Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan dette være en god idé?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Desirée:

Leveret til f.eks Vig festivalen. 3dage

250kr pr. dag  * 3 = 750kr

gasflaske 11kg       179kr

Total                       929kr.

dep. der skal lægges ved booking af vogn 500kr.

Hej Desirée,

Jeg tror at det er alt for billigt til at I kan tjene penge på det. Her er nogle af de ting jeg umiddelbart ser der skal gøres i forbindelse med udlejning:

1) Booking af plads hvor den skal stå
2) Kørsel til/fra pladsen x2 (benzin, tid m.m.)
3) Rengøring/optælling af indbo efter udlejning
4) Udskiftning af gasflaske
5) Evt. opbevaring af vognen indtil næste udlejning
6) Afskrivning på investeringen

Hvis du vil gøre alt dette, og sikkert mere til, for 750 kr., så er du villig til at arbejde hårdere for pengene end jeg er Stick out tongue

mvh Carsten

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis prisen er leveret på stedet så man blot skal dukke op og forlader den igen når man tager afsted, synes jeg snildt man kan tage et par hundrede pr. person pr. overnatning.

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ide var i første omgang at udleje bil og campingvogn, MEN der mange om dette bud så der vil man få kamp til strengen.

MEN så er ideen kommet til at udleje vogne til Festivaler, for det er der ikke rigtig nogle der gør har googlet det men der er ikke nogle firmaer der gør det, der er privatpersoner der gør det men disse vogne er noget HØ.

Vores Koncept vil hedde festivalvognen.

vognene er ældre vogne. selvfølgelig il vognen være i forsvarlig stand, det vil sige gastestet, eltjek og på plader.

Vognen vil blive opstillet på festivalen, så man bare skal kommen med sin dyne, tøj og mad.

Når festivalen er færdig, skal man tage sine ting og vi vil hente vognen igen.

Prisen vil blive 80-90 pr. person pr. døgn. der til skal man betale for gasen til vognen. en bytteflaske 11kg koster gemmensnitlig 180kr.

vognen kan bookes via nettet og ved bookingen skal man betale et depositum.

ved godt at det vil blive sæson betonet, men så kan man da tilbyde at leje vognen ud til de svæge familier, vi har hørt en del om dem her op til jul.

Når men vil gerne høre jer Aminoer, for der må der være nogle af jer der besøger festivalerne. VIL I Benytte jer af dette tilbud om en campingvogn til festivalen?

Håber da at høre jer!

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et koncept du skal tænke meget grundigt igennem, alene logistikken med at transportere alle vognen fra festival til festival, er et omkostnings tungt punkt. Vinter opbevaring er også et problem som skal løses de fylder jo noget.

5 personer i en vogn på en 3 dages festival vil ved en pris på 90,- pr, person i døgnet give 2250,-

Det er ikke nok til at forrente vogn, transport frem og tilbage, vægtafgift og forsikring samt lønninger og afskrivninger på campingvogne, biler til transport etc.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

kan godt lide at alle siger forrente vognen, nu når det bliver festivals vogn vil vi ikke kaste flere millioner i en vogn. vægtafgift er ca. 2000kr om året. selvfølgelig skal der penge til transport. forsikringer er også til at overse, vi er selv habile campister og har selv en ældrevogn den er fra 76 og vi har afgifter på ca. 2000kr om året. selvfølgelig skal der penge til at betale disse afgifter. og der skal også være penge til mig og manden.

Men spørgsmålet var om der nogle af der ville tage imod denne service. det kan da også være at man vil betale lidt mere.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Desirée.

Jeg skal starte med at sige at jeg ikke tager på festivaler, og derfor ikke er en potentiel kunde.

Udlejning af hvad som helst, kan være en god forretning. Jeg udlejer selv bl.a.  Dankortterminaler og kasseapparater, og er efter 9 måneder lige ved at være der hvor jeg kan tjene penge på det Smile

Men jeg har også måtte betale lidt lærepenge undervejs. Meget af det burde jeg have regnet ud, men man tænker jo ikke på alt.

Når jeg sælger en mobil Dankortterminal, er det yderst sjældent at der sker noget med dem. Men når jeg udlejer samme type terminal, er det helt fantastisk hvor ofte jeg er nød til at sende dem på værksted. Jeg har en hel del udlejningsterminaler, men har som regel altid 10 - 15 stk. på værksted. Nogle af dem med nogle helt groteske fejl, og andre med fejl der ikke kan undgås med terminaler der bruges meget.

Det jeg vil frem til er at du skal være opmærksom på at folk der lejer, absolut ikke passer på tingne som var det deres egne. Og campingvogne på festivaler, kunne jeg forestille mig er en udsat størrelse. Du tager naturligvis et depositum, hvilket er godt. Men hvis du i dine lejevilkår ikke har taget højde for det hele, kan du risikere at skulle tilbage et depositum, selvom du skal bruge en formue på at få vognen klar igen.

Hvad gør i iøvrigt hvis gas eller strøm eller andet går i stykker under festivalen? Tager I selv ud og ordner det, eller har I en servicepartner? Og hvor lang tid vil der gå? Jeg har ikke så meget forstand på campingvogne, så jeg ved ikke hvad der kan gå galt. Men jeg ved at det er en god idé at være afklaret med hvad man gør, for I kan næsten være 100% sikre på at noget vil gå galt under udlejning Sad

Nå men jeg vil bare ønske dig held og lykke med projektet, og opfordre jer til at gennemtænke alle tænkelige og især utænkelige scenarier, så I ikke brænder fingerene når i starter op.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i vil have levering med i prisen, skal I også huske på, at der er langt mellem de forskellige festivaller i Danmark. De ligger stort set i hver sin ende af landet - Nibe, Roskilde, Langeland, Skive, Skagen, Skanderborg osv.

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fin idé.

Tænk lige på, at det koster kr. 250,- i døgnet at lege en simpel trailer på en tankstation.
Jeg ville nok overveje pris og depositum. Endvidere ville jeg nok selv levere vognen på pladsen.
Forsikringer skal der som en anden nævnte også tages hensyn til.

Har i overvejet skurvogne containere etc.?

Bare sådan???

Ebbe

On-line PRservice for lokale erhvervsdrivende.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en meget fornuftig ide!... har i tænkt over hvordan i vil markedsføre jeres service? Via aviser, hjemmesider osv?

Når i er kommet igang, og det har vokset sig lidt stører end bare 2-3 vogne, var det måske en ide at forsøge at lave en aftale med de pågældende festivaller omkring reklamering i en form for samarbejde?

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)