Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Linnkbuilding...... intern vs ekstern

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Blasone:

Rent principielt kan jeg nu heller ikke se ideen med, at man skulle miste pagerank ved at linke ud. Det ville jo få sites til at linke mindre ud, og det er jo ikke sådan, at der findes en bestemt mængde pagerank i verden, som der så kan "handles" med, og som kan sammenlignes med penge. Pagerank er jo et sites anbefaling af et andet.

Hej Patrick

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige. Hvad der måtte være ret og rimeligt er en ting, men PageRank er baseret på en matematisk formel, og en egenskab ved denne formel er at jo flere der linker til dig, og jo mindre du linker til dem, jo større PageRank vil du opnå - rimeligt eller ej.

Google kan sagtens have taget højde for det rimelige eller urimelige i at nogen ikker linker ud i en af deres 200+ øvrige faktorer der afgør hvem der ligger bedst i søgeresultaterne. PageRank er kunne en lille bitte faktor, så prøv, ikke at bruge for meget tid på den.

Almindelig sund fornuft og PageRank er to vidt forskellige ting.

Mvh Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jesper

Jeg, nu har jeg læst debatten, og det er åbenbart en stående diskussion. Det ser dog ud til, at du meget vel kan have ret. Der var et par links til en meget detaljeret matematisk gennemgang, men her måtte jeg stå af! Wink

Hvorom alting er, så ser der ud til at være bred enighed om, at man ikke bør frygte pagerank leaking, og at man bare skal linke ud til alle de sites, der er relevante for sine brugere.

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)