Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg skrive et andet navn på mine fakturaer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af spørgsmålet om man må kalde sin butik noget andet end sit firma (hvor svaret var "ja") kommer et par tillægsspørgsmål:

Hvad hvis pointen er at kunne skrive fakturaer ud i butikkens navn - er det også ok? (øger troværdigheden lidt :- )

Og spiller det nogen rolle om firmaet er enkelmandsvirksomhed, ApS eller A/S?

Stiller det nogen yderligere krav, hvis butikken har en anden adresse end firmaet? Altså må butikkens adresse stå på fakturaen, eller skal det være firmaets? Eller begge?

/sfo

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

På fakturaen skal der stå det navn og det momsnummer som du er registreret under i CVR-registreret.

Adressen kan godt være forskelligt -  ekesempelvis en administrationsadresse og så en butiksadresse.

Henrik

Tilmeldt 9. Dec 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det bedste man kan gøre, hvis man gerne vil give kunderne en faktura som kan genkendes som hørende til butikken (selv om ens firma har et andet navn)?

Kan man skrive både butikkens navn og firmaets navn? Er der nogle specifikke regler om hvordan det skal stå?

Eller kan man lave en registrering af en art, som siger at firma xyz "is doing business as" butik abc?

/sfo

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg eksempelvis havde en butik som jeg kalder blomsterbiksen og mit firma hedder Klovn v Henrik - så ville jeg på butikken faktura skrive

Blomsterbiksen
Klovn V Henrik

Problemet er hovedsageligt momsmæssigt at dine kunder skal kunne slå din butik entydigt op og se om du er registreret.

Det kan også i relation til andre forhold være med til entydigt at afgøre hvem der er handlet med. 

Eksempelvis har jeg selv oplevet at en kunde ikke gjorde indsigelse mod en faktura, hvor jeg havde glemt at skrive aps på fakturaen. Desværre gik kundens aps konkurs. Jeg hev ham personligt i fogedretten med påstand om at jeg havde handlet med ham personligt. Det korte af det lange jeg vandt i retten fordi kunden ikke havde gjort indsigelse mod den forkerte faktura, hvor de tre magiske bogstaver aps mangler.

Hvis det er et aps eller as du har så ville jeg tage butikkens navn som binavn

Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)