Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk ansat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi står for at skulle ansætte en Svensker so er bosat i Sverige og skal arbejde i Sverige.

Er der nogen der kan sige noget om arbejdsmarket,  hvad vi skal være opmærksom på eller hvor jeg kan hente oplysninger.

Hilsen Bente

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ansat, der bor og arbejder i England.

Jeg erfarede, at skattemyndighederne i Danmark havde meget svært ved at finde ud af, hvordan den skulle takles, men til sidst fandt de frem til, at der ikke skal trækkes nogen form for skat af vedkommendes løn, og at hun selv skal indberette og betale i England. Jeg skule dog stadig indberette til Skat, at hun var ansat, og at der var udbetalt den løn, der nu var.

 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bente:

Hej

Vi står for at skulle ansætte en Svensker so er bosat i Sverige og skal arbejde i Sverige.

Er der nogen der kan sige noget om arbejdsmarket,  hvad vi skal være opmærksom på eller hvor jeg kan hente oplysninger.

Hilsen Bente

http://www.hallonorden.org/forside/dk/forside.aspx

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er der i allerhøjeste grad. En svensk arbejdsgiverafgift på ca. 33% som arbejdsgiveren skal betale. Medmindre du som arbejdsgiver laver en aftale med den svenske medarbejder om at denne selv afholder denne udgift, og det kan være svært at få dem til at forstå det. Prøvede det sidste år i Malmø med en virksomhedsejer.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Ja det er der i allerhøjeste grad. En svensk arbejdsgiverafgift på ca. 33% som arbejdsgiveren skal betale. Medmindre du som arbejdsgiver laver en aftale med den svenske medarbejder om at denne selv afholder denne udgift, og det kan være svært at få dem til at forstå det. Prøvede det sidste år i Malmø med en virksomhedsejer.    

Det afhænger vel af om det er et dansk firma med hjemsted i danmark der står for ansættelsen?

 

Vær dog opmærksom på at denne ansatte vil falde ind under svensk arbejdsgiverskt såfremt denne tager et bijob. Så er det den danske arbejdsgiver der skal betale den ekstra skat af hele den samlede indtægt!

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig ikke nej - Det afgørende er om personen arbejder permanent i Sverige. Dvs. en dansker der arbejder permanent i Sverige er også undergivet svenske socialsikringsregler. Dvs. uanset hvad skal der betales svenske afgifter og laver man ikke en aftale med medarbejderen er det den danske arbejdsgiver der skal betale.

Det med bijobbet handler om at man, ikke som normalt skal socialsikres i arbejdslandet hvis man har anden beskæftigelse i hjemlandet. Det er fint for en dansker der arbejder i Sverige, og noget rigtigt skidt for svenskeren der arbejder i DK men for en svensker der bor og arbejder i Sverige er det ligegyldigt, da der uanset hvad sker socialsikring i Sverige. .

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)