Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook og søgemaskineoptimering?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har oprettet en annonce på facebook og kom til at tænke på om google tager med i deres beregninger at der bliver linket fra facebook til min shop. Altså på den måde at pagerank værdien stiger? Nogle der har noget viden omkring dette?

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen Google-gevinst ved annoncer eller andre links fra Facebook. De bliver som udgangspunkt alle omdirigeret. Du må nøjes med at glæde dig over den direkte trafik fra annoncen.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad betyder, at de bliver omdirigeret?

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

 

Besøg vores specialbutik med alt til erotiske rollespil og sexlegetøj.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo,

En helt kort forklaring:

Et direkte link til din side hedder www.iscenesat6.dk. Sådan et link crawler søgemaskinerne gerne, og det overfører linkværdi til din side.

Et omdirigeret link fra Facebook kan f.eks. hedde: http://www.facebook.com/ac.php?i=6002226204405&meta=AAAAAQAQcIXahGfpuqLp6QZNUypM_AAAAsXqNBdTsAwFtNnFo3Np48B

(endda i stærkt forkortet version). Her er en stribe koder, som fortæller noget bagvedliggende programmel, hvor linket skal pege hen.

Et sådan omdirigeret link overfører ikke nogen linkværdi til destinationen, og hjælper altså ikke din side med at opnå bedre rangering hos Google og de andre søgemaskiner.

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

I 'gamle dage' var en link en link, men sådan er det ikke længere, så derfor bliver svaret noget i stil med ja og nej.

Du skriver at du har oprettet en annonce, mener du dermed at du har lavet in profilside for dit firma eller skal det forstås som en reklame/annonce?

Hvis det er en reklame/annonce, så får du kun trafik ud af det, da en søgerobot ikke kan følge en dynamisk link fra en annonce til din side og derfor tæller det ikke som et link. Hvis du har oprettet en profilside, så er gevinsten at Facebook links er 'værdifulde'. Hvor meget et link fra Facebook tæller i sig selv er det kun Google et al som ved. 

Jeg går i luften med mit site om et par dage og jeg har sat en profilside op for mit firma på Facebook. Som jeg ser på det, så kan det bestemt ikke skade min forretning, kun det modsatte. 

Teorien bag er, at profilsiden (med en simpel direkte link til min hjemmeside) i sig selv giver et løft af ukendt værdi til min side, men jo flere venner og bekendte jeg kan få til at deltage i min sides 'fanskare', jo flere links vil der gå fra individuelle medlemssider til min profilside og jo mere vægtig vil den derfor (forhåbentlig) blive.

Mvh,

Thomas

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, og tak for svarene..

Jeg har oprettet en annonce som bliver vist ude i siden på facebook. Det havde jo ellers givet en stor google-gevinst hvis det var.

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Frank. Dit første svar kunne forstås sådan, at en profil med link ikke vil give juice. Men det er kun de betalte annoncer, der ikke giver juice.

Så jeg har gjort det rigtige: oprettet en profil med link til min netbutik.

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med alt til erotiske rollespil og sexlegetøj

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Goaften:

Tak for svaret Frank. Dit første svar kunne forstås sådan, at en profil med link ikke vil give juice. Men det er kun de betalte annoncer, der ikke giver juice.

Så jeg har gjort det rigtige: oprettet en profil med link til min netbutik.

Hej igen,

Mit første indlæg var ganske rigtigt for upræcist skrevet. Jeg burde have skrevet, at Facebook som udgangspunkt omdirigerer eller benytter sig af no-follow på deres links.

Alle standardlinks på profilsiderne er nemlig ramt af nofollow, hvilket betyder, at de ikke giver noget juice.

Se f.eks. DAD's Facebook-side, hvor både hjemmesidelinket i toppen og en brugers link i et indlæg er nofollow.

Det kan dog (indtil videre) lade sig gøre at omgå deres nofollow ved hjælp af RSS feeds, som Lars Bachmann beskriver her.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas S.:

Hvis du har oprettet en profilside, så er gevinsten at Facebook links er 'værdifulde'. Hvor meget et link fra Facebook tæller i sig selv er det kun Google et al som ved. 

Teorien bag er, at profilsiden (med en simpel direkte link til min hjemmeside) i sig selv giver et løft af ukendt værdi til min side, men jo flere venner og bekendte jeg kan få til at deltage i min sides 'fanskare', jo flere links vil der gå fra individuelle medlemssider til min profilside og jo mere vægtig vil den derfor (forhåbentlig) blive.


Hej Thomas,

I og med, at links fra profilsiderne er nofollow, har jeg en god idé om værdien af linket i forhold til Google..

Men profilsiden i sig selv kan jo rankes fornuftigt, Facebook kan bruges til interaktion m.m., så det er ikke nødvendigvis spildt at oprette en profilside.

Og så længe det varer, kan du jo udnytte RSS-tricket, som nævnt i mit forrige indlæg.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:
jo flere links vil der gå fra individuelle medlemssider til min profilside og jo mere vægtig vil den derfor (forhåbentlig) blive.

Dertil skal lægges, at alle har jo efterhånden fundet ud af, hvordan man gør sin profilside utilgængelig for andre end sine venner, så Google kravler slet ikke profilsiderne alligevel!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)