Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg ellers købe PPC trafik?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jace:

verdens rigeste mand:

Hej Jacob, google er ikke god til alt slags trafik. Den trafik jeg søger nu er facebook er genialt, men det er til gengæld også blevet rimeligt dyrt, så jeg prøver at åbne øjene for alternative muligheder. Hvis de da findes? 

Mit budget i google er fint stort, og min CTR er også okay, men kommer desværre ikke i nærheden af at bruge budgettet

 

Må man spørge hvad det er for noget trafik som facebook er bedre til at levere end google?

Jeg har udelukkende arbejdet med webshops, og der google langt bedre end facebook, på grund af den tilstand brugeren er i når de efterspørger produkter gennem google, fremfor den tilstand de er i, når de er sociale på facebook.

 

Ja som sagt, målrettet trafik efter alder og køn, men også at man kan få ekstremt mange visninger hvis man er villig til at betale for det! Især på de kampagner der er svære at køre på google. 

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også gerne høre mere om den målgruppe, som du prøver at ramme.. Hvad med partner-ads.com? Eller evt. køber bannerplads på en side?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Verdens rigeste mand / Patrick Blasone:

Ja som sagt, målrettet trafik efter alder og køn, men også at man kan få ekstremt mange visninger hvis man er villig til at betale for det! Især på de kampagner der er svære at køre på google

Jeg har dog bare hørt at selvom man kan målrette sine annoncer utroligt præcist, så er konverteringsgraden på de klik man får stadig meget lavere end på Adwords. Men jeg synes det er meget spændende hvis du har andre erfaringer? Så kan det være man bør prøve at arbejde lidt mere seriøst med det.

Der hvor jeg har hørt at de performer rigtigt dårligt er her: http://marketing.potter.dk/viral-video-goviral/

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg har helt klart andre erfaringer. Selvfølgelig vil kliks via adwords altid konverterer bedre, da man kan målrette dem køberelaterede keywords. Men der vil jo være situationer hvor du indtjeningsmæssigt kan tjene mere via facebook, end adwords, da det jo er muligt at få mega mange klik på kort tid. 

 

Altså hellere 5000 Klik som konverterer hos 2 procent, end 500 klik som konverterer hos 5 procent, hvis dit overskud i sidste ende er større. 

Problemet er at finde produkter hvor det er tilfældet, for de hænger ikke på træerne.. Men jeg har fin succes med en håndfuld, men vil ikke sige hvilke ;)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vil sige, at hvis du tænkte på at køre din forretning med brugskunst over facebook, så er jeg ret så sikker på det ikke kan betale sig. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Jeg vil også gerne høre mere om den målgruppe, som du prøver at ramme.. Hvad med partner-ads.com? Eller evt. køber bannerplads på en side?

Hey.. Jeg har ikke en bestemt målgruppe, har flere forskellige sider kørende, og flere forskellige målgrupper. Så det vil være forskelligt. Prøver bare at udvide min horisont :) Men god ide med partner-ads.com, havde ikke lige tænkt over jeg selvfølgelig kunne få trafik den vej. Det tror jeg at jeg vil kigge på. 

 

Det med at købe bannerplads på sider, det syntes jeg er svært at finde et ordentligt sted. 

For syntes de sider jeg kigger på, at de falder i 2 katagorier:

Enten så er siden kørt af en amatør (ikke negativt ment), altså en privat person. Og så har siden tit ikke nok visninger, til jeg syntes det kan betale sig at bruge tid på besværet... Hvis jeg endelig finder en ordentlig side, så kan folk ikke udskrive en faktura.

Hvis jeg kigger på professionelle sider, så syntes jeg sku de er for dyre. Nogle sider har jo en enorm CPM pris, som jeg ikke tror jeg kan overvinde, og skabe overskud. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

verdens rigeste mand:
Men jeg har fin succes med en håndfuld, men vil ikke sige hvilke ;)

Jeg kan godt lide idéen om at få en masse erfaringer fra de andre brugere, uden selv at ville dele egne erfaringer :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob W:

verdens rigeste mand:
Men jeg har fin succes med en håndfuld, men vil ikke sige hvilke ;)

Jeg kan godt lide idéen om at få en masse erfaringer fra de andre brugere, uden selv at ville dele egne erfaringer :)

Syntes da jeg sådan prøvede at give en ide om hvad slags kampagner som kunne være succesfuld :) Vil jo ikke sige direkte hvilke som giver mig mad på bordet, da konkurrencen er rimelig hård i forvejen. Tror ikke du ville være en konkurrent til mig, men kunne sagtens være andre som læste med :)

Sorry. Vil gerne hjælp med facebook, men vil ikke sige direkte hvilke jeg har succes med.

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

verdens rigeste mand:

Syntes da jeg sådan prøvede at give en ide om hvad slags kampagner som kunne være succesfuld :) Vil jo ikke sige direkte hvilke som giver mig mad på bordet, da konkurrencen er rimelig hård i forvejen. Tror ikke du ville være en konkurrent til mig, men kunne sagtens være andre som læste med :)

Sorry. Vil gerne hjælp med facebook, men vil ikke sige direkte hvilke jeg har succes med.

Det er også helt i orden. Synes bare lige den skulle bemærkes :)

Mener du hvilke andre end facebook du bruger? Altså dem som du gerne vil holde for dig selv? Eller er det hvilke annoncer på facebook der virker?

 

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "verdens rigeste mand"

Jeg kan hjælpe dig delvist. Jeg ville måske få lavet nogle eyecathende bannere som du kan reklamere med på forskellige sider.

fx. for din guide til tøjbutikker på nettet kunne du reklamere på forums for unge mennesker:

www.doid.dk

www.arto.dk

der findes mange andre sider som tilbyder annoncering end bare facebook og google. Tit og ofte er det meget mere effektivt at finde de lidt mindre fora, da her er det en bestemt kundegruppe som er der. Du skal finde ud af hvilken kundegruppe det er der giver dig mest profit, og så skal du simpelthen bare finde mindre sider, med en mere koncentreret gruppe af forbrugere.

Det ville være mit forslag.

Håber det kunne hjælpe dig.

- David

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)