Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance på bærbar computer \ laptop.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Amino `er.

 

Nu er det min tur, til ikke længere bare at kigge på, men også blande mig med de få....

 

Jeg går lidt og leger med tanken om at starte en web-shop med forhandling af bærbar computere, men her kommer så det store spørgsmål - Jeg har spurgt diverse importøre, men ingen har lyst til at oplyse mig hvad avancen ca. er på sådanne noget stas!

 

Min tanke er IKKE at lave paralle import, men at købe hos de officele danske importøre.

 

Snakker vi avance på 200-300 kr. eller 1000 kr. pr. maskine? Jeg håber der er nogle af jer som kan hjælpe.

 

På forhånd mange tak.

 

 Kenneth

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem vil du henvende dig til? Hvis det er online og i konkurrence med de billigeste på edbpriser og lignende, så har du i hvert fald ikke de store chancer ved at handle gennem de officielle distributionskanaler. Ofte er deres salgspriser højere end priserne på edbpriser, enten fordi de andre forhandlere har parallelimporteret eller også fordi de køber i så store mængder at distributørerne giver dem en stor rabat, samtidig med at mange af dem sælger med en meget lav avance.

Er det nogen bestemte mærker du er interesseret i?
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er jo det som jeg frygter aller mest, i det at jeg jo er klar over at de dumper priserne på hele market.

 

Min web-shop skal ikke have den store omsætning, mit mål er at henvende mig til private, og mest bekendt i min omgangskreds - Derfor er det ikke vigtigst at jeg er billigst, i det at de sætter service og tillid højere end noget andet!

 

Har du et bud på hvad en normal avance ligger på, såfremt man følger den vejl. udsalgs pris.

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld, glemte lige at skrive at det var primært Asus og IBM!

 

Hvis jeg nu tog mobil telefoni med ind i web-shoppen, men der er nok heller ikke noget avance på??

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
både bærbare og mobiler har avancer på meget få procent og du skal kunne aftage nogle store mængder...
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Mobil Telefoni markedet er nærmest er dødt marked p.g.a teleselskaberne og deres mobil til 1kr o.s.v...
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener bare at have hørt omtalt at fks. mobil selskabet 3, giver ca. 500 kr. pr. solgt enhed, men det er måske bare et "rygte"?
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det tør jeg så ikke sige noget om....

Men lidt om det når du sælger for selskaberne...
Du køber en mobiltelefon hos en importør eller noget... den betaler du så eks. 2000kr for men når du skal sælge den for et selskab som siger prisen for den er 99Kr så kan du vente 3måneder for at få dine 1901Kr tilbage som selskabet kommer til at skylde dig...


Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder godt nok som en dårlig forretning... det er der jo slet ingen ide i..
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det der er i det er selskaberne får kunder og du får en masse penge ude...
Side 1 ud af 3 (26 indlæg)