Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økologi god ide?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Går og overvejer at starte en Økologisk shop udelukkende online.

Masser af varer inden for alt det man kan spise/drikke, og UDELUKKENDE Økologiske varer.

Er der nogle der har erfaring med det? Eller nogle der har gode ideer eller bare synes at det er verdens dårligste/bedste ide?

Så vidt jeg kan se så bugner det ikke med den slags shops, har jeg ret?

Jeg tror/synes det er smart at man kan bestille ALLE sine økologiske varer ET sted, som det er i dag så skal man MANGE steder hend for at finde dem man skal bruge hvis man overhovedet kan finde dem. Altså man skal i mange OFFLINE butikker for at finde frem til produkterne.

Anyone? Kom frisk ;)

 

Takker ;)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde økologiske varer på blandt andet torvet.dk, men de har også andet. Havde du tænkt dig at have ALT økologisk? (Mad, tøj, hud- og hårpleje, og hvad der ellers måtte være)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve ideen kan jeg rigtig godt lige, det med at samle alt ét sted. Et problem der dog hurtigt vil opstå, er forsendelsen af varerne. Det kræver enten en god indpakning, og lange holdbardheder, som der normalt ikke forekommer på økologi. Hvordan havde du tænkt dig at ordne forsendelsen??

Fra Odense
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende idé.

Der er mange muligheder i salg af økologi, og det er jo også oppe for tiden.

Men Årstiderne fører jo mange økologiske produkter, og de har jo en stor markedes andel. Men er det inden for den gruppe, du vil arbejde på en netbutik ? eller er det helt andre produkter du vil fokusere på?

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Tak for den hurtige respons det er jo helt vildt så "effektivt" dette forum er ;)

Somsagt så havde jeg tænkt mig at fokusere UDELUKKENDE på det man kan spise/drikke, dog uden grønt samt frugt, da det hurtigt bliver svært med forsendelse osv grundet holdbarheden.

Mht aarstiderne.com så er jeg ikke "bange" for dem da de fokuserer på grønt/frugt som jeg ikke vil sælge.

Har et lager tæt på med ca 500 varenumre, så der er lidt at vælge imellem, så vidt jeg ved så er der ikke andre der har så stort et udvalg? Altså som sælges via nettet.

Tror i der ville være nogle der var intresseret i at købe ind i sådanne en shop hvor de kunne få "næsten" lige de økologiske produkter de gik efter og få det tilsendt?

Tak igen for den gode/hurtige respons.

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt sikkert vaere interesseret. Jeg har ofte oplevet, at bestille nogle varer paa diverse eco-shops, som saa ikke har haft de varer jeg ledte efter, eller hvor prisen har varieret temmelig meget. Ofte skal jeg igennem 2-3 shops for at faa de varer jeg leder efter. Og saa ender jeg med ikke at koebe noget overhovedet, for saa at tage en tur til den lokale helse-pusher istedet.

Saa jeg ville helt sikkert vaere begejstret Big Smile

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder godt millakrogh.

Så kan det være at du bliver min første kunde ;)

Med speciel AMINO rabat selvfølgelig ;)

Men hvad er det for varer du tit ikke kan finde?

Fra Odense
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror helt sikkert at det ville få en stor efterspørgsel!

Økologi er jo på mange måder vejen frem, og hvis du kan tilbyde kunderne et bredt økologisk sortiment tilsendt til døren, vil du jo løse en dels problemstillinger, med manglende økologiske vare.

Har du evt. fundet markeds undersøgelser om folks forbrug af økologiske vare? det kunne i dit tilfælde være interessant at finde ud af . Eller lignende undersøgelser, som relateres til din idé?

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil.

Ja det er netop det jeg vil, altså tilbyde over 500 varer numre økologi så der burde være lidt af hvert ;)

Undersøgelser af folks forbrug af økologiske varer? hvad tænder du mere præsist på?

Der er danmarks statistik der viser fremgangen af det økologiske marked rent salgsmæssigt i DK hvis det var det du tænkte på?

 

Jeg må dog ærligt indrømem at jeg ikke ved om folk rent faktisk VIL handle online ØKOLOGISK og få sendt varene til døren, men jeg tror det ;)

 

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Når eller hvis du laver en undersøgelse, så husk at være meget konkret i dine spørgsmål. Der findes mange kunder der af et åbent hjerte "ønsker"  og "foretrækker" økologiske varer, men som måske vælger andre ting, når de konfronteres med prisforskellen, kontra alm. varer.

Hvad hedder din butik iøvrigt ?!

 

Klaus

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)