Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

under 18 og Job ?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

 

Jeg har tænkt på en ide med at lave en hjemmeside hvor virksomheder kan få sat deres jobanoncer op, lidt lige som jobindex.

Dog ska denne hjemmeside udelukkende henvende sig til unge under 18, som f. eks. gerne vil have et job, men som ikke lige kan finde et.

Men nu er mit spørgsmål så: Er der nogen ting i lovginingen jeg skal forholde mig til, da det er job under 18 år ?

Ville det f. eks. være nødvendigt at lave en slags ''Terms Of Use'' hvor man fralægger sig alt ansvaret ?

Håber der er nogen der kan svare ;) 

Hilsen Emiel.

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at tage modet fra dig, men der findes masser af den slags sider i forvejen, og også en niche som du beskriver især henvendt mod unge.

En side der var været oppe i medierne et par gange er for eksempel http://www.xy-workzone.dk/.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide!

Sådan en side var jeg mega irriteret over, at der ikke fandtes, da jeg gik i gymnasiet! Der var kun jobs til "voksne" og så studiejobs til folk, der allerede var studenter. De store jobportaler havde i hvert fald dengang totalt tilsidesat det segment!

Jeg kan ikke forestille mig, at der skulle være nogen regler imod at lave en jobportal med fritidsjobs, men jeg er ikke jurist!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Ikke for at tage modet fra dig, men der findes masser af den slags sider i forvejen, og også en niche som du beskriver især henvendt mod unge.

En side der var været oppe i medierne et par gange er for eksempel http://www.xy-workzone.dk/.

Hmm, har lige været inde på siden, og jeg har godt nok aldrig set eller hørt om den før.

Men en ting jeg også bemærker på den side er at den primært henvender sig til studerende og folk der skal have lærepladser, og ikke så meget til folkeskole elever, eller bare generelt folk under 18.

Jeg ved ikke om dette vil være en stor  konkurent, det kunne være dejligt hvis jeg også kunne få nogen andre til at bedømme det.

En af de ting jeg også vil gøre anderledes i forhold til http://www.xy-workzone.dk/, er at man ikke skal have nogen bruger eller login, og så skal der blive mulighed for at lede efter jobs i ens egen kommune.

Men kom med noget mere input, vil gerne høre mere, også angående juraen ;)

(Sorry hvis jeg staver lidt dårligt lige nu, jeg er snart  ved at gå i seng )

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ikke flere der gider skrive ?

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en god idé. Specielt hvis du satser på et andet segment i de andre.

Eneste jeg kunne se som en hindring, var at få fat på så unge folk. Jeg har en eller anden tanke om at man i den alder enten går med reklamer eller så bliver man ansat på sin fars eller mors arbejdsplads.

 

Men thumbs up herfra. Ang. Jura, må det være kontrakter til virksomhederne der gør sig gældende, samt at du er tredjemand og intet har af gøre med eventuelle klagesager mellem de 2 parter. Ellers kunne du jo gøre opmærksom på love og regler omkring ungarbejdere.

Ellers prøv at snakke med HK. Det vil helt sikkert være en god samarbejdspartner.

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syns det er en god ide jeg mener dog der findes et par andre der også henvender sig til samme segment. men det er nogle man skal lede længe efter så jeg tror du har gode chancer med din side.

med hensyn til lovgivningen agere du jo blot opslagstavle men du gør nok klogt i at udforme et par linjer som at ansvaret for at arbejdet overholder de gældende regler, at man er over 13 osv. osv. jeg tror ikke det er noget du skal bekymre dig om.

Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er helt sikkert mange unge der ville være rigtig glade for en sådan portal! Så ud fra den synsvinkel er det en smadder god ide.

Spørgsmålet er bare om virksomhederne også mangler den type arbejdskraft. Som JuniorK skriver er det meget normalt at man i den alder bliver ansat på mors eller fars arbejdsplads, og det er også mit indtryk at langt de fleste virksomheder får den slags stillinger besat til "egne rækker". Blot en betragtning jeg har gjort - kan jo være jeg tager fejl.

Tror i hvert fald det bliver en sej kamp hvis ikke virksomhederne mangler den service..

Juraen kan jeg nok desværre ikke være dig behjælpelig med.

Held og lykke med det

Mads

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

JuniorK:
Eneste jeg kunne se som en hindring, var at få fat på så unge folk. Jeg har en eller anden tanke om at man i den alder enten går med reklamer eller så bliver man ansat på sin fars eller mors arbejdsplads.

Tsk! ... Da jeg var knægt, der gik man med reklamer, da man var 11! .. Ak ja, det var tider! Cool

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Okay mange tak for de positive komentarer :D 

I har nok ret i at det bliver svært at få fat i de unge, men det gælder jo bare om at få ordentlig kontakt til dem ;)

I modsætning til den side der bliver nævnt ovenover, vil anonce-prisernen også være langt lavere, jeg syntes det er helt urimlig høje priser de tager for det.
Men nu hvor det lyder som der er mange der siger godt for det, er der så også nogen der evt. har nogen forslag til hvordan jeg for lavet sådan en hjemmeside aka. Jobindex ? 
Jeg kan selv lave lidt HTML og CSS, men så bliver der ikke mulighed for at lade virksomhederne oprette profiler :/
Så er der nogen andre muligheder ? (Hvad med en Webshop løsning? Tvivler selv på om det kan bruges)
Glader hilsner fra Emiel :)

 

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)