Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med Erhvervspakker

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,


Hvad er jer andres erfaring med antallet af erhvervspakker?

Vi har pt. cirka 10% erhvervspakker og markedsfører slet ikke muligheden for at sende til sin arbejdsplads.

Derfor vil jeg hører hvor meget vækst i antallet af erhvervspakker i andre har oplevet ved en markedsføring af en sådan mulighed?

Mvh.
Jesper Hvejsel
Made4men.dk

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvejsel:
markedsfører slet ikke muligheden for at sende til sin arbejd

Jeg har ingen erfaring med det du efterspørger, men du skal blot være obs på post danmarks definition af privat / erhvervspakker (da det jo nok er dem du bruger til at sende pakker). Det er ikke modtager adressen, men modtageren der afgør om det er en privat eller erhvervs pakke.

"Erhvervspakker omfatter indenlandske pakker, ekskl. pakker til Færøerne og Grønland, der sendes (som led i en aftale) mellem to forretningsmæssige parter eller inden for en forretningsmæssig part.
Ved en forretningsmæssig part forstås:
En erhvervsdrivende, en offentlig virksomhed, forvaltningsmyndighed eller et andet offentligt organ samt enhver privat eller offentlig institution, organisation, forening, fond eller anden sammenslutning, der enten helt eller delvist udøver erhvervsaktivitet eller er arbejdsgiver."

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige forstå dig rigtig?

Mener du ikke at man kan sende att. til en kunde på en erhvervsadresse?

Eller mener du at man principielt set kan sende til alle adresser, så længe man i en elller anden form har et forretningsmæssigt samarbejde. Der står jo ingen steder at det skal være CVR-registreret adresse eller lignende. Det kan jo principielt set godt være en privat adresse hvor der er en institution.


 

 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvejsel:
Mener du ikke at man kan sende att. til en kunde på en erhvervsadresse?

Jo, det kan du fint. Spørgsmålet her gik udelukkende på, hvilken pakke type du vælger at sende som (som aftalekunde ved post danmark). Hvis kunden er en privat person skal den sendes som privatpakke, er kunden en erhvervskunde som erhvervspakke. Modtager adressen kan fint være en firma adresse med att. Pointen var blot at pakke typen er afhængig af kunden (privat eller erhverv) og ikke leveringsadressen.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil principielt sige at alle sådan set snyder når de sender erhvervspakker ud til privat kunder på deres firma adresse?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så længe modtager adressen er et firma kan du sende pakken som erhvervspakke. Om det er til privat brug eller firma brug - er ligegyldigt. Grunden til at der er forskel i priserne og type af pakke, er fordi Posten er sikker på at komme af med sin pakke.

Vores kunder kan vælge mellem levering til privat adresse (kr. 49) og levering til firmaadresse (kr. 35).

Ca. 25-30% af kunderne vælger at få leveret på firmaadresse. For os en stor fordel da vi ikke taber så meget på fragten når det er erhvervspakke - og vi kan sende alt med track and trace nummer.

Så det kan godt anbefales at give kunderne valget - hvor levering til firmaadresse er billigere.

Mange hilsener Helle

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Helle - houseofkids.dk:
Så længe modtager adressen er et firma kan du sende pakken som erhvervspakke

Jeg mener ikke du har ret. Det er også i strid med hvad jeg har fået oplyst ved post danmark, og post danmarks egen formulering i vilkårene for erhverspakker (som jeg anførte i tidligere indlæg). Har du fået oplyset noget andet? Kan du refere til noget som bakker din påstand op?

Jeg er enig i din argumentation for prisforskellen mellem private og erhvervspakke - og logikken bag, men det ændrer jo ikke på de vilkår postdanmark har...

Om postdanmark så har overhovedet har en chance for at bedømme om modtageren er privat eller erhverv (om man følger vilkårene) er jo så en helt anden sag...

Udklip fra post dk's hjemmeside:

Hvornår er min forsendelse en Erhvervspakke?
Erhvervspakker omfatter indenlandske pakker, ekskl. pakker til Færøerne og Grønland, der sendes (som led i en aftale) mellem to forretningsmæssige parter eller inden for en forretningsmæssig part.

Ved en forretningsmæssig part forstås: En erhvervsdrivende, en offentlig virksomhed, forvaltningsmyndighed eller et andet offentligt organ samt enhver privat eller offentlig institution, organisation, forening, fond eller anden sammenslutning, der enten helt eller delvist udøver erhvervsaktivitet eller er arbejdsgiver.

Hvornår er min forsendelse en Privatpakke?
Privatpakker omfatter indenlandske pakker, ekskl. pakker til Færøerne og Grønland, der sendes fra en forretningsmæssig part til en ikke-forretningsmæssig part.

Ved en ikke-forretningsmæssig part forstås: En fysisk person, der hovedsageligt handler uden for sit erhverv (forbruger), samt en privat eller offentlig institution, organisation, forening, fond eller anden sammenslutning, der hverken helt eller delvist udøver erhvervsaktivitet eller er arbejdsgiver.

Forsendelse af Privatpakker, der vejer under 20 kg, er fritaget for moms. Ved brug af visse serviceydelser til Privatpakker, bliver ydelsen imidlertid momspligtig jvf. prislisten.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Vores erhvervskonsulent hos Post Danmark, har opfordret os til, at få kunderne til at vælge levering på deres arbejdsplads - for at fragten bliver billigere.... jeg går ikke ud fra at Post Danmark går ud og beder deres kunder overtræde deres egne regler..... Wink

Og hvorfor skulle Post Danmark ikke være ligeglade om det er adm. direktør eller om det er hans kontordame som modtager en pakke - og om det er printerpatroner eller sokker.....???

Men du kan jo prøve at ringe og spørge dem...

Mange hilsener Helle

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Helle,

Jeg har skam talt med dem for godt et år siden, da vi også overvejede at indføre denne ordning. Og der fik jeg det modsatte svar med henvisning til deres vilkår... Og igen, jeg er grundlæggende enig med dine argumenter (jeg kan heller ikke se hvorfor postdk skulle være "imod" det).

Men er du ikke enig i såfald, at Post.dk's vilkår i er vildledende?

Jesper, hvis du går videre og vil prøve at indføre det, kunne det være interessant hvis du gider skrive herinde hvad post.dk oplyser dig hvis/når du kontakter dem...

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har grundlæggende set fået samme svar.

Vores konsulent foreslå os at lave en funktion til at sende erhvervspakker til kunder på deres arbejdsplads.


Derudover ved jeg at PostDK har markedsført Martin Thorborg og E-pusher tidligere, og hvis de har læst den før de anbefaler. Så kan de se at han også anbefaler sådan en løsning, så et eller andet sted kan det godt være man overtræder deres regler, men når de anbefaler en til, ja så er det svært andet.

Derudover tror jeg også det handler om at Konkurrencestyrelsen har skudt sig selv i foden og elimineret PostDK ret til at konkurrere på prisen på privat forsendelser, da KS mener at det er udnyttelse af deres monopol. Men det fandme dumt at der nu slet ikke må forhandles på prisen på privatforsendelser. Så tænker at PostDK måske bare udnytter et lille hul ved erhvervspakker.

Men det lyder jo umiddelbart positivt at man kan få erhvervspakker helt op omkring 25% selvfølgelig afhængig af kundetype, men det vil da være en væsentlig besparelse til trods for at det stadig er fucking dyrt i forhold til den løsning vi benytter i tyskland. Der er det 40 kr i hele tyskland op til 20kg inkl pakning og lager.


Mvh.
Jesper Hvejsel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)