Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT: Affiliateprogrammer

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

DK 25%

EU 25% EU-erhvervelsesmoms  Rubrik A skal ikke udfyldes ved momsangivelsen(gælder kun varer)

3. lande ingen moms

50tkr. pr. løbende 12 måneder-momsregistrering.

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

EU 25% EU-erhvervelsesmoms  Rubrik A skal ikke udfyldes ved momsangivelsen(gælder kun varer)

 

Hvad forstås der ved erhvervelsesmoms?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er rent statistik, at du skal beregne 25% moms af varekøbet indenfor EU.

Husk at oplyse dit danske CVR.nr. til sælger, således at varekøbet bliver momsfrit.

Skal tillægges moms af varekøb i udlandet og kan herefter fratrækkes indgående moms

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at affiliateindkomst fra virksomheder i EU - er skattefrit såfremt man er moms registreret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej da...al din affiliateindkomst er skattepligtigt!

Men momsmæssigt behandles den forskelligt, som beskrevet.

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

UPS - jeg mente selvfølelig, at man "slap for momsen" - ikke skatten  - pinligt!

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Underligt at rubrik a bliver indblandet i debatten, da komissionen slet ikke er et køb, men et "salg" for spørgeren. Det er da kun til at forvirrer når den slags kommer med i debatten.

Istedet bør det undersøges om siden er dansk hostet/sker salget til danske kunder eller også udenlandske etc. så kan der eventuelt være at en del af indtjeningen, der skal beskattes i udlandet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da muligt, at der er underligt med Rubrik A, men det er efter min mening korrekt, at nævne den i denne debat.

Hmmm..ved ikke, sålænge man tager indtægten med på den danske del, er der vel ikke gjort noget forkert.

Mener ikke ligefrem, at man skal opsøge problemerne....!

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende rådgivning du har.

Kære kunde

Du har en virksomhed, ja bare lad os få lavet en regnskab, så jeg kan sende dig en regning. Vi gider ikke undersøge om der kan være forhold vi skal kigge på, da det kan give problemer og være uden for mine kompentencer, så det dropper vi bare. Betal du bare mig, så må du sejle din egen sø, hvis udenlandske myndigheder skulle beskatte dig for din indtægt. Du kan ikke give mig ansvaret, da du ikke har betalt nok.

Mvh. Peter revisor

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke dog en gang sludder......jeg har mange kunder indenfor affilliate......og det har aldrig givet problemer.

Mange gange giver tingene sig selv, og naturligvis er tingene undersøgt til bunds.

Jeg kan her henvise til MD art. 56-57...Med hensyn til elektroniske ydelser, skal der ikke ske nogen vurdering af,

hvor ydelsen leveres.

Så, du er forkert på den donser....hvilket formål du end måtte have med dine underlige irettesættelser.

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)