Hej igen.
Nej nej kritik er skam ok. Jeg siger som jeg gør fordi jeg som sagt har noget erfaring indenfor den her del. De kunder jeg henvender mig til stiller enorme krav til en online shop. Den side vi startede med fik kritik konstant fordi der netop var rigtig mange menu´er og meget tekst på forsiden. Ud over det var de kunder jeg ønskede måske ikke lige en kundegruppe med det største computerbruger niveau og derfor måtte den gøres endnu mere simpelt. Det du ser på
www.free-tuning.dk virker rigtig godt for os. Vi har for nyligt lavet en analyse ved at sende nyhedsbreve ud til alle vore kunder og de primære ting folk roser os for er overkueligheden og at der når man begynder at vælge menu´er er flere steder man kan vælge samme undermenu (både i søjlen til venstre men også på hovedsiden).
Grunden til at jeg foreslår en
flash på forsiden er at det har virket rigtig godt på denne side :
http://www.extremecarparts.dk/ Prøv at chekke forsiden ud på den.. Vi arbejdede faktisk på noget tilsvarende lige før vores side blev hacket. Folk går ikke ind på en
hjemmeside hvorfra der sælges ting (altså detail branchen) for at læse om alt muligt. De går derind fordi de vil finde det produkt der lige netop henvender sig til dem. Og det er det man skal spille på. Vi havde da det gik bedst 800 unikke besøgende (
ip adresser) på vores hjemmeside
pr 24 timer. Størstedelen (77%) gik direkte ind på siden og brugte ikke et
link for at komme derind. Det betyder at de enten kan huske vores navn i hovedet eller at de har lagt vores side til foretrukne og dermed ønsker at besøge den i ny og næ.
Jeg ved ikke hvor du har fået dine råd fra med hensyn til din webshop men vi brugte da vi valgte at lave en ny hjemmeside
www.venio.dk til at lave vores. De er super professionelle og de har mange års erfaring med webshops indenfor detailhandelen.
Hvis jeg skulle ændre noget på din side ville jeg først og fremmest vælge en "firmafarve". Giv den lidt kulør. Det behøver ikke være en højlyserød farve men bare så den får lidt "liv". Den er meget hvid og grå. Lav dine menu punkter om. Når jeg går derind støder jeg på flere menuer som jeg ikke ved hvad dækker over. Bla.a "Lounge Lights" og "Funny Blocks".
En gennemsnitskunde bruger mellem 2 og 3 minutter på en hjemmeside før han drøner videre til den næste og derfor er det vigtigt at udnytte de få minutter bedst muligt. Det er indenfor den tid man skal "fange" kunden.
Du må endelig ikke misforstå mig for jeg finder selv dine produkter rigtig sjove og spændende og efter at have kigget en del på din side kan jeg ikke udelukke at jeg gerne selv ville købe nogle dimser hos dig. Men man er bare nødt til at tage hensyn til at gennemsnitskunderne ikke er ret lang tid på siden...
Håber det jeg har skrevet forstås som konstruktiv kritik. Det er ikke noget jeg bare finder på. Vi har analyseret og analyseret på vores egen side. Vi fik vores side igennem B-one og de har en fed analyse side hvor man kan se en hel masse informationer. Her kan man også se hvilke links folk primært bruger for at komme ind på ens side. Dvs man kan måle direkte på i besøgende hvor godt en given reklamebanner fungerer. Du har måske noget lignende og hvis du har vil jeg foreslå dig at se på bla.a den tid folk bruger på din side, da den er meget vigtig for hvordan siden bør se ud..
Held og lykke med din hjemmeside fremover. ;)