Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamationstid på adapter til bærbar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål: Hvor lang reklamationstid er producenten tvunget til, at give på en strøm-adapter til en bærbar computer?

Lidt mere forklarende:
Min adapter til min Zepto computer gik i stykker for 1 måneds tid siden, jeg kontaktede først Zepto per mail og fik et automatisk svar om, at de normalt svarer på mails indenfor 2 dage. Dagen efter får jeg dog en ny mail om, at de har travlt og behandlingstiden på mails nu må ses at være lidt længere, jeg tænker ikke videre over det. Efter 1 uge og jeg stadig intet har hørt, vælger jeg dog at kontakte dem over telefon, da jeg synes de har været meget langsomme til at svare mig. Får fat i en der læser min mail igennem da jeg ringer derind og siger at han vil sørge for at sende nogle papirer til mig, så jeg kan få sendt den til reklamation. En uge senere har jeg stadig intet hørt fra dem, så jeg vælger endnu engang at ringe og forklarer at de ikke har gjort, hvad de lovede mig, han undskylder og siger at nu sørger han at tingene bliver sendt og jeg skal kontakte dem hvis jeg ikke får noget fra dem. Det er nu 1 uge siden og jeg har stadig intet hørt fra dem og må derfor antage at de bevidst har ignoreret mig.

Anden gang jeg snakker med dem spørger jeg, hvorfor de har så svært ved blot at sende mig en ny adapter uden videre besvær, som alle seriøse firmaer ville gøre, jeg har udførligt beskrevet probelmet for dem adskillige gange. Han siger desuden at reklamationen på min adapter kun er på 6 måneder, derefter skal jeg bevise at fejlen var der fra starten, men de vil gerne se på den alligevel, og vi kan vidst hurtig blive enige om, at jeg ikke har den ringeste chance for at bevise, at et komponent har kunnet været defekt fra jeg fik den, især da jeg ingen ret har til at skille den ad.

Jeg snakkede siden med en god ven, der har arbejdet som supporter hos Dell, han undrede sig meget over deres opfattelse af  reklamation og mener ikke at deres argumenter er iorden. Jeg har dog købt en ny adapter fra et andet firma i England, men synes det er for billigt at lade et firma slippe uden at høre mere for så amatøragtig en opførsel, så jeg vil høre om nogen kan komme med et udsnit af loven omkring reklamation og om Zepto har fuld ret i alt hvad de siger, inden jeg sender dem et anbefalet brev om at det så var sidste gang jeg kunne finde på at handle med dem plus evt. den paragraf. Så jeg senere kan sende den videre til forbrugerrådet og dokumentere at jeg har haft kontakt med dem.

Skal lige siges at da problemet indtraf havde jeg haft computeren i 6 måneder og 2 uger, hvilket blot gør min opfattelse af dem som seriøst  firma endnu ringere.

Tak

 

Zepto skriver:
Der ydes 24 måneders reklamationsret på produkter fra Zepto Computers A/S, undtaget er batterier til Zepto Computers A/S' bærbare PC'er hvor reklamationsretten er 6 måneder. Reklamationsretten regnes fra den dato, produktet er leveret til Kunden.

Dermed kun nævnt batterier!
(http://zepto.dk/Information/Deliveryterms.aspx)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også kun dårlige erfaringer med Zepto.

Prøv at kig på www.trustpilot.dk og søg på Zepto.
Der kan du se at rigtigt mange bøvler med reklamationer på deres maskiner fra Zepto.

Jeg har tidligere selv reklameret over et defekt dvd-drev. Endte efter flere indsendelser med et ½ virkende dvd-drev og en skærm der er skadet under transport med Post DK. Zepto folkene havde sat stramt tape på siderne af skærmen, hvilket gør at skærmen tog skade.

Har opgivet alt om at sende ind igen. Det bliver jo kun værre hver gang.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:

Han siger desuden at reklamationen på min adapter kun er på 6 måneder, derefter skal jeg bevise at fejlen var der fra starten, men de vil gerne se på den alligevel, og vi kan vidst hurtig blive enige om, at jeg ikke har den ringeste chance for at bevise, at et komponent har kunnet været defekt fra jeg fik den, især da jeg ingen ret har til at skille den ad.

Det er korrekt at der de efter de første 6 måneder af reklamationsperioden er en såkaldt "omvendt bevisbyrde" hvor man i det første 6 måneder af et produkts levetid forventes at konstaterede fejl er "medfødte" i produktet, og det derfor er leverandøren der skal bevise at kunden har ødelagt produktet selv, eller udbedre fejlen.

Efter de 6 måneder er det kundens problem at bevise at fejlen har været der fra starten, hvilket i praksis er håbløst at gøre, men man kan ofte henvise til at produktets levetid forventes at være længere end 6 måneder og at man har behandlet produktet forsvarligt, så fejlen må have været der fra starten af.

Du kan læse mere om dine rettigheder hos Forbrug.dk - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/3/

Ovenstående tager udgangspunkt i at du har handlet som privatperson, da betingelserne kan afviges ved handel mellem erhvervsdrivende.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, ja det er et privatkøb.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - en af mine venner havde også en sag kørende med zepto for nylig.

Han købte en bærbar for omkring 12.000 kr for ca. 1 år siden.
For 1 måneds tid siden gik bundkortet så i den bærbare, han sender den ind til Zepto, som skriver tilbage til ham at fejlen er opstået efter køb - de forklarer ikke hvilken fejl det er eller hvordan den kan ske.
Han ringer så ind til dem for at forhøre sig om sagen og de kan heller ikke der fortælle ham hvad fejlen er - konklussion er bare at den ikke var der da de solgte den og derfor skulle han så betale 700 kr? i et undersøgelsesgebyr eller han kunne få et tilbud på en ny bærbar fra dem.

Han siger selvfølgelig nej til tilbudet, som ikke er særlig godt.

Han forhører sig efterfølgende hos forbrugerklagenævnet hvor de siger at han har en god sag og at zepto bare skal se og få repareret den computer.
Dette siger han selvfølgelig videre til Zepto, de fastholder stadig at det ikke er deres fejl, men vil gerne give ham et endnu bedre tilbud på en bærbar computer (tilbuddet var så denne gang på en væsentligt dårligere computer end den han købte i første omgang og kun 1000 kr under deres normal pris vist).
Han skriver så i en email til dem efterfølgende at han gerne vil have udleveret computeren så den kan blive undersøgt af en uvildig ekspert udpeget af forbrugerklagenævnet.

Sjovt nok modtager han en email en time senere om at de ville undersøge hans computer og reparere den på deres regning....
"god" service at man skal true dem med bål og brand op til flere gange inden de vil gøre noget...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)