Lige et spørgsmål af de lange Men det er lidt svært at forklare når man er Flyttemand og Derfor 30 % Dummere end Vådt bølgepap Find bare læsebrillerne frem for der er nok at tygge sig igennem... Jeg har ligesom alle andre store problemer med at få kunderne til at betale regningen Men jeg har fundet løsningen - Desværre har jeg fået fortalt at det er ulovligt! Jeg er selvstændig flyttemand/Underleverandør til diverse andre flytteforretninger Når jeg køre ud og udføre en opgave for Børge Mogensens Flyttebutik skal jeg somregl afregne med kunden det vil sige at jeg skal regne prisen ud og modtage pengene - hvor efter jeg aflevere pengene til børge mogensen Børge Mogensen sætter så pengene ind på hans Firmakonto og sender en faktura til kunden Jeg sender tilsvarende en fakture til Børge mogensen som han - ALTID glemmer at betale de første 3 til 4 Måneder Hvilket betyder at min Firmakonto Bliver mindre og mindre mens hans vokser hurtigere og hurtigere Nu er det så jeg mener at det ville være noget næmmere hvis jeg skrev en faktura (i mit eget firmanavn) til kunden på stedet når jeg modtager pengene og der efter sætte pængene ind på min egen konto - precis som hvis det havde været en flytning der var kommet ind til mig selv Men flytningen er jo kommet ind til børge mogensen så han skal jo også have lidt penge ud af det så i stedet for at jeg sender en regning til ham skal han sende en regning til mig på det beløb han har tilgode Men det påstår kunderne er FORBUD - Kan det passe? Jeg syntes jo at det ville være det næmmeste - Så er han også fri for at brokke sig over hver eneste Opgave jeg har udført som står på den faktura jeg har sent ham - Og jeg kan få en changse for at styre min egen økonomi Har Kunderne ret er det Forbud - Eller vil de bare helst tjene penge på min bekostning? (Den sidste del af denne linie behøver jeg ikke svar på!!!) |
Umiddelbart er det ikke ulovligt. Der kan være problemer med forsikringer som du skal være opmærksom på. Kunden skal selvfølgelig også vide, at det ikke er Mogensen, der står for flytningen men en anden. Der vil opstå underlige situationer, hvis kunden tror at det er Mogensen, de har bestilt og så kommer der en anden (eller der står en anden på fakturaen). Det var vel egentlig Mogensen, der blev bestilt. Kunden skal jo netop være sikker på at forsikringer og diverse garanti-ordninger er ok, hvis det er Mogensen, der har forsikringerne og er tilmeldt garantiordninger.
At Mogensen er en knold til at betale er selvfølgelig et problem. Jeg ville nok gøre op med mig selv om jeg er villig til at ofre ham, hvis han ikke kan finde ud af at stramme op. Hvis du ikke vil, kan du jo tage en stille snak med ham om at det er et problem. Det kan jo være at han bare er et rodehoved til regnskab og ikke lige tænker over det. Hvis du er villig til at ofre ham (i yderste konsekvens) så er det jo at tage samme snak med ham og sige at du gerne vil have dine penge til tiden. Og følge tæt op på det, hvis han ikke betaler. Få indført i jeres samarbejdsaftale, at ved for sen betaling så koster det godt med morarenter (eks. 2-3 % pr. løbende måned). Hvis han presser og siger at han så kan finde en anden, ja, så må han jo det. Du skal også tænke på at du potentielt står med et tab for 3-4 måneder, hvis han går konkurs. Det er vel også en slags penge.
Hilsen Jakob