Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omstrukturering?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har været så heldig, at jeg har tjent penge på finansielle instrumenter (obligationer og aktier) i dette år.

Nu er det sådan er jeg er under uddannelse og får SU. Jeg har desværre allerede overskredet grænsen for det tilladte kapitalindkomst, så skal betale noget SU tilbage.

  Jeg har valgt at sælge mine aktier i mit depot mandag, og vil høre om der er andre måder at placere gevinsten på, så den ikke tæller med som kapitalindkomst og dermed ikke går ind som en post omkring SU?

Gevinsten samt startbeløbet regner jeg med at skulle bruge i midten af 2009 eller starten af 2010 til nye tiltag. Indtil da er det ligemeget hvor de står, så længe de trække en form for rente.

Er det muligt ?

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Gevinst på aktier er ikke kapitalindkomst men aktieindkomst. Derimod er renteindtægter og kursgevinster på obligationerne kapitalindkomst. Såvidt jeg husker indgår aktieindkomst ikke i SU beregningen. Du kan iøvrigt ikke skubbe gevinsten medmindre du har et fremførselsberettiget tab eller kan lave et ved at sælge nogle tabsgivende aktier (og måske købe dem igen senere).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)