Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance på bærbar computer \ laptop.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Regn ikke med mere end 2-4% i avance på bærbare! Nogle modeller tjenes der mere på, andre er bare for at have dem!

Vil ikke være lyseslukker eller den der ser sort på det hele. Men som det også er skrevet herinde, så er det et yderst svært marked at komme ind på. Det kræver en likviditet uden lige og en meget høj omsætningshastighed, ellers dør du pga. høje lageromkostninger.

Ydermere så er du nødt til at satse på erhvervskunder også! Det er dette segment, der gerne betaler mere for skidtet. Og som en tommelfingerregel tjener du mest på de dyre varer. Du får ikke mange private til at smide 12-15.000 også selvom de får god service. Mange har den (forkerte) holdning, at de 2 års reklamationsret stiller dem godt ;) Et produkt du kan tjene gode avancer på er ekstra sikringer. Når Elgiganten (og lign) sælger en sikring til 1500,- tjener de over 1/3 - hvor meget af den del går til sælgeren.

Nå men held og lykke :)
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/5/2006 4:41:01 PM Forfatter: Kenneth K Jeg mener bare at have hørt omtalt at fks. mobil selskabet 3, giver ca. 500 kr. pr. solgt enhed, men det er måske bare et ''rygte''?

 

Det er korrekt. Men her er der jo så også indbyrdes konkurrence på fx mobilpriser.dk - sådan at avancen sænkes betydeligt.

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Med hensyn til, at sælge mobiltelefoner over en webshop. Glem det - med mindre at du har 1-2 mio. i baglommen til indkøb, og samtidig har de rette forbindelser.


Jeg har netop lige solgt min andel i en dansk mobilshop på nettet.

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  2doIT Vest Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Hvis du vil starte en online butik op og konkurrerer med eks. edbpriser (98% af vores kunder finder os via edbpriser) så skal du regne med 50,- på maskiner under 10.000 og 80 - 120 på maskiner over 10.000 vel og mærket hvis du vil ligge blandt top 3 på edbpriser.


Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/8/2006 10:49:12 AM Forfatter: Clark G. Birkelund
så skal du regne med 50,- på maskiner under 10.000 og 80 - 120 på maskiner over 10.000 vel og mærket hvis du vil ligge blandt top 3 på edbpriser.

Tænkte nok I scorede kassen på de maskiner

Hilsen

FlemMming

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  2doIT Vest Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe ja ;-)

 

Skal spyttes nogle maskiner afsted for at det kan betale sig, men det er helt horriblet at getmore, computersalg etc. ikke forstår at man ikke behøves nøjes med at tjene 25 - 30,- på en notebook. Det er virsomheder som denne der er med at til at ødelægge avancen. Har set ASUS notebooks blive solgt med fortjeneste på 5-10,- det er bare ikke godtnok når varen har en værdi på over 7.000,-

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus

 

Sælger du også flash kort?

 

Jeg står og mangler nogle mini SD kort på 1 GB til en god pris...

 

/Brian

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  2doIT Vest Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har altid gode priser ;-)

 

259,- pr. stk ex. moms mrk. sandisk 1gb. 

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogle typer kunder (personlige bekendtskaber som du siger) sætter jo mere pris på sikkerheden, så hvis man har andre salgsfordele end lav pris, så kan man vel nok tillade sig en avance på 10-20% på nogle mærker (hvilket heller ikke giver nogen stor omsætning ved lave mængder).

Men skal man konkurrere på pris - så skal man godt nok lægge sig i selen og skaffe sig de rigtige kontakter. ;-) Der er MANGE computerglade små og store virksomheder om buddet.
Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry men glem alt om 20%

 

Jeg har siddet (og sidder tildels) som IT indkøber for en større dansk virksomhed (+ 5000 ansatte)

 

Vi køber for noget nær 6 Millioner kr, laptops om året.


Tro mig, vi sætter tillid, dialog, reklamation, hurtig levering højt. Vi får det hele, og avancen, tja de tjener mellem 2½ og 5% pr laptop. I dag er vi nede under 1000$ for en Laptop til erhvervs brug.


Markedet er hårdt presset. Selv om det måske virker som en god ide at levere det de andre ikke gør, så er det ikke tilfældet. Fordi de andrer leverer også kvalitet. At tro at man kan mærke sig ud i en branche som hardware salg, er desværre naivt, og ikke muligt.

 

Det der kan tjenes lidt på er udstyr, men omvendt, hvorfor gå ind i den branche hvor der allerede er absolut flest om budet.

 

Hvis du ikke i forvejen er i branchen (lyder ikke sådan) og har et bredt IT kendskab, tror jeg du vil få svært ved at virke som en pålidelig leverandør.

 

Mange kunder forventer rådgivning, og det kræver altså en ret god indsigt i markedet generelt, og hardware

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)