Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEM - tror jeg nok ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kloge hoveder.

 

Jeg har søgt her i AminoSEM og SEO, og har læst til jeg er helt lilla i hovedet, -og så er jeg altså forvirret på et højere plan og nervøs på min forretnings vegne

 

Jeg har min webshop hos Scannet og købte deres SEO til Webshops, men så kom jeg i "kløerne" på Mikkel (Og det er jeg glad for). jeg læste hans indlæg og blev da meget klogere, -og efter at havde snakket med Scannet, hvor de ikke rigtigt kan forklare mig, hvorfor, hvordan osv. men kun kan stille mig om til en programmør, som taler "kinesisk" (programmørsprog) til mig, -så har jeg taget en beslutning om at det vil jeg ikke være med til.

 

Så blev jeg kontaktet af et firma idag, som tilbød mig SEM og som kunne/ville garanterer mig 1000 unikke besøg om måneden. De lød vældig flinke og vidste jo hvad de snakker om (modsat mig). Jeg har så fået et tilbud tilsendt, som jeg kan kigge på og tænke over... Jeg er virkelig i et dilemma, for hvad er bedst og hvad gør man ? Og kan man virkelig give garantier for antal besøgende ???

 

Jeg savner en overordnet plan over hvad man skal/bør overveje hmt. alle disse emner. Ikke en køreplan over hvad lige præcis jeg skal gøre, men mere en plan fra nogle, som har prøvet det.. Hvad virker og hvad er vigtigst (SEO, SEM, Adwords, alle eller hvordan kan man starte). Alle firmaer er jo interesserede i at få fat i nye shops, som min og tilbyde deres produkter, -og selvfølgelig er det min opgave at vide noget om det, men indimellem virker det næsten som om at man skal være uddannet datalog, for at kunne have en webshop... Eller måske er det bare fordi at jeg er pige og rent genetisk ikke er teknik orienteret, men hellere vil nusse om kunder - så måske er der ikke plads til mig om min butik på nettet  (Det mente jeg ikke) - og jeg vil gerne betale mig fra det, men jeg vil ha´noget som virker for mine penge.. Så hjælp mig - hvad skal jeg vælge og hvorfor ???

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen, Majbrit

Det var godt nok noget af et indlæg... Jeg vil tage nogle af spørgsmålene og besvare dem punkt for punkt, da det ellers vil blive en lang artikel, som du måske ikke føler besvarer dine spørgsmål korrekt...

> Jeg har min webshop hos Scannet og købte deres SEO til Webshops, men så kom jeg i "kløerne" på Mikkel (Og det er jeg glad for). jeg læste hans indlæg og blev da meget klogere, -og efter at havde snakket med Scannet, hvor de ikke rigtigt kan forklare mig, hvorfor, hvordan osv. men kun kan stille mig om til en programmør, som taler "kinesisk" (programmørsprog) til mig, -så har jeg taget en beslutning om at det vil jeg ikke være med til.

Fornuftigt... Selvfølgelig taler de "programmerisk", da det får dem til at lyde professionelle :)

> Så blev jeg kontaktet af et firma idag, som tilbød mig SEM og som kunne/ville garanterer mig 1000 unikke besøg om måneden. De lød vældig flinke og vidste jo hvad de snakker om (modsat mig). Jeg har så fået et tilbud tilsendt, som jeg kan kigge på og tænke over... Jeg er virkelig i et dilemma, for hvad er bedst og hvad gør man ? Og kan man virkelig give garantier for antal besøgende ???

Jeg er jo nok ikke den rette til at svare på tvivlende spørgsmål om vores konkurrenter, men i mine øre ringer der altså klokker, hvis man garanteres et vis antal besøg eller en vis plads... Hvordan sikrer de de besøg kommer? Hvad nu hvis din branche ganske enkelt ikke er interessant nok til 1000 unikke besøgende om måneden? Hvad nytter det iøvrigt at få de her besøgende, hvis de ikke vil hjælpe med konverteringen af disse. Dvs. hjælpe dig med at bygge sitet op og markedsføringen op, så kunderne VED hvad de skal og derfor får en forhøjet konvertering? Håber "sproget" er forståeligt :)


> Jeg savner en overordnet plan over hvad man skal/bør overveje hmt. alle disse emner. Ikke en køreplan over hvad lige præcis jeg skal gøre, men mere en plan fra nogle, som har prøvet det.. Hvad virker og hvad er vigtigst (SEO, SEM, Adwords, alle eller hvordan kan man starte).

SEM er search engine marketing (altså markedsføring i søgemaskiner), hvilket efter min mening dækker over det hele. Søgemaskineoptimering (SEO; Search Engine Optimization), konvertering, Google AdWords, bannerannoncer, mm. Dette er en mere korrekt markedsføring online end at sige Google AdWords ELLER søgemaskineoptimering. Fordi hvad virker bedst? Hvad er billigst på lang sigt? Hvad får du mest ud af?

