Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt 2009

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Risskov
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Håber I har haft en dejlig jul, og et kanon julesalg ;0)

Jeg har, siden jeg åbnede min butik, haft fragtfri levering. Dette har jeg tænkt mig at ændre i det nye år, jeg er bare i tvivl om hvor meget jeg skal sætte fragten til.
Jeg kan se de fleste kører med en fragt på 29 kr. Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke overvejelser I har gjort jer omkring jeres fragt, og om den vil stige i det nye år, hvor der er store stigninger på post danmarks priser.

Mange hilsner fra
Louise

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette svinger rigtig meget, og jeg arbejder selv på et nyt projekt hvor jeg også regner med at smide en fragtpris på (evt. fri fragt over xxx kr). Det hele afhænger dog meget af hvilke produkter der sælges, da det fx ville virke dumt at tage 29 kr. i fragt på en sofa til 14.000 kr.

Jeg er lige med på en lytter herinde, og håber at nogle af dem som tager fragt på nuværende tidspunkt lige vil give et indspark.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi startede i 2005 med fri fragt på alle ordrer. Efter et år ændrede vi det til fast pris 25 kr. Efter noget tid til 49 kr. og fragtfrit over 875 kr. OG nu har vi så ændret det så den fragtfrie grænse helt er væk... Vores fragtpriser er nu 35 kr. til erhvervsadresser og 49 kr. til privatadresser. De kommer nok til at stige yderligere på et tidspunkt.

Vi har ikke oplevet mindre ordretilgang nogen af de gange vi har ændret.... men vi har godt nok mistet enormt mange penge indtil nu - og set i bakspejlet ville jeg have taget fragt fra starten.

Jeg ved at vi sorterer nogle kunder fra ved at have fragt. Men jeg tror at de fleste af dem som kun går efter fri fragt, også er de kunder som kun køber nedsatte varer osv.

For mig at se er der alt for mange netbutikker som tror at det er afgørende at have gratis fragt. Det tror jeg ikke det er. Man kan bruge pengene på markedsføring i stedet for :·) så kommer der sikkert også flere kunder i butikken :·)

men - jeg kender jo ikke alle andres brancher - og det kan vel være forskelligt hvordan ens kundegruppe er og hvad de forventer. Børnetøjsbranchen er fyldt med gratis fragt butikker.... men kunderne køber gerne hos os alligevel :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Der er vel to muligheder hvis du ønsker fragten dækket ind:

  1. Kør med synlig fragt, der udregnes på basis intervaller du selv opsætter. Hvorfor tage 25 kr. for en vare som koster 100 kr. at sende? De fleste systemer har vel idag mere avanceret fragtopsætning som giver mulighed for dette, fx ved beregning af samlet vægt.
  2. Lad fragten indgå i dine produktpriser. I nogle brancher er priser letgennemskuelige, så du skal selvfølgelig overveje fordelen ved at tilbyde "Gratis fragt" mod ulempen ved en generel prisstigning.

Mvh. Jeppe

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Du taber penge hver evig eneste dag ved ikke at tage fragt på dine varer.

Kunden forventer nærmest at der er fragt på en ordre, da det er prisen vi er indstillet på at skulle "betale" for at undvære at starte bilen, køre ned og finde parkeringsplads, møve os gennem butikken, stå i kø, betale hos den morgensure ekspedient, ud og holde i kø, og endelig komme hjem igen.

En sådan tur kan rask væk tage 1 time hernede på landet hvor vi skal køre 18km. til nærmeste Bilka eller JemogFix, samt koster hurtigt 20-30kr. i brændstof med nutidens brændstofpriser. Så at betale f.eks. 45kr. eller 70kr. i fragt gør jeg gerne, såfremt jeg sparer turen ;-))


Fragtfrit over xxx kr.?

En ting du med stor fordel kan indføre, er som også Helle nævner, en fragtfri grænse. Dette åbner en række andre muligheder for dig, som f.eks. mersalg og salg af ekstra varer du ikke ville have solgt (omsat til dansk, netbutikkens svar på impulskøb).

Tilbage i 2004 var jeg med til at opbygge en succesrig kontormøbelforretning på nettet (Stantonoffice), og vi indså hurtigt at de 150-250kr. i fragt skræmte mange væk (kontormøbler er store og tunge = skal sendes med fragtmand).

Efter nogle beregninger frem og tilbage, fandt vi ud af at kalkuleret ud fra de 17 emner der var, kunne vi stadig opretholde en rigtig god avance, ved at tilbyde fragtfri levering på alle ordrer over 2.400kr.

Dette betød pludselig en firedobling af salget af skuffemoduler og reoler. Og hvorfor så det??

