Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interne eller eksterne links?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvis jeg linker til andre sider på mit eget site fra mit site, skal jeg så gøre det ved at indsætte et internt link eller et eksternt?

Altså skal det være information.php?info_id=12 eller http://onlineparfume.dk/information.php?info_id=12

Gør det nogen forskel?

På forhånd tak

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ethvert link fra en side på dit eget site til en anden side på samme side vil altid kaldes et internt link.

Det, du spørger til, kaldes relative eller absolutte links.

Og så af med skolemesteruniformen og til selve spørgsmålet:

Som udgangspunkt er der SEO-mæssigt ingen forskel på det ene eller det andet.

Overvejelser, som jeg er stødt på, går på, at det er nemmere at flytte domæne, hvis man bruger relative links.

At man ved at bruge absolutte links sikrer sig et backlink fra scraper sites, hvis man er så uheldig, at ens indhold bliver scrapet.

At man ved absolutte links sikrer sig, at det altid kun er enten www. eller ikke-www-versionen, som bliver indekseret af Google (men
det kan man lige så godt sikre sig ved at bruge et 301-redirect).

Læs evt mere i det her svar fra Googles JohnMu.

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Relative links, altså fx. /index.html, fylder også mindre. Hvilket giver mindre trafik du skal betale og en hurtigere side. I teorien i hvert fald. Om det reelt kan mærkes er nok tvivlsomt med mindre du har mange links på hver side.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug de relative links alle steder, det gør nemmere at administrere.

Men i ét enkelt tilfælde skal du bruge et absolut link, nemlig der, hvor du linker til din egen forside - der skal du ikke bruge fx /index.html men http.//www.ditdomæne.dk og meget gerne med en konkret ankertekst, som du gerne vil have Google til at associere til linket.

Så lad være med at kalde den "tilbage til forsiden" el.lign., det ville du jo heller ikke gøre i et linkkatalog vel? Find i stedet en tekst, som giver mening for dig og som du gerne vil optimere på.

Venlig hilsen
Ole

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)