Så man finder et søgeord hvor der slet ikke vises annoncer på, opretter annonce og landing page, så kvalitetsresultat er OK, sætter bud til 0,01 kr., men Adwords gider bare ikke vise annoncen på nogle af siderne før buddet er 0,30 kr. Så mit spørgsmål er så, er det fordi der stadig er et minimumsbud på 0,30 kr. selvom Google siger at det er fjernet? AdWords skriver: "Vi har indtastet det første sidebud (0,30) nedenfor. Hvis du vil forbedre dine muligheder for at blive vist oftere på den første side, skal du bevare dette bud eller indtaste et højere beløb. " Det er forvirrende at de skriver "oftere" her, hvis det virkelig er et minimumsbud.
Kvalitetsresultat: OK (7/10)
|
Det er bare det faktum at Google ved den lave pris du selv sætter (0,01 kr) vurderer, at du ikke skal have love at få den vist hele tiden.
Det er lidt "den der har grisen-bestemmer prisen" så når de skriver at hvis du vil betale 0,30 pr klik, kan du få den vist lige så ofte du vil, så er det ikke fordi du ikke kan få lov til at sætte din minimumspris til 0,01kr men fordi google kan skrue på hvor tit de så gider vise den, den vil nok hovedsagligt blive vist på indholdssider, fremfor søgesider, når prisen er den lave du angiver.
En anden ting er så, at når du har fundet et ord som ingen andre har opdaget endnu, om det overhovedet bliver søgt på.
der er jo ikke noget ved at ligge nr 1 på ord som "pytipande-nepotisme" hvis det kun er dig selv der søger på ordet.
Du bør vende problemstillingen om, og spørge dine besøgende hvad de synes er synonym med netop din webside, og annoncere ud fra disse ord.
en fantastisk måde at finde ud af det på, er ved at have din egen søgeboks på siden, og lægge alle søgeord der bliver indtastet i en database.