Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blacklistet på google - vil gerne med igen - prøvet alt og effektiv metode efterlyses

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Helt seriøst, jeg har nu igennem ca  2 år forsøgt at få nogle af mine hjemmesider ind på google søgning igen, uden held. Jeg havde på daværende tidspunkt eksperimenteret med at indrette siderne så de var simpelt søgeoptimerede, ikke noget sindsygt, men en title og meta description som passede til sidernes indhold, samt en indekserbar struktur og sitemap. Okay jeg havde i kort tid et forsøg kørende med usynlig skrift et par steder, men tog det hurtigt af igen for turde ikke risikere noget. Jeg var tilmeldt en linkbyttetjeneste som jeg hurtigt meldte mig ud af for det var alt for bøvlet. Jeg må nok indrømme at jeg var lidt kreativ med brugen af google adsense reklamer i et kort stykke tid og fik en advarsel om at få det rettet. Jeg rettede det til som de bad om, men havde overset et par gamle hjemmesider i farten som havde lorteindhold og ingen besøgende, indrømmet. Så gik der vel nogle måneder og pludselig var min adsense konto suspenderet og mange af mine sider var fjernet fra google søgning. Det jeg undrede mig over og har undret mig over siden, er, at de også valgte at blackliste mine seriøse sider som aldrig har overtrådt reglerne for hverken søgeoptimering eller kreativ brug af adwords. De tog simpelthen og blacklistede en masse af mine sider jeg havde og på en måde der ramte mig rigtig hårdt. Altså uden konkret at vurdere sidernes indhold, kvalitet eller relevans, men med en hård og kontant hånd. Jeg skulle have en lærestreg. Idag kan jeg godt se jeg gjorde noget dumt og at jeg var blevet for kreativ og grådig og troede jeg kunne snyde mig frem, men jeg er blevet klogere. Jeg har idag slet ikke søgeoptimering som en vigtig faktor når jeg laver hjemmeside, men prøver at lave godt indhold og gode services, og putter kun bannerreklamer på gode, færdige sider med relevant indhold. Nå, det blev vist en lang intro...

Det korte af det lange.
Hvordan kan jeg få eksempelvis min hjemmeside huggernet dk tilbage på google's søgning igen? Hvad skal jeg gøre? Hvad er proceduren?

Jeg har forsøgt mig med følgende:
-ca hver måned tilføjet url via google tilføj url
-prøvet med google webmasterværktøjer
 siden er bekræftet og godkendt. Men der er ikke yderligere info om hvorfor siden er blacklistet ell hjælp

+ seneste forsøg. Har skrevet med adwords at jeg er villig til at indsætte 40.000 på min adwords konto hvis de til gengæld bare overvejer at genåbne min adsense konto igen og vigtigst hvis de lover at de vil give mig mindst 1 chance for at få mine 4 bedste sider med ind på søgningen igen. Fx at de skriver/siger præcist til mig hvis jeg skal rette/fjerne, og så melder jeg tilbage når det er gjort. Men de afviste mit tilbud og sagde at de ikke havde noget med google søgningen at gøre. æv

Hvad skal jeg dog stille op med det? Er jeg nød til at finde et nyt domænenavn og flytte det hele derover? Eller skal jeg have en advokat til at hjælpe mig eller hvordan gør man når man vil i tale med Google?

Håber nogen kan hjælpe mig videre.... Har du spørgsmål så skriv og jeg skal forsøge at svare bedst muligt. Foretrækker du at kontakte mig udenom forummet, så gå ind på ovennævnte side og kig under informationer og kontakt.

På forhånd tak.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Her er mit bud til en fremgangsmåde.

Når du er blevet bannet, kan du godt glemme alt med at prøve at tilmelde dig igen via "tilføj url".

Hvis du ikke allerede har prøvet det, skal du bruge "anmod om ny vurdering" i Google webmaster tools. Men inden du gør det, skal du sikre dig, at alt er i orden med din side. ALT. Den skal være renere end det reneste, helt uden noget som helst, som bare kan være lidt på kant med Googles retningslinier.

Tjek retningslinierne her og bid især mærke i afsnittet om "Retningslinier for kvalitet".

Når du er helt sikker på, at din side er 100% i orden, kan du så anmode om ny vurdering. Sørg for at være rigtigt grundig i din anmodning. Indrøm alt småfuskeri du måtte have lavet i forhold til retningslinierne, beskriv nøje at alt nu er i orden og at det intet er tilbage.

Hvis du måtte have deltaget i spammy linkbuilding, ekstrem linkbytte eller noget i den stil, så gør hvad du kan for at få fjernet så mange af de links som muligt, før du indsender anmodningen.

