediefolk for anmeldelser, såvel i fagpresse som "intellektuelle" aviser & tidsskrifter Vi vil selvfølgelig helst sælge fra egen forretning, men hvis de rette samarbejdsparter kan findes, vil vi også overveje dette. Specielt i Finland og på Island, hvor vore sproglige kompetencer er utilstrækkelige. Men, til spørgsmålet: Hvordan griber vi bedst web-markedsføring an i de nævnte lande? Vi bruger Google ad words her i DK - vil det være det optimale at kopiere denne strategi i de øvrige nordiske lande? Eller har nogen et godt forslag til net-baseret markedsføring i de nævnte lande? Til et beskedent markedsføringsbudget? Med venlig hilsen og på forhånd tak for kollegiale overvejelser og råd! Martin Bodilsen Brain-power.dk |
Hej Martin
Først og fremmest har vi modtaget det flotte verdenskort, det pynter flot hos SPAMfighter :-)
Nå nu til sagen.
Hvis jeg var dig, så ville jeg arbejde med viral marketing. Et amerikansk headhuntingfirma lavede en sjov gimmick for at tiltrække chefer. På skærmen så man en medarbejder og et par boksehandkser. Med piletasterne kunne man slå medarbejderen gul og grøn og hver gang man slog, så kom medarbejderen med et "Av av chef, jeg kom for sent fordi toget var forsinket og lignende dårlige undskyldninger." Cheferne morede sig over de tåbelige kommentarer de jo til dagligt hører og kunne så afreagere lidt. Når de havde slået 15-20 gange, så blev de automatisk smidt over på headhuntersitet hvor beskeden var, " Er du træt af dine medarbejdere, så få et nyt chefjob". Da chefer kender andre chefer, så sendte de den straks videre og på få dage havde millioner af chefer grinet af joken og kendte nu headhunter firmaet. Jeg behøver vist ikke at give dig ideen til hvordan man kunne skære den til med din målgruppe :-)))))
Ellers er lærere nok verdens mest uforkælede folkefærd og derfor er det let og billigt at gøre noget for dem. Det kunne være sjove konkurrencer som kun var for lærere, hvor de kunne vinde rødvin etc. De kunne dyste på de sjoveste hitorier fra deres lærertid. Det kunne være sjove, groteske eller spændende historier og de kunne alle samles på et lærersite, hvor de kunne grine af hinandens sindssyge oplevelser.
Nå nu til sagen.
Hvis jeg var dig, så ville jeg arbejde med viral marketing. Et amerikansk headhuntingfirma lavede en sjov gimmick for at tiltrække chefer. På skærmen så man en medarbejder og et par boksehandkser. Med piletasterne kunne man slå medarbejderen gul og grøn og hver gang man slog, så kom medarbejderen med et "Av av chef, jeg kom for sent fordi toget var forsinket og lignende dårlige undskyldninger." Cheferne morede sig over de tåbelige kommentarer de jo til dagligt hører og kunne så afreagere lidt. Når de havde slået 15-20 gange, så blev de automatisk smidt over på headhuntersitet hvor beskeden var, " Er du træt af dine medarbejdere, så få et nyt chefjob". Da chefer kender andre chefer, så sendte de den straks videre og på få dage havde millioner af chefer grinet af joken og kendte nu headhunter firmaet. Jeg behøver vist ikke at give dig ideen til hvordan man kunne skære den til med din målgruppe :-)))))
Ellers er lærere nok verdens mest uforkælede folkefærd og derfor er det let og billigt at gøre noget for dem. Det kunne være sjove konkurrencer som kun var for lærere, hvor de kunne vinde rødvin etc. De kunne dyste på de sjoveste hitorier fra deres lærertid. Det kunne være sjove, groteske eller spændende historier og de kunne alle samles på et lærersite, hvor de kunne grine af hinandens sindssyge oplevelser.
Begge aktiviteter vil give god PR og kan nemt tilpasses andre landes.
Nå, har jeg ikke fortjent en gratis globus :-)))
Dbh Martin
Nå, har jeg ikke fortjent en gratis globus :-)))
Dbh Martin