Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal domænenavn og firmanavn være det samme?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Tak for svarene:)

Jeg havde selv overvejet at købe begge domæner under alle omstændigheder - så det gør jeg.

Jeg forstår godt, hvad du mener Jesper, det var også derfor jeg var lidt i vildrede... og er det stadig en smule.. MEN, nu er det sådan at mit "sortiment" ikke ændre sig, så keywordsene vil være det samme..

Hvordan ser det SEO-mæssigt ud i henhold til at have 2 websites, hvoraf man kun bruger den ene til at redirect?   

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Joost:

Hej allesammen

Tak for svarene:)

Jeg havde selv overvejet at købe begge domæner under alle omstændigheder - så det gør jeg.

Jeg forstår godt, hvad du mener Jesper, det var også derfor jeg var lidt i vildrede... og er det stadig en smule.. MEN, nu er det sådan at mit "sortiment" ikke ændre sig, så keywordsene vil være det samme..

Hvordan ser det SEO-mæssigt ud i henhold til at have 2 websites, hvoraf man kun bruger den ene til at redirect?   



Det ville være lidt nemmere hvis du lige kunne fortælle mig hvilke domæner der konkret er tale om. Du må derfor gerne lige sende mig en e-mail på mail@jesperskov.dk - så vil jeg gerne se på det.

 

// Jesper Skov

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette

En LILLE advarsel

Køb dine domæner her :

http://www.gratisdns.dk/

Så de er registreret inden du begiver dig i kontakt med et firma og du undgår at nogen får den "skægge" ide at registrere de domæner du havde planer om at bruge.

mvh

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Jesper, man bliver lidt paranoid..;) Og det er jo også ganske rigtigt, man skal passe lidt på.. specielt når jeg ikke har købt domænerne endnu...Men tak for dit tilbud!

Jeg må lige gruble lidt videre og så tage en beslutning!:)

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Joost:

Hey Jesper, man bliver lidt paranoid..;) Og det er jo også ganske rigtigt, man skal passe lidt på.. specielt når jeg ikke har købt domænerne endnu...Men tak for dit tilbud!

Jeg må lige gruble lidt videre og så tage en beslutning!:)

Bare køb domænerne - det koster 45 kr. pr år :-)

 

// Jesper Skov

 

Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil nu bruge firmanavnet som domæne, og evt. købe et ekstra domæne til hjemmesiden. Men jeg mener det er mere vigtigt at bruge søgemaskine venlige URL'er, hvor søge ordne er inkluderet i disse.

Det kan fx. være at man sælger bildæk:
http://www.firmanavn.dk/Produkter/Bildaek/

Mvh.

Lasse Hedeby

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ser det SEO-mæssigt ud, hvis jeg købte begge domæner og lavede et redirect? Er det noget man bliver "straffet" for?

 

Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det bliver du ikke hvis det har relevans for dit produkt.

Mvh.

Lasse Hedeby

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, Anette

Der er desværre ikke noget korrekt facit til dit spørgsmål uden at vi ved mere - og derfor vil jeg også råde dig til at købe begge to:

  • Hvis der er hård konkurrence, kan det være ekstra svært at skille dig ud fra konkurrenterne og derfor vil et unikt firmanavn betyde mere for dig end hvis du hedder BilligeGolfbolde.dk, fordi med tiden kommer GolfboldeBilligt.dk og BilligeGoldbolde.nu også og hvor står du så? Ja, du vil komme hurtigere op i søgemaskinerne - men hvad nytter det, hvis en anden del af din markedsføring går på at brande dit navn (altså få kunderne til at huske dig)?
  • Hvis du har begge domæner vil jeg faktisk ikke engang anbefale dig at redirecte dem (hvis de er forskellige. F.eks. BilligeGoldfolde.dk til AnettesBiks.dk). Byg noget på domænet med dit søgeord til at skabe trafik til din egen side (f.eks. forum, community, blog eller artikeldatabase) som altså er dit firmanavn

Men er dit firmanavn ikke superunikt, så vil jeg faktisk anbefale dig at bruge domænet med søgeordet i.

Håber det hjalp dig lidt

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anette.

Hvorfor enten-eller?

Hvorfor ikke både-og?

Jeg ville overveje at køre en firma-hjemmeside som hoveddomæne og så en målrettet produkt-hjemmeside ved siden af.

Venlig hilsen,

Christian

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)