Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udkast til kontrakt til timelønnet

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jo tak, det kunne den. Har nu lavet min første!

Tak!

Mvh. Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jamen det har jeg faktisk gjort og de ville ikke hjælpe!

Tak ellers for tippet!

Mvh. Charlotte

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

 

Jeg har fået lavet en. Mange tak ellers. Den er meget simpel og lige til. Hvis jeg skal bruge noget mere seriøst vil jeg klart benytte mig af chancen til at skrive til dig!

God dag!

Mvh. Charlotte

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nathali:

Jamen det har jeg faktisk gjort og de ville ikke hjælpe!

Ville HK ikke hjælpe - det er godt nok noget hykleri. Når der kommer en seriøs arbejdsgiver, der gerne vil lave tingene ordentligt, så bør de stille op. Da jeg ansatte min journalist, var Journalistforbundet meget behjælpsomme. De sendte simpelt hen en standardkontrakt, som jeg kunne tage udgangspunkt i.

Hvis jeg var medlem af HK, ville jeg melde mig ud på den baggrund.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Ja ikke! Jeg mente også at det var til deres medlemmers fordel at jeg fik lavet en ordentlig kontrakt.

Det kan være jeg fik fat i en bitter dame og en anden ville have været mere hjælpsom... Dog blev jeg så gal i skralden at jeg ikke havde lyst til at prøve igen!

Efter jeg nu har lavet en kontrakt og det ser nogenlunde ud slår det mig at kbh kommune måske har noget på deres erhvervssider eller i deres væksthus...

Mvh. Charlotte

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Nathali:

Jamen det har jeg faktisk gjort og de ville ikke hjælpe!

 Ville HK ikke hjælpe - det er godt nok noget hykleri. Når der kommer en seriøs arbejdsgiver, der gerne vil lave tingene ordentligt, så bør de stille op. Da jeg ansatte min journalist, var Journalistforbundet meget behjælpsomme. De sendte simpelt hen en standardkontrakt, som jeg kunne tage udgangspunkt i.

Hvis jeg var medlem af HK, ville jeg melde mig ud på den baggrund.

mvh Hans

HK er meget firkantede når det kommer til at hjælpe arbejdsgivere. Jeg kontaktede dem engang omkring et lignende spørgsmål, og fik at vide, at HK jo ikke var der for at hjælpe arbejdsgiverne, men udelukkende sine medlemmer.

HK mente, at jeg burde kontakte en advokat i stedet, hvis der var noget jeg var i tvivl om.

Man må da betænke sig lidt over sådanne udmeldinger fra HK, da det jo ikke ligefrem er en stor hjælp for deres medlemmer, når man som arbejdsgiver kun kan kommunikere med dem, hvis der er problemer - og så sandsynligvis kun igennem advokat.... Sad

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Nu har jeg i andre sammenhænge desværre måtte kommuniere med HK og jeg finder dem (næsten alle dem jeg har haft den blandede fornøjelse at tale med) totalt inkompetente! Det er umuligt at få et klart svar og alle kaster bolden videre til andre.

Jeg forstår heller den komplette mangel på lyst til at hjælpe andre! Der sker jo ikke noget ved, at vejlede folk der ikke har betalt medlemsskab. Det kunne jo være, at man fandt dem så søde og service mindede, at man anbefalede dem til andre der (gud bedre det) havde lyst til at være medlem af en a-kasse.

God jul!

Mvh. Charlotte

Fra Stenstrup
Tilmeldt 14. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Nu er det jo ikke fordi jeg sådan notorisk forsvarer HK. Men jeg har selv arbejdet i fagforening/akasse og det er en lidt speget sag for dem at rådgive arbejdsgivere. De er jo betalt af deres medlemmer til at sikre medlemmerne bedst mulige vilkår, 

Når de derfor ikke vil svare, er det sandsynligvis fordi de - da de i sagens natur ikke kender til den konkrete situation for medarbejderen - er usikre på om deres vejledning kan blive brugt negativt over for deres medlemmer. Der hvor jeg arbejde havde vi også et princip om kun at give generel vejledning til arbejdsgivere.

Så jeg tror blot vi må erkende at der i stor udstrækning er modsatte interesser imellem arbejdsgivere og lønmodtagere - og dermed også mellem  AG og fagforeninger.

God Jul!

Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen igen..  :o)

Jamen du har ret, jeg bliver i kampens hede temmelig fortørnet. Dog var der tale om et gennerelt spørgsmål. Det var meget basalt, men desværre ikke en viden jeg lå inde med.

Mht. resten af min harme er den udgyet på bagrund af diverse samtaler med HK på vejne af min mand - det var heller ikke let, at få et klart svar selv da han var medlem...

God jul til dig også!

Mvh. Charlotte

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)