Jeg har aldrig selv haft behov for at søge, men har læst mig til, at man kun har et skud i bøssen mht. de ansøgninger om at blive optaget i indekset igen. Hvis der stadig er et beskidt hjørne tilbage, når man søger, er det helt slut.

Mht. lukningen af adsense-kontoen, så har der tidligere været debatter herinde om det samme. Prøv at søge lidt på dem og se, om der er noget brugbart input i dem. (Erfaringen er vist, at det er næsten komplet umuligt at få genåbnet en lukket Adsense-konto).

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

 

Ovenstående indlæg, og evt. bruge din kræfter på andre søgemaskiner og evt. skifte til tradedoubler..

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Løsningnu.dk:

Ovenstående indlæg, og evt. bruge din kræfter på andre søgemaskiner og evt. skifte til tradedoubler..

Du må endelig ikke se bort fra Google. Det er en guldåre mht. trafik, som både er gratis og målrettet. Ellers er jeg helt enig med Frank.

Hvis du sender et link til mig (enten her eller privat), så vil jeg gerne se, om jeg kan finde årsagen til, at du er udelukket fra Google.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Løsningnu.dk:

evt. bruge din kræfter på andre søgemaskiner


Når Google på danske søgninger har en markedsandel på noget i retning af 90%, så er det altså ikke mange besøgende, man kan vride ud af andre søgemaskiner i forhold til Google.

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:
Når Google på danske søgninger har en markedsandel på noget i retning af 90%, så er det altså ikke mange besøgende, man kan vride ud af andre søgemaskiner i forhold til Google.

 

Det ved jeg. Men det er bedre end ingenting !

Og måske er du så heldig at din side kan vinde noget troværdighed gennem andre søgemaskiner, der kan hjælpe dig på vej til googles lister igen.

 

Held og lykke med det.

 

Mvh Jonas

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal dette på ingen måde blive en morals prædiken fra mig. Men der dukker efterhånden flere at disse indlæg på med folk der indrømmer at de har "snydt" en "lille smule" og det blive altid fjernet hurtigt igen. Trods dette udelukkes de og ender så alligevel med at finde lidt ekstra "snavs".

Jeg kan da ikke lade være med at glædes lidt over at det er svært at komme tilbage igen, for i ødelægger det for andre der gør et hårdt stykke arbejde for at komme op af listen/stigen.

Havde du snydt i min forretning var du aldrig kommet ind igen....aldrig. I denne situation kunne det godt se ud som om google mener det samme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar som jeg vil kigge på i morgen.

Kenneth: Det er os fair nok og du må gerne skrive det du skriver, men du skal vide at specifikt den side som jeg forsøger hårdest på at få med på google, den mener jeg aldrig at have gjort noget forkert på. Den røg bare med... da jeg skulle straffes. Fair nok, jeg klager ikke, men bare til din information.

Tak :o)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

> Hvad skal jeg dog stille op med det? Er jeg nød til at finde et nyt domænenavn og flytte det hele derover? Eller skal jeg have en advokat til at hjælpe mig eller hvordan gør man når man vil i tale med Google?

Jeg kan ikke anbefale, at du gå i krig med advokater mod Google - med mindre du har et tocifret millionbeløb du alligevel ikke skal bruge til noget. Såvidt jeg kan høre på din sag har de ikke gjort noget ulovligt, og du har således ingen sag der kan vindes. Hvilke love mener du de har overtrådt? Mener du, at de har en særlig forpligtelse til at hjælpe dig?

Hvis du vil have websites med i Googles søgning igen, så må du nok igang med nogle helt nye domæner.

Det er ikke usædvanligt at Google sletter alting fra en person - godt som skidt, hvis de kan se, at det meste der kommer derfra er noget snavs. Det er derfor, at det er så vigtigt at forsøge at skabe sikre firewalls mellem de ting man laver. Dette er blot ikke så let som mange tror :)

AdSense må du nok glemme - i hvert fald hvis du skal køre det i eget navn og på egne website. Du kan få en kammerart til at åbne en konto og så arbejde gennem den. Men sørg så bare for, at du ikke logger ind fra den samme IP som du brugte da du blev udelukket eller som du ellers bruger når du er på Google (brug evt. en proxy). Du skal så bare også lige huske, at det også er din ven der bliver beskatten af indtægten.

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Jeg kaster lige et spørgsmål ind i debatten?

Hvis nu Kreakaj , beslutter sig for at køre videre på nye domæner ? hvad så med de gamle domæne navne ?

er de beskidte for altid ? og dermed farlige for andre at købe eller hvordan sikrer man sig at det domænenavn man køber ikker er banned af google ?

 

Mvh
Torbjørn
www.viflytterdinbil.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)