Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal domænenavn og firmanavn være det samme?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er i gang med at lave en website og prøver - ud fra den viden jeg har ;), at tænke på seo undervejs..

Jeg er kommet i lidt af en konflikt med mig selv; Jeg har et firmanavn, der søgeordsmæssigt ikke er specielt godt - Og da jeg ved hvor vigtigt det er med evt. keywords i domænenavnet, overvejer jeg, at lave et domænenavn der ikke indeholder firmanavnet, men.. som tilgengæld indeholder mine højest prioriterede keywords, og stadig er tro i forhold til det firmaet står for (og sælger)...

Hvad mener i: skal jeg bruge mit firmanavn som domænenavn, eller skal jeg lave et domænenavn - der stadig er tro mod mit produkt -, men som seo-mæssigt er meget bedre (der er RIGTIGT meget konkurrence indenfor den branche jeg bevæger mig i) ?

 

  

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok bevæge mig over i søgeordsgrøften mht. domænevalg. Altid en fordel at være på forkant med SEO'en.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej anette,

Hvis jeg var dig ville jeg bruge det domæne som er bedst i forhold til SEO. Jeg ville dog også købe dit firmanavndomæne, og bare bruge dedn til at forwarde til din side.

Jeg har selv BilligeGolfbolde.dk, men mit firma hedder ikke BilligeGolfbolde. Mange søger dog på Billige golfbolde på GOogle, og der ligger jeg jo klart i top.. Jeg har dog også et andet ikke generisk navn, jeg har, som mit firma hedder.


Casper.

Fra Egå
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

 

Jeg kan kun tilslutte mig ovenstående kommentarer. 

Har selv - for ikke så længe siden - stået i din situation. Valget af domænenavn faldt på www.DJ-Udstyr.dk da mit hovedsøgeord er "DJ udstyr"

Valgte det domænenavn, også selv om mit firma hedder noget ganske andet!

Det må vi så sige er blevet en succes, da jeg allerede efter 6 måneder og lidt linkbuilding ligger nr. 1 på Google på mit hovedsøgeord.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ville skyde dig selv i foden, ved at vælge dit virksomhedsnavn, hvis dette ikke er SEO venlig =)

Som andre også nævner,  er det vigtigt at du vælger et domænenavn som leder hen på de produkter du sælger, således at når de søger på disse produkter vil dit website dukke op.

Og derudover er der ingen krav til at domænenavn og virksomheds navn skal være ens =)

 

Held og lykke med det!

dbh

Rasmus

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover at et domænenavn med dine keywords i er godt indenfor seo, er det tilgengæld også rigtigt godt mht. mund-til-mund da det er nemmere at huske "Billigt-hundehus.dk" end "Annettes-forretning.dk"

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil til enhver tid bruge firmanavnet! Det kan godt være at du på den korte sigt hurtigere kan ranke bedre på dine søgeord ved at vælge det andet alternativ, men på den lange bane kan det blive en meget stor ulempe eller en direkte hindring. Dette kunne fx være hvis du udvider eller ændrer dit sortiment en smule i takt med en eventuel udvikling.

Domænet er langt fra så vigtigt når det handler om en god placering som i måske tror. Dj-udstyr.dk er et fint konkret eksempel, og dette domæne er ideelt til en shop med salg af udstyr til dj's, men det er jo også shoppens (det jeg vil kalde firmaets) hovednavn. Hvis det var ønsket, tror jeg også at man nemt kunne få djbutikken.dk til at ligge højest på søgeordet "dj udstyr" ret hurtigt.

Ikke en direkte konklusion, jeg mener blot at det ville være dumt at benytte et alternativt domæne til shoppen og et andet navn til sit firma.

// Jesper Skov

 

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Hvis jeg var dig, ville jeg koebe begge domaener. Derefter ville jeg saa laegge hele systemet paa det SEO-venlige domaene, og lave en viderstilling fra mit firmanavnsdomaene til det andet.

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor ikke købe begge? link billigegolfbolde (fx.) videre til dit virksomhedsnavn domæne og fyld siden med masser af SEO

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ekko herinde?

Er der ekko herinde?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)