Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forsikring, garanti, reklamation

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa, godt nytår. og interessant side i har...Smile

en ven og jeg er lige på nippet til at starte noget webshop og jeg har et par spørgsmål jeg kunne tænke mig at få svar på. firmaet vil blive et i/s indtil videre og senere aps.

jeg kunne forstå fordellen ved aps er at det ikke kan ødelægge privatøkonomien, og at der nogle forsikringer med i det...?

sagen er at når en mand bestiller motorsportsdele hos os og monterer dem forkert så han ødelægger hans motor, kan vi vel blive holdt ansvarlige pga garantien, da det er os som har bevisbyrden, og hvordan skulle vi kunne bevise at de er monteret forkert, og at han bare prøver at tørre regningen af på os, for noget som han selv har ødelagt?

alså at hans argument er at han ikke har monteret dem forkert, men at de bare ikke kunne holde til det foreskrifterne siger? (det skal siges at motorsportsdele som regel holder til det dobbelte af hvad foreskrifterne siger, og at det generelt er MEGET fine dele) men de holder jo selvføljelig ikke til forkert monterering.

hvis vi har bestilt en vare i udlandet, og har en aftale med leverandør/fabrikant om at de skal leveres i henhold til incoterms (ddu) og varen ikke dukker op, har vi jo retten til refundering af penge på vores side, men hvor realistisk er det at få det...? (der bliver bestilt fra europa, usa, japan, australien osv...)

har fabrikanter i udlandet nogle regler/love ang reklamation? og hvor realistisk er det at få håndhævet dette?

hvis man har bestilt de forkerte dele hjem, og leverandør/fabrikant ikke vil tage dem retur dækker forsikringen så? og kan man forsikre sig mod det til en overkommelig pris?

dækker forsikringen ved returvare dvs kunden ikke vil have dem alligevel  (pga lovpligtige 14 dages returret)..?

det var lidt af en smøre herfra, jeg håber i kan hjælpe, jeg prøver jo at sætte mig så meget ind i tingene som muligt, da det jo er meget dyre og fine ting der skal handles med og vil kende vilkårende 100%

på forhånd tak

mvh knallerten....Big Smile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsikringer er noget, du (eller din virksomhed) tegner selv hos et forsikringsselskab. Det har ikke noget med selskabsformen at gøre. Du kan ikke forsikre dig mod forkerte leverancer fra en leverandør, og du kan heller ikke forsikre dig mod returret.

Hvis en kunde bruger dine varer forkert og det medfører skade, kan du muligvis tegne en produktansvarsforsikring, men det er noget du skal tale med et forsikringsselskab om.

Generelt kan man ikke forsikre sig mod alt muligt, der er en risiko ved at drive forretning, og det må man leve med.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

okay...

hvilke lovpligtige forsikringer er der...?

og hvad dækker de imod...?

er det til at betale sig fra...?

mvh knallerten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)