Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal domænenavn og firmanavn være det samme?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville købe firmanavnet som domæne.
Derefter ville jeg måske vælge at lave nogen undermapper med søgeorderne.

F.eks:
www. dj-butik.dk/dj_mikser
www.dj-butik/dj_lys
osv...

Disse links skal have noget indhold der beskriver dette emne, for at det bliver guld.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Allesammen:)

Christian, du er inde på det samme som Marcel, ikk'!? Køb begge domæner, brug den ene med firmanavnet som hovedside og den anden relevant i forhold til hvad jeg sælger, og linke fra min evt. produktside til min hovedside?

Hvis det er sådan, behøver jeg så at have meget indhold på min produktside? Jeg tænker også tidsmæssigt, at skulle holde 2 sider vedlige m.m.

Havde du tænkt at jeg overhovedet ikke skulle have nogle produkter på min hovedside, eller hvordan? 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anette.

Ja, jeg er helt på linje med Marcel (var lige ved at referere til Marcels indlæg før).

Svaret er klart nej til begge spørgsmål:

 Du skal kun have relevant indhold på din produkt-hjemmeside - og ellers linker du til din hoved-hjemmeside, hvis man ønsker at finde ud af, hvem du er.

Og fra hoved-hjemmesiden linker du bare til din produkt-hjemmeside.

Venlig hilsen,

Christian

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Joost:

Hvordan ser det SEO-mæssigt ud i henhold til at have 2 websites, hvoraf man kun bruger den ene til at redirect?   

Hvis du med redirect mener et 301 eller 302 redirect, så er det omsonst SEO mæssigt. Det domæne der redirecter vil IKKE være at finde i Googles søgeresultater og vil dermed ikke hjælpe. I og med du siger at der er meget stor konkurrence skal du bruge domænet med søgeordene. Køb domænet med dit firmanavn ved siden af så du har det for fremtiden.

Hvis domænenavnet er et sammensat ord, så køb domæner med såvel som uden bindestreg imellem ordene. Herefter redirecter du fx. www.billigegolfbolde.dk til www.billige-golfbolde.dk, og brug det sidste domæne når du linkbygger. Uanset om folk husker din bindestreg eller ej vil de komme korrekt over til dit domæne. Bindestregen giver søgemaskinerne vigtig information om hvilke ord dit site handler om hvis du har indgående links der blot har linkteksten www.billige-xxxxxx.dk, hvilket er hyppigt forekommende når andre linker til dig.

Så har du det bedst mulige udgangspunkt for at klare dig i konkurrencen på søgeordene.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Hvis domænenavnet er et sammensat ord, så køb domæner med såvel som uden bindestreg imellem ordene. Herefter redirecter du fx. www.billigegolfbolde.dk til www.billige-golfbolde.dk, og brug det sidste domæne når du linkbygger. Uanset om folk husker din bindestreg eller ej vil de komme korrekt over til dit domæne. Bindestregen giver søgemaskinerne vigtig information om hvilke ord dit site handler om hvis du har indgående links der blot har linkteksten www.billige-xxxxxx.dk, hvilket er hyppigt forekommende når andre linker til dig.

Så har du det bedst mulige udgangspunkt for at klare dig i konkurrencen på søgeordene.

Mvh Jesper Jørgensen

Hej Jesper,
Må altså sige det meget pjat det som du siger der, google ser på ingen måde anderledes på et domænet om der så er bindestreg eller ej.. og hvordan kan det være alle er så vilde med redirecte domæner drop dog det pjat og brug hvert domæne der bliver købt... dog vil jeg gide dig ret i det betyder meget hvad folk skriver i deres links til dig, så ser heller på hvordan folk linker til dig og brug ikke så meget tid på om det skal være med bindestreg eller lign.. google ser ikke forskelligt på de ting dog ser de meget på hvordan din side er bygget op og hvis den er lavet rigtigt så skal google nok fatte hvilke ord som er vigtige for dig :)

just my 2 cents

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tager fejl. Men der er meget "pjat" i søgemaskineoptimering og det er det der gør at nogle opnår bedre resultater end andre.

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

jeg kan godt forstå det du mener og siger ikke nogen er bedre end andre, jeg undre mig nok mere over hvor du har den ide fra at bindestreg er bedre... for så er det da underligt at mange flere folk ikke bruger snakker ikke kun.dk marked.. jeg siger bare det ikke betyder ret meget for hvis nogle er gode til seo så betyder den bindestreg intet, så meget ved jeg da :) for hvis ens side er sat korrekt op, så kan du også "vise" google hvordan dit domæne navn skal læses rigtigt..

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacker24: At bruge bindestreg er da langt mere brugervenligt, da det er lettere at afkode, hvad domænet betyder - for modtageren(den besøgende, altså et menneske :-) - og det er jo 1. prioritet, at brugeren hurtigt kan læse domænenavnet). Derfor vil jeg altid benytte mig af bindestreg, fremfor 3-4 sammensatte ord.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

1 priorit er at komme høj i google da vi snakke om seo og ikke bruger-venlighed af en side, vi taler om hvad der virker og hvad der ikke virker... så kan det godt være du ønsker at købe domænet hej-med-dig. men siger bare det betyder intet, ved ikke ud fra hvad disse ideer kommer fra, men kørte nogle større test af lige dette med - og _ og lign for flere år siden.. jeg bygger kun min erfaring ud fra ting jeg har prøvet og arbejdet med.. ikke fra alt muligt læse stof.. det går mig på er, når folk mener noget er rigtigt og de ønsker at dele det med andre uden evt at have prøvet det selv. :) tror jeg ellers er det da nemt at komme med forslag på ting men hvad hjælper det hvis det kun er noget man tror og ikke ved...

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg ikke blande mig i diskusionen omkring hvad der er bedst, selvom jeg også selv er overbevist om, at bindestreg er bedst - rent seo mæssigt.

Som du så flot selv skriver, så er dine undersøgelser flere år gamle, og derfor vil jeg ikke mene, at man kan bruge dem til voldsomt meget mere, i denne meget dynamiske og bevægende branche. Jeg vil også lige indskyde, at selvom man snakker om hvad der er bedst, rent seo mæssigt, så skal man stadig huske at brugeren er nr. 1, det er jo ikke søgerobotterne, man laver hjemmesiden til.

Men det var blot en bemærkning og håber der kommer nogle på banen med nogle beviser/erfaringer omkring hvad, der er bedst at bruge til at symbolisere et mellemrum.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)