Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der kan hjælpe med info om postdanmark priser..?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle aminoer..

Jeg er ved at lave noget research for at se om min ide evt kan blive til vrkelighed. Min ide er nu ikke så revolutionerende, jeg kunne godt tænke mig at åbne et lagerhotel hvor jeg så plukker og sender varer for diverse webshops og lign. Det jeg er støt på som jeg kan forstå mange andre også er lidt fortvivlede over er postdanmarks priser når man skal sende breve eller pakker til private. Jeg sidder og kigger på priser for 2009 og kan se at en pakke op til 1kg koster 60 kroner at sende. Og det er så oveni købet kun hvis man har en erhvervsaftale med postdk. Såvidt jeg kan forstå.

Jeg har så hørt at man kan lave individuelle aftaler med postdk og dermed få en helt anden pris på forsendelserne. Da det jo er en total løsning med pakning og forsendelse som jeg gerne vil tilbude, så er fragtomkostningen jo en meget væsentlig del af mine omkostninger, (og i sidste ende mine kunders),

Er der nogen der kan fortælle mig i hvilket prisleje det er muligt at komme ned på hvis man får lavet en god individuel aftale med postdk..? hvor mange pakker skal man som minimum sende pr. dag før man kan få lavet en sådan aftale..? Er det muligt at få en postdk bil til at komme og hente alle pakker på min forhåbentlig kommende virksomhedsadresse..?

Jeg håber der er nogle der kan komme med nogle gode oplysninger. Jeg vil gerne vide nogenlunde hvor jeg står inden jeg ringer og snakker med postdk.

Hvis der er nogen der overvejer at gøre brug af et lagerhotel, så vil jeg også meget gerne høre hvad i mener ville være en realistisk pris for at få plukker og pakket en varer..? jeg har set andre tråde herinde hvor folk snakker om 30kr. pr. pakke. er det realistisk..? ved godt i vil have det så billigt som muligt, men hvad kunne være et fornuftigt udgangspunkt..? Transportomkostningerne bedes i se bort fra i denne beregning.

igen.. jeg håber at høre fra nogle der kan hjælpe på en eller anden måde..

med venlig hilsen..

en fyr der er ivrig for at komme igang med projektet.. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Post dk kan sagtens komme og hente alle pakker hos dig. Det koster ca.113 ,- pr dag hvis du køber års abonnemnet.

Det bedste du kan gøre er faktisk at ringe til dem og tale med en sælger fra erhverv. Der er så stor forskel i deres priser at jeg ikke tror nogen vil kunne hjælpe dig her.

Du skal have en idé om hvor mange pakker du sender om året før du ringer, da det er afhængigt af pakke mængden.

Mvh. Charlotte

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal regne med at komme til at betale 60 kr for 1 kg, hvis det er til privat. hvis det er til erhverv, kan der fohandles nogle andre priser hvis du har en hvis mængde. Men til privat er Post Danmark hverken til at hugge eller stikke i. Da der ikke rigtig er andre udbyder, der formår at være landsdækkende, med dag til dag levering af pakker til private, er det måske forståeligt at de fastholder prisen?

MVh Steen

www.kirstensdyrebutik.dk

 

Mvh Steen Svalø

www.kirstensdyrebutik.dk Alt i dyreartikler. Alt i gravering. Alt i hundetegn. Alt i skilte.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Svalø:

Du skal regne med at komme til at betale 60 kr for 1 kg, hvis det er til privat. hvis det er til erhverv, kan der fohandles nogle andre priser hvis du har en hvis mængde. Men til privat er Post Danmark hverken til at hugge eller stikke i. Da der ikke rigtig er andre udbyder, der formår at være landsdækkende, med dag til dag levering af pakker til private, er det måske forståeligt at de fastholder prisen?

MVh Steen

www.kirstensdyrebutik.dk

 

Hej.

Der er måske ikke nogen der er landsdækkende - men jeg bruger et nystartet firma ved navn EC4U (nystartet hvad transportafdelingen angår) - og så må mine kunder bare betale ekstra hvis det er til øer eller lign. - men over resten af landet er de kampklare og konkurrencedygtige.

Er der nogen der ønsker et godt tilbud er det bare at sige til.

VH Jørgen Olsen

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

elhombreloco:

Hvis der er nogen der overvejer at gøre brug af et lagerhotel, så vil jeg også meget gerne høre hvad i mener ville være en realistisk pris for at få plukker og pakket en varer..? jeg har set andre tråde herinde hvor folk snakker om 30kr. pr. pakke. er det realistisk..? ved godt i vil have det så billigt som muligt, men hvad kunne være et fornuftigt udgangspunkt..? Transportomkostningerne bedes i se bort fra i denne beregning.

Hmm 30 kr. pr. pakke... tror for det første at du skal overveje en eller anden form for procentsats, da der jo er forskel på en pakke til 150.- med en æske chokolade og så en sofa til 10.000.- Smile

For det andet skal du gøre det meget klart, hvilken form for ydelse du tilbyder, håndterer du f.eks. også returvare og defekte vare? Og hvad med kontrol af vare når de ankommer til lagerhotelet. Står du også for den del. Og er der forsikring indberegnet i prisen? Og hvad med status og lageroptælling?

Som du kan se, er det meget svært at vurdere om 30 kr. er en rimelig pris, uden først at vide, hvad det egentligt er du tilbyder.

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt skal man op på 20.000 årlige forsendelser før man kan forhandle pris med Postdanmark

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dette kan siges følgende:

Vi sender langt mere end 20000 pakker om året og har da også fine priser på erhvervspakker med privatpakker er en helt anden sag - de koster kassen, helt præcist 59,50 pr. stk. (op til 5kg)

Det er derimod gratis at få postdanmark til at afhente pakker.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)