Hej, Er der nogen som har erfaringer på dette? Jeg kigger pt. på http://live-chat-support-software-review.toptenreviews.com/ men det kunne være rart at få brugerkommentarer og afprøve sider hvor det er implementeret. Pft. Kim Falkner Brøndsholm |
Chat på webshop
Selected Media - Online Marketing bureau
Men det var da morsomt at følge kundernes vej rundt på siderne. Startede man selv en chat, og tilbød assistance eller lign. stak kunden øjeblikkelig af. Hilsen Flemming |
Tak - det er naturligvis den helt centrale overvejelse om brugerne gider bruge det. Må jeg spørge hvilken side du forsøgte på? Mvh. Kim Falkner |
Selected Media - Online Marketing bureau
I mit tilfælde var det en side der handlede med golf-udstyr. Men det er mange år siden, og folk har måske ændret syn på den slags, så hvis du kan implementere det på test-basis er det da altid et forsøg værd. Hilsen FlemMming |
Hej Jeg har i forskellige sammenhænge brugt LivePerson. Fantastisk produkt. Mine erfaringer er: - At det kun er unge / techy kunder der gider at bruge chat-muligheden. Hvis din målgruppe er over 30-40 år og ikke er specielt IT-kyndige, så drop det. - At før folk reelt henvender sig, så kræver det at den service/produkt du tilbyder virkeligt er vigtig for kunden. - At du få en del "junk-henvendelser" - især fra folk der lige "skal prøve". - At det er temmeligt tidskrævende. Det tager længere tid at gennemføre en "chat" end en telefonsamtale - At nogle kunder foretrække live-chat - og derfor kommer du i kontakt med kunder/leads som du ellers ikke ville have fået fat i, fordi de ikke ville kontakte dig telefonisk. Til gengæld er det uhyre nemt, at lægge f.eks. LivePerson på et site - så det er nemt at prøve det. De har en "free trial", så testen behøver ikke at koste noget. Mvh Jakob |
citat: Startede man selv en chat, og tilbød assistance eller lign. stak kunden øjeblikkelig af. Det forstår jeg godt, og det gør jeg tildels også selv. Jeg nyder at kunne surfe rundt på nettet og kigge på varer, jeg kigger på rigtig mange varer, også ting jeg overhovedet ikke overvejer at købe pt. Når man så kommer ind på en side der forsøger at komme i chat med dig, lukker jeg som regel siden ned fordi jeg egentlig ikke har tid og lyst. Det er jo, for mig at se, netop en af de ting der gør nethandel så dejlig rart, ingen irriterende sælgere der konstant skal spørge om de kan hjælpe med noget, alene af den grund så de kan sælge mere. Derimod synes jeg det er rart med livechat på sider hvor produtkerne ofte er avanceret eller dyre, hvor det kan være rart lige at få spurgt ind til nogle ting. Men det skal være mig selv der starter chatten. |
|
|
// Jesper Skov
Hej, Tak for de svar. Jeg parkerer ideen forløbigt. Kim Falkner Brøndsholm |
Selected Media - Online Marketing bureau
Hej Kim Interessant emne du tager op, for jeg har også overvejet meget om jeg skal tilbyde chat i min webshop. Indtil videre har jeg dog også henlagt ideen, da jeg syntes at det vil være synd for kunderne hvis man alligevel ikke sidder foran PC''en hele tiden. De steder hvor jeg selv har prøvet det (for at se konceptet) har jeg altid fået at vide at "man er offline", og så syntes jeg jo at det kan være ligemeget.. I min søgen efter Chat programmer faldt jeg over et, hvor man fik en pop-up, hvis man stod "for længe" på et punkt.. Første gang blev jeg næsten helt forskrækket , men så prøvede jeg jo lige igen.. Og det var da faktisk smart. Men jeg kan selvfølgelig ikke huske navnet.. Det kan være at I kan hjælpe ??? Jeg kunne godt tænke mig det lidt ligesom en Office assistant, som I sikkert kender.. |