Google er delt op i organiske søgeresultater og sponsorerede søgeresultater. Organiske søgeresultater er produktet af det vi alle kalder søgemaskineoptimering, mens de sponsorerede links er Google AdWords. Hvad vælger brugerne så? Organiske eller sponsorerede? Begge! Dog med en lidt uligelig fordeling. 2/3 vælger nemlig de organiske, mens den sidste 1/3 vælger... Ja :)


/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :
> som taler "kinesisk"
Det fik mig til at tænke på et Interview jeg så sidste år i USA, med en meget højtstående embedsmand, udpeget af præsidenten, til bl.a. at undersøge en hel masse ting om USA''s sikkerhed, eller mangel på samme, i forhold til Internet ... og alt sådan noget.

Det første han gjorde, sagde han, var at sige til teknikerne: "Jeg vil gerne se det der Internet! Hvor er det?". Som de fleste andre, og sikkert også dig nu, grinede æggehovederne og sagde at det kunne man ikke lige se, det er sådan noget virtuelt noget, der er over det hele på en gang i et anarkistisk net og bla. bla bla. ..."Nej", sagde manden, "Det kan ikke være rigtigt - Internettet må være et eller andet sted!" Og det viste sig at han havde ret! For han fandt bl.a. frem til en lille håndfuld centrale knudepunkter - fysiske lokaliteter, i USA, som udgør grundstammen på Nettet. Steder man kan tage hen - mursten man kan røre ved ... eller springe i luften, hvis man f.eks. er Osama Bin Laden.

Pointen er, at man ikke skal stille sig tilfredse med folk i almindelighed, og nørder i særdeleshed, der ikke kan forklare tingene på en måde du kan forstå. Der er intet galt i at udbede sig en bedre forklaring - eller vælge nogle andre der kan give en det. Når det handler om markedsføring i søgemaskiner, er der ikke en eneste ting som kunne være fornuftigt (eller ufornuftigt for den sags skyld) man kan gøre, som ikke godt kan forklares på en forståelig måde. Så når man ikke kan få en klar forklaring på det der leveres, eller svar på spørgsmål om produktet, så er det efter min mening et "faresignal".

Jeg kan godt forstå din generelle usikkerhed omkring hvad du skal gøre. Særligt er det svært når man arbejder med begrænsede midler, som jeg går ud fra du gør, ligesom de fleste andre iværksættere. Mit bedste råd er, at du løbende sætter dig ind i de tingene fra en ende ad - lad være med at lade dig skræmme af at der er så meget. Start f.eks. med at læse et par gode bøger, som Shari Thurows "Search Engine Visibility" og Bill Hunt''s "Search Engine Marketing Inc" (du kan fiinde dem begge på f.eks. Amazon.co.uk - de koster ikke alverden). Når du har læst dem vil du med garanti have fået blod på tanden og lyst til at prøve nogle ting af. En af de oplagte praktiske ting at begynde med er AdWords - det giver en hands-on fornemmelse af, hvad det hele går ud på, med søgninger, søgeord, variationer osv. Samtidig får du mulighed for at finde ud af hvilken type søgninger og hvilke ord, der giver dig den bedste trafik - flest besøgende der gør som du ønsker (f.eks. køber noget, kontakter dig eller hvad dine mål er).


Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej M&Ms (jeg kunne ikke lade være)

 

Jeg takker mange gange for at I har hjulpet mig lidt i den rigtige retning.. Jeg er fuldstændig klar over at jeg er nødt til at sætte mig ind i tingene, -men som alle iværksættere (?) så vil jeg bare frem over stepperne, og det kan kun gå for langsomt, så jeg vil ha'' købere og besøgende NU  og jeg ved godt at så må jeg have hjælp og betale for det, -og det vil jeg også gerne, -indtil jeg har fået tygget net og bøger igennem og selv kan overtage.. Og her er så mit problem, for jeg ved noget (undskyld - lidt) om SEO og SEM osv til husbehov, men ikke nok til at jeg kan hamle op med en sælger, som bare "hamrer" igennem med agumenter.. Der kommer jeg til kort (indtil videre). Så det jeg tænkte var at der måske var nogle tommelfinger regler, som I ville øse ud af. F.eks. (og det er kun et eksempel)

 

Start med at få besøgende. Brug SEM de 3 første mdr.

bliv mere specifik. Benyt både SEM og SEO i lad os sige 3 mdr.

Derefter kan du nøjes med SEO måske sammen med Adwords

Efter 12 mdr. kan/skulle du kunne nøjes med Adwords på generelle ord og lave specifikke kampagner, som man syntes...

