Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor og uopsigelighed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det normalt at der er 1 års uopsigelighed når man lejer et lokale / kontor?
Hvad gør man hvis man gerne vil ud før? Ikke har råd til at betale? går konkurs? og hvad der nu ellers er af mulige udfald for en virksomhed.

Umiddelbart lyder det at binde sig i 1 år af meget i mine ører. Specielt hvis man pludseligt vækster.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger meget af typen af lokale / bygning, og skal der ombygges osv. hvor lang tid opsigelsen er, så generelt meget forskelligt.

I de lejemål jeg selv udlejer, oprettes leje kontrakter med ½ års opsigelse.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra København K
Tilmeldt 5. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke normalt nej. Nu hvor markedet går dårligt er det lettere at finde noget, hvor du ikke er bundet.
Vi har selv tre måneders opsigelse, fordi vi ikke vil holde på folk, der vil videre.
Og som du selv nævner, kan noget gå godt eller skidt, så man har brug for mindre eller større lokaler.
Jeg ved ikke hvad man gør rent juridisk, desværre.

Venlig hilsen Dorte

www.skindergade15.dk - Københavns kedeligste kontorfællesskab - eller not!

http://www.skindergade15.dk 
Mødelokaler & postservice - kun 299,- pr. md.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nok ligeså mange svar på dette som på hvem hvordan jorden blev til..

Vi har 2 års uopsigelighed, men er man i tvivl om man vil blive det samme sted, så skal man nok gå efter dem med meget lille uopsigelighed, men regner man med at blive samme sted, så er det måske ikke så afgørende som, at få huslejen lidt billigere eller lign.

Skal man flytte kan man som regel komme ud ved at finde nye lejere, hvis ikke man kan det, så hænger man nok på lejen hvis ikke man vil købe sig ud med eksempelvis 6 måneders leje. Går man konkurs og det er eksempelvis ApS eller AS, så er det udlejers problem - de mere jurdiske aspekter skal du nok snakke med en advokat om.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas virkelig meget på med at binde dig i så lang tid, og pas på med størrelsen på depositum. Udlejere kan være nogle værre banditter, og hvis du går ned med firmaet, hænger du på lokalerne indtil opsigelsen.

Jeg vil råde dig til at finde billige lokaler til at starte med. Så bliver depositumet heller ikke så højt. Hvis din forretning så går strygende, og der er penge i kassen, kan du udvide til mere fancy lokaler!

 

DorteGro:
www.skindergade15.dk - Københavns kedeligste kontorfællesskab - eller not!

Ha ha, er det jeres slogan? ... Jeg får med det samme lyst til at flytte ind i jeres kontor! Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et forholdsvist billigt til 3000 om måneden, men man skal binde sig i et helt år.
Hvem fanden kan tænke et helt år frem. 

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej GreyZone

Er udlejer ikke indstillet på, at forhandle vilkår?

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum, Cand.jur.

Dalum Law Consulting s.m.b.a.   www.dalum-law.dk

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten Dalum:

Hej GreyZone

Er udlejer ikke indstillet på, at forhandle vilkår?

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum, Cand.jur.

Dalum Law Consulting s.m.b.a.   www.dalum-law.dk

 

Jeg har ikke spurgt endnu. det gør jeg ved næste møde.
1 år går vel også stærkt anyways.

Hvad slags rådgivning er der tale om?

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

  Et helt år er absolut ikke unormalt.

Større lejemål har typisk en uopsigelighed på 2 år eller mere. Det er typisk også afhængigt af hvor meget udlejer skal gøre ved lokalerne før I overtager dem, men også hvor meget udlejer regner med at der skal gøres når I flytter igen. Det vil sige at hvis I skal have flyttet nogle vægge og lavet nogle specielle ting før I kan bruge lokalerne, så vil udlejer typisk også binde Jer for en længere periode. Eller virker det jo også lidt hul i hovedet f.eks. at flytte en væg eller tilsvarende, hvis lejeren efter 3 måneder så er smuttet igen og der står en ny lejer som ønsker væggen genopført.

Typisk plejer det også at være en del af forhandlingen omkring selve huslejen. Typisk kan man godt forhandle lejen lidt ned, hvis man til gengæld binder sig for længere tids uopsigelighed.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

  Et helt år er absolut ikke unormalt.

Større lejemål har typisk en uopsigelighed på 2 år eller mere. Det er typisk også afhængigt af hvor meget udlejer skal gøre ved lokalerne før I overtager dem, men også hvor meget udlejer regner med at der skal gøres når I flytter igen. Det vil sige at hvis I skal have flyttet nogle vægge og lavet nogle specielle ting før I kan bruge lokalerne, så vil udlejer typisk også binde Jer for en længere periode. Eller virker det jo også lidt hul i hovedet f.eks. at flytte en væg eller tilsvarende, hvis lejeren efter 3 måneder så er smuttet igen og der står en ny lejer som ønsker væggen genopført.

Typisk plejer det også at være en del af forhandlingen omkring selve huslejen. Typisk kan man godt forhandle lejen lidt ned, hvis man til gengæld binder sig for længere tids uopsigelighed.

/Jesper

Hej Jesper. Tak for dit svar.
Jeg er glad for at høre at det ikke er unormalt. Når man er en ny spiller vil man helst undgå at snøres.

 

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)