Jo, det mest populære produkt, et hjørneskrivebord i kirsebær/sort kostede 1795kr., og et skuffemodul 995kr., en reol 795kr. Så istedet for kun at købe et skrivebord til 1795 + fragt på 250kr. = 2.045, kunne de lige så godt betale f.eks. 2.590kr. og få en reol med ;-))


Alt mulig held og lykke med din forretning fremover herfra.

 

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Her i ShopNord.dk er der ikke fragt/porto men leveringsomkostninger. Det har bl.a. noget med momsen at gøre, men også andre elementer spiller ind her. Uanset ordrens størrelse er der DKK 59,00 på i leveringsomk. - dert kan dog i perioder køres kampagner, hvor denne omkostning er gratis for kunden, eller event. nedsat

Vel vidende, at det i visse tilfælde ikke altid dækker, men så er der en overdækning på andre ordre. En opgørelse pr. 1/12 08 viser, at vores forsendelsesomkostninger (alle udgifter hertil) går ca. lige op med det, som kunderne betaler. Så her er helt klart tale om gynger og karuseller.

Jeg er af den opfattelse, at kunderne accepterer dette, og måske oven i købet sætter pris på, at der er helt åben politik på området. Inden kunden begynder at handle, kender vedk. prisen for levering.

Når vi selv handle på nettet, sker det ofte, at en handel droppes, fordi det lige indtil det sidste 'hemmeligholdes' for os som køber, hvad det koster at få varerne leveret. Og denne politik 'straffes' ved, at vi slet ikke handler. Jeg ved godt, at det har noget med at gøre, at prisen først kan beregnes, når varekøbet kendes, men det er ligegyldig for mig som kunde. Jeg vil ikke overraskes til allersidst i min handel.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Baldersø:
Kunden forventer nærmest at der er fragt på en ordre, da det er prisen vi er indstillet på at skulle "betale" for at undvære at starte bilen, køre ned og finde parkeringsplads, møve os gennem butikken, stå i kø, betale hos den morgensure ekspedient, ud og holde i kø, og endelig komme hjem igen.

Nu kan jeg jo ikke snakke for dine kunder, men jeg er sgu ikke enig med dig i den udtalelse. 
Tit og ofte så skal man jo alligevel "betale" for at starte bilen, køre ned og finde parkeringsplads, trække et nr. og vente i kø bag 20 andre indtil man af den "søde søde" Post Danmark dame får at vide at de ikke kan finde pakken, så man skal hele rutinen igennem igen næste dag.

Dette er slet ikke ment som et angreb mod dig eller mod at online forretninger kræver betaling for levering. Jeg har den fulde forståelse for at fragt er en stor udgift for mange firmaer, især dem der sælger produkter med relativ lav avance. Jeg kan kun tale ud fra personlig erfaring og holdning, og jeg hader at betale fragt. I sær hos dem, der ikke skilter ordentligt med det, så man først til sidst i processen finder ud af at man skal betale kr. 70,- for levering af et produkt til fx. 199,- Det er trods alt en merudgift på 35%, og for mig at se helt urimelig. Jeg foretrækker at handle de steder hvor fragten er medregnet i produktets pris. Det er også mere gennemskueligt.  

Så Louise, der er altså forskellige holdninger til dette. Husk det´Smile

Hilsen Morten

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Nu har jeg så også lige været inde og kigge på din shop. Jeg kan se at man sparer 50%+ på mange af dine varer. Kunne det så ikke være en idé at sætte prisen kr. 29,- eller 49,- op og så tilbyde gratis levering? Der er trods alt tale om en lille stigning, og man sparer oftest stadig mere end 50% på varerne.

Et hurtigt forsøg, burde hurtigt vise om det kan betale sig.

Hilsen Morten

Fra Humlebæk
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har en netbutik med dametøj, og fjernede fragten helt i november måned. Førhen kørte vi med fragt på kun 39 kr. ved køb under 500 kr. og fri fragt over. Vi kunne af vores statistikker se, at det kun var 27% af dem der rent faktisk puttede en vare eller flere i indkøbskurven, som så rent faktisk endte med at gennemføre handlen. Dvs. at 73% af alle handler "faldt på jorden".

Efter vi fjernede fragten helt har dette tal ændret sig drastisk, således at 50% af alle handler gennemføres. Det er helt klart alle de "små handler" under 500 kr. der nu gennemføres.

Så for os har det helt klart været en fordel at fjerne fragten..

Mvh

Michel Goldin

www.caroline-mathilde.dk

 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michel

Det lyder da rigtig godt :·) tillykke med det.

Jeg er så mere nysgerrig efter hvordan det samlede regnestykke bliver - altså - er der så større overskud når alt er regnet med? Eller arbejder I bare mere for de samme penge?

Bare en tanke :·)

Mange hilsener Helle

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)