 

Nu griner I sikkert, -men sådan nogle regler ville jeg kunne forstå  og forholde mig til.. Ligenu er det bare.. "Ja, -hvad syntes du selv" og " ja, det kommer jo an på..." Og måske er det bare så SVÆRT, -og hvis det er det.. Så hjælp mig.. Kan I, kære Marcel og Mikkel og alle I andre, som er hestehoveder foran, -ikke anbefale nogle troværdige og dygtige firmaer til mig, for hvis jeg skal give 3000 i mdr. for noget, så vil jeg gerne gøre det til et ordentligt firma, som faktisk gerne vil hjælpe mig...

 

Nej, -undskyld Marcel.. Nu blev det igen langt.. Jeg må på kursus i korte beskeder

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
> Hej M&Ms (jeg kunne ikke lade være)

Hehe... Skulle Mikkel og jeg starte firma sammen ville vi nok få nogle sager på nakken omkring krænkelse af varemærker, mm. :)

Tror der er én ting du SKAL have styr på, for at hyle sælgeren ud af den... SEM og SEO er ikke som sådan to forskellige ting. SEO er en del af SEM. I disse argumenter lyder det som om, at SEM er AdWords og SEO er SEO... Search Engine Marketing er markedsføring i søgemaskiner, og denne markedsføring kan være søgemaskineoptimering (SEO) ligeså vel, som det kan være AdWords. Faktisk er det en rigtig god idé at køre begge dele, for at lave en brugeranalyse, på hvad der reelt set søges på, inden du bliver færdig med din søgemaskineoptimering. Jeg vil meget gerne hjælpe dig, men er 100% sikker på, at du kan finde mange dygtige og ærlige fimaer derude, som vil gøre det samme... Og når det kommer til AdWords ER det altså ikke rocket science. Du kan sagtens selv lave det, og jeg vil med glæde hjælpe dig med at sætte sådan en annonce op for dig, så du kan afvise sælgerne med argumentet "Vi klarer det selv, og får hjælp til det GRATIS "...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/3/2006 9:13:59 PM Forfatter: Marcel Fuursted
>
Og når det kommer til AdWords ER det altså ikke rocket science. Du kan sagtens selv lave det, og jeg vil med glæde hjælpe dig med at sætte sådan en annonce op for dig, så du kan afvise sælgerne med argumentet ''Vi klarer det selv, og får hjælp til det GRATIS ''...



 

Jamen jamen.. Jeg bukker og takker for din hjælpsomhed  Jeg har en lille kampagne kørende, for bare at prøve det, for jeg blev jo også (selvfølgelig) ringet op af et firma, som tilbød mig dette med x antal klik for x antal pris, -og da jeg regnede lidt på det og selv kiggede på google, skulle der jo ikke den store matematik eksamen til at se, -at de var alt for dyre.. Så jeg prøvede og det gik jo fint.. Det som jeg jo så er itvivl om, -og som jeg ikke har testet (endnu) er hvor meget man skal betale, -for at ligge godt i min branche, som er børnetøj.. Så nu er den ihvertfald ikke høj nok.. Men det vil jeg da gerne diskutere med dig, hvis jeg må udnytte og misbruge din hjerne lidt  Så hvis jeg må kontakte dig engang efter pinsen, så vil jeg da være super, duper, wuubii glad...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig må du da det...

mf@refocus.dk er min mail
70 27 22 55 er mit nummer på arbejde og
31 26 22 55 er mit mobilnummer

Vi snakkes ved

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
>Nu griner I sikkert, -men sådan nogle regler ville jeg kunne forstå
Forsimplede regler har det med enten at være direkte forkerte, eller så overfladiske at de ikke rigtigt kan bruges til noget. F.eks. en simpel regel om aktiehandel: "Køb billigt, sælg dyrt" - ja, godaw do - men hvordan? :)

Det der gør markedsføring i søgemaskiner svært er, som med mange andre ting, at der er så mange valgmuligheder. Overdreven utålmodighed gavner ikke :) Så, det bedste råd ER altså at tage det stille og roligt og tage det fra en ende af - startende med lidt mere læsning af gode bøger
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/4/2006 12:08:53 AM Forfatter: Mikkel deMib
Det der gør markedsføring i søgemaskiner svært er, som med mange andre ting, at der er så mange valgmuligheder. Overdreven utålmodighed gavner ikke :) Så, det bedste råd ER altså at tage det stille og roligt og tage det fra en ende af - startende med lidt mere læsning af gode bøger

 

Ja, ja Mikkel.. Skal nok  Og så håber jeg at jeg må spørge jer til råds, når jeg ikke fatter hvad de skriver....???

 

P.S. Jeg ved godt at det er temmelig branche orienteret, men syntes I at 20.000 besøgende i sidste mdr. er ok efter 3 mdr ? Måske skal jeg jo slet ikke gå og være så trist til mode

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Du spørger bare

20.000 besøgende på en måned er ganske flot... Især hvis det er unikke (hvilket jeg tror det er)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)