Hejsa Jo tak, det kunne den. Har nu lavet min første! Tak! Mvh. Charlotte |
Hejsa
Jamen det har jeg faktisk gjort og de ville ikke hjælpe!
Tak ellers for tippet!
Mvh. Charlotte
Hejsa Jo tak, det kunne den. Har nu lavet min første! Tak! Mvh. Charlotte |
Hejsa Jamen det har jeg faktisk gjort og de ville ikke hjælpe! Tak ellers for tippet! Mvh. Charlotte
|
Hej Karsten
Jeg har fået lavet en. Mange tak ellers. Den er meget simpel og lige til. Hvis jeg skal bruge noget mere seriøst vil jeg klart benytte mig af chancen til at skrive til dig! God dag! Mvh. Charlotte |
Ville HK ikke hjælpe - det er godt nok noget hykleri. Når der kommer en seriøs arbejdsgiver, der gerne vil lave tingene ordentligt, så bør de stille op. Da jeg ansatte min journalist, var Journalistforbundet meget behjælpsomme. De sendte simpelt hen en standardkontrakt, som jeg kunne tage udgangspunkt i. mvh Hans |
Hej Hans Ja ikke! Jeg mente også at det var til deres medlemmers fordel at jeg fik lavet en ordentlig kontrakt. Det kan være jeg fik fat i en bitter dame og en anden ville have været mere hjælpsom... Dog blev jeg så gal i skralden at jeg ikke havde lyst til at prøve igen! Efter jeg nu har lavet en kontrakt og det ser nogenlunde ud slår det mig at kbh kommune måske har noget på deres erhvervssider eller i deres væksthus... Mvh. Charlotte |
HK er meget firkantede når det kommer til at hjælpe arbejdsgivere. Jeg kontaktede dem engang omkring et lignende spørgsmål, og fik at vide, at HK jo ikke var der for at hjælpe arbejdsgiverne, men udelukkende sine medlemmer. HK mente, at jeg burde kontakte en advokat i stedet, hvis der var noget jeg var i tvivl om. Man må da betænke sig lidt over sådanne udmeldinger fra HK, da det jo ikke ligefrem er en stor hjælp for deres medlemmer, når man som arbejdsgiver kun kan kommunikere med dem, hvis der er problemer - og så sandsynligvis kun igennem advokat....
|
Hej Hans Nu har jeg i andre sammenhænge desværre måtte kommuniere med HK og jeg finder dem (næsten alle dem jeg har haft den blandede fornøjelse at tale med) totalt inkompetente! Det er umuligt at få et klart svar og alle kaster bolden videre til andre. Jeg forstår heller den komplette mangel på lyst til at hjælpe andre! Der sker jo ikke noget ved, at vejlede folk der ikke har betalt medlemsskab. Det kunne jo være, at man fandt dem så søde og service mindede, at man anbefalede dem til andre der (gud bedre det) havde lyst til at være medlem af en a-kasse. God jul! Mvh. Charlotte |
Hej igen! Nu er det jo ikke fordi jeg sådan notorisk forsvarer HK. Men jeg har selv arbejdet i fagforening/akasse og det er en lidt speget sag for dem at rådgive arbejdsgivere. De er jo betalt af deres medlemmer til at sikre medlemmerne bedst mulige vilkår, Når de derfor ikke vil svare, er det sandsynligvis fordi de - da de i sagens natur ikke kender til den konkrete situation for medarbejderen - er usikre på om deres vejledning kan blive brugt negativt over for deres medlemmer. Der hvor jeg arbejde havde vi også et princip om kun at give generel vejledning til arbejdsgivere. Så jeg tror blot vi må erkende at der i stor udstrækning er modsatte interesser imellem arbejdsgivere og lønmodtagere - og dermed også mellem AG og fagforeninger. God Jul! Karsten |
Hej igen igen.. :o) Jamen du har ret, jeg bliver i kampens hede temmelig fortørnet. Dog var der tale om et gennerelt spørgsmål. Det var meget basalt, men desværre ikke en viden jeg lå inde med. Mht. resten af min harme er den udgyet på bagrund af diverse samtaler med HK på vejne af min mand - det var heller ikke let, at få et klart svar selv da han var medlem... God jul til dig også! Mvh. Charlotte |