Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Girokort

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen


Jeg står og overvejer at få trykt brevpapir med giroperforering. Men jeg ved ikke hvordan reglerne for fremstilling og brug af girokort er. Er der nogen der kan henvise til et sted jeg kan finde mere info eller evt. fortælle mig hvad jeg skal gøre (tænke på) når jeg fremstiller girokort til kundebetaling?
Der må være et eller andet med de numre der står på, ik'?


Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel,

Du skal kontakte PostDanmark.

Hilsen

FlemMming

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Din bank kan også hjælpe dig....

mvh Carsten



Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du snakker med banken eller postDK så skriv gerne dit svar herinde :)
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for super hurtig respons.

Jeg skal nok lade jer vide hvad der sker :)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,



Jeg er ikke ekspert på området, men du kan sagtens få et indbetalingskort, som ikke er et Girokort. I min bank har jeg fået noget, der hedder FI-kort, og de ligner Girokort - jeg tror mange brugere i daglig tale ville kalde dem for et Girokort.
Et sådant kort er typisk forsynet med et kreditornummer, som sikrer, at pengene ender på din kont - og et betalingsindentitetsnummer, som bruges til at identificere, hvilken kunde der har foretaget netop den indbetaling.



 



Når jeg skal have nye FI-kort oplyser jeg det seneste betalingsindetitetsnummer til banken og så sender de en ny stak med videre fortløbende numre, jeg mener de koster ml. 25-40 øre stykket. I et bogføringsprogram vil du ofte selv kunne udprinte et sådant betalingskort, som selv holder styr på de fortløbende betalingsindentitetsnumre.





Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Eftersom rigtigt mange betaler via netbank i dag (jeg kender ingen der render ned med det der riv-af kort i hvert fald, men afhænger sikkert også af målgruppen), er en anden mulighed også at du blot får påskrevet betalings id på dine fakturaer.
Dvs. det lille +71 nummer står på din faktura så folk kan indtaste det i deres netbank, men uden at der er et decideret betalingskort med.

Det koster dig kun det arbejde der er med at få det sat op i dit økonomisystem, samt et abonnement til banken - jeg mener vi giver et par hunrede i året.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Dit girokort skal godkendes hos PBS inden det må bruges.

 

Kontakt PBS inden du går i gang  med at trykke girokort, da der er en del betingelser

der skal være opfyldt.

 

 

Ravn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)