Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chat på webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Selected Media - Online Marketing bureau 

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim, prøvede det for nogle år siden, og det var kun et fåtal der benyttede funktionen.
Men det var da morsomt at følge kundernes vej rundt på siderne.
Startede man selv en chat, og tilbød assistance eller lign. stak kunden øjeblikkelig af.

Hilsen
Flemming

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak - det er naturligvis den helt centrale overvejelse om brugerne gider bruge det.

 

Må jeg spørge hvilken side du forsøgte på?

 

Mvh.

 

Kim Falkner

Selected Media - Online Marketing bureau 

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ret, det kommer selvfølgelig meget an på sidens indhold, og hvem de besøgende er.
I mit tilfælde var det en side der handlede med golf-udstyr.
Men det er mange år siden, og folk har måske ændret syn på den slags, så hvis du kan implementere det på test-basis er det da altid et forsøg værd.

Hilsen
FlemMming

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg har i forskellige sammenhænge brugt LivePerson. Fantastisk produkt. Mine erfaringer er:

 

- At det kun er unge / techy kunder der gider at bruge chat-muligheden. Hvis din målgruppe er over 30-40 år og ikke er specielt IT-kyndige, så drop det.

- At før folk reelt henvender sig, så kræver det at den service/produkt du tilbyder virkeligt er vigtig for kunden.

- At du få en del "junk-henvendelser" - især fra folk der lige "skal prøve".

- At det er temmeligt tidskrævende. Det tager længere tid at gennemføre en "chat" end en telefonsamtale

- At nogle kunder foretrække live-chat - og derfor kommer du i kontakt med kunder/leads som du ellers ikke ville have fået fat i, fordi de ikke ville kontakte dig telefonisk.

 

 

Til gengæld er det uhyre nemt, at lægge f.eks. LivePerson på et site - så det er nemt at prøve det. De har en "free trial", så testen behøver ikke at koste noget.

 

 

Mvh

 

 

Jakob

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
citat: Startede man selv en chat, og tilbød assistance eller lign. stak kunden øjeblikkelig af.

 

Det forstår jeg godt, og det gør jeg tildels også selv. Jeg nyder at kunne surfe rundt på nettet og kigge på varer, jeg kigger på rigtig mange varer, også ting jeg overhovedet ikke overvejer at købe pt.
Når man så kommer ind på en side der forsøger at komme i chat med dig, lukker jeg som regel siden ned fordi jeg egentlig ikke har tid og lyst. Det er jo, for mig at se, netop en af de ting der gør nethandel så dejlig rart, ingen irriterende sælgere der konstant skal spørge om de kan hjælpe med noget, alene af den grund så de kan sælge mere.

 

Derimod synes jeg det er rart med livechat på sider hvor produtkerne ofte er avanceret eller dyre, hvor det kan være rart lige at få spurgt ind til nogle ting. Men det skal være mig selv der starter chatten.

 

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 05:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/2/2006 1:15:14 PM Forfatter:Kim Falkner
Hej,



Er der nogen som har erfaringer på dette?


Jeg kigger pt. på http://live-chat-support-software-review.toptenreviews.com/ men det kunne være rart at få brugerkommentarer og afprøve sider hvor det er implementeret.


Pft.


Kim Falkner


Brøndsholm







 

Hej Kim

 

Jeg har lidt erfaring med livesupport-værktøjer, idet jeg selv har arbejdet med dem igennem et firma kaldet InstantService.

 

Mine erfaringer er følgende:

Forvent ikke at kunderne kontakter dig af sig selv. Succesraten er kun lidt højere end med telefonisk opkald til din webshop.

 

Du skal placere muligheden for chat, hvor du ved at kunden vil have brug for øjeblikkelig kontakt. Det være sig ved betalingssiden eksempelvis. Dybere nede i produktbeskrivelser.

 

Andre virksomheder har gjort sig den erfaring, at chat kan medføre mer-salg, men at man skal give kunden et incitament til at kontakte via chat. Dette kan eksempelvis gøres via diskrete invitationer, som tilbyder eksempelvis fri levering, og at man kan chatte med en medarbejder for at høre nærmere om dette.

 

Og som de andre også nævner, så er det direkte uklogt at gå i kødet på en besøgende, som lige er kommet ind. Giv dem valget ved at have en statisk invitation og en invitation, som lover dem en fordel ved at chatte med dig.

 

Sidst men ikke mindst.

Lad være med at tilbyde chat, hvis ikke du er online. De fleste udbydere har en funktion, som muliggør et inaktivt vindue, så besøgende kan se, at du ikke er online.

 

Har du spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte mig. "Det koster gratis!!!"

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke erfaringer med online-chat indenfor webshops. Jeg har dog prøver www.boldchat.com - og jeg syntes det virker yderst optimalt. Deres priser ser meget rimelige ud også kan man også er der også en gratis version, dog med begrænsede muligheder. Integrationen med din webshop er også nem, med boldchat hvertfald.

// Jesper Skov

 

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,



Tak for de svar. Jeg parkerer ideen forløbigt.

 



Kim Falkner



Brøndsholm






Selected Media - Online Marketing bureau 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

 

Interessant emne du tager op, for jeg har også overvejet meget om jeg skal tilbyde chat i min webshop. Indtil videre har jeg dog også henlagt ideen, da jeg syntes at det vil være synd for kunderne hvis man alligevel ikke sidder foran PC''en hele tiden. De steder hvor jeg selv har prøvet det (for at se konceptet) har jeg altid fået at vide at "man er offline", og så syntes jeg jo at det kan være ligemeget.. I min søgen efter Chat programmer faldt jeg over et, hvor man fik en pop-up, hvis man stod "for længe" på et punkt.. Første gang blev jeg næsten helt forskrækket , men så prøvede jeg jo lige igen.. Og det var da faktisk smart. Men jeg kan selvfølgelig ikke huske navnet.. Det kan være at I kan hjælpe ??? Jeg kunne godt tænke mig det lidt ligesom en Office assistant, som I sikkert kender..

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)