Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

web-integrator, noget værd?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med uddannelsen web-integrator, og jeg skal snart op til min grundforløbs prøve. Jeg går på Kolding tekniske skole, Hansenberg. Og skal videre til odense efter grundforløbet.

Men, det jeg egentlig skriver her er egentlig om at få at vide om web-integrator uddannelsen tæller for noget ude i det virkelige liv, og om det virkelig er 1år og 9 måneder værd,

nogen som selv har været på den, så gad jeg godt snakke med jer, gerne nogle fra den på odense..

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening og erfaring, virker det til at erfaring, netværk og referencer tæller mere end en uddannelse i den branche, når det handler om at finde beskæftigelse.

Jeg synes ikke det er så tit man ser en stilling slået på hvor der direkte søges en webintegrator, men ofte nogle konkrete kompetancer, som en webintegrator så blandt andet kan dække.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil give Anders 100% ret, bare fordi du spilder 1 år og 9 måneder af dit liv på en webintegrator uddannelse betyder detikke noget, jeg kan levere ligeså gode løsninger som du kan efter at have spildt alt den tid på det.

 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Anders. Men en uddannelse som webintegrator i baggagen er altid bedre end ingenting. Dog skal du være opmærksom på, at det, du lærer på uddannelsen vil ofte ikke være nok, da du skal sætte dig ind i nogle teknologier, som jeg så vidt jeg ved ikke gennemgås på webintegrator-uddannelsen. Teori og praksis også langt fra hinanden når det kommer til stykket. Smile

Jeg vil anbefale dig at du mens du er under uddannelse tilbyder mindre virksomheder en hjemmeside, som du efterfølgende kan bruge som reference, når du skal ud og have job.

Og til sidst: Min erfaring siger, at webintegratorer ofte ender som webdesignere og dataloger (som jo er en væsentligt længere uddannelse) som programmører.

Held og lykke. Smile

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, det er nemlig lige præcis den opfattelse jeg nemlig også har, og gør.

Jeg har lavet et par sider nu her, og er også blevet ansat ved i firma hvor jeg regner med at kunne lave noget. Så jeg får noget praktis, og kommer til at bruge mine ting til noget.

jeg har ikke lært så meget dette halve år jeg har gået på skolen, da jeg har leget med hjemmesider før, og php.

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 04:10
Hvor mange stjerner giver du? :

G1mZee:

Jeg er igang med uddannelsen web-integrator, og jeg skal snart op til min grundforløbs prøve. Jeg går på Kolding tekniske skole, Hansenberg. Og skal videre til odense efter grundforløbet.

Men, det jeg egentlig skriver her er egentlig om at få at vide om web-integrator uddannelsen tæller for noget ude i det virkelige liv, og om det virkelig er 1år og 9 måneder værd,

Ja, den tæller og den er 1 år og 9 måneder værd, med mindre du vil starte på en anden uddannelse, f.eks. gymnasiet, HHx eller lign. Jeg kan ikke komme på en eneste fornuftig grund til at droppe ud fra web-integrator udover at du måske synes det er lidt surt lige nu.

Jeg går ud fra at du har 9. eller 10. klasse og du ønsker et arbejde med it og/eller hjemmesider. Jeg tror ikke du har nogen mulighed for at få sådan et job og du vil i stedet ende med at henvende dig på bistandskontoret, som aktiverer de dig med det samme på en arbejdsplads. Det vil så blive traditionelt ufaglært arbejde som f.eks. lagerarbejde, rengøring eller lign. Det er fint nogen folk passer disse jobs, men de er lavtlønnede og byder sjældent på mange muligheder.

Du har sikkert hørt andre (forældre og studievejledere) forsøge at "skræmme" dig til uddannelse, som jeg gør ovenfor. Jeg kan nok ikke fortælle en eneste ny ting men kan blot gentage noget af det kedelige som vi alle siger, f.eks. "du kommer til at fortryde det senere" osv. Du har sikkert hørt det hele før.

Men hvad er problemet? Hvis du nød at gå i skole ville det jo være nemt at gøre uddannelsen færdig. Det er ikke meningen det kun skal være pligter og eksamener - det skal også være sjovt. Er du ked af at skulle til Odense og hvorfor skulle det ikke blive godt?

Lær for livet! Ikke for skolen.

 

Og så lige til jer andre der svarede, Anders og Martin. Hvis man forsøger at læse jeres indlæg udfra spørgerens vinkel kan man jo nemt tro at I seriøst mener, at folkeskolen giver lige så god adgang til et web-job som folkeskolen + web-integrator. Der findes naturligvis prominente folk på Amino der har succes med ingen eller kort uddannelse, men det er da netop undtagelsen. .

Om web-integrator uddannelsen (åbner i nyt)

Og så lige et link til flerefagfolk.dk (åbner i nyt) der reklamerer for erhvervsuddannelserne som f.eks. web-integrator. "Det er nemht" som han siger uanset om man vil være murer, frisør, butiksansat eller lign. Han har også lavet en hjemmeside man kan se men som ikke har været i tv.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Og så lige til jer andre der svarede, Anders og Martin. Hvis man forsøger at læse jeres indlæg udfra spørgerens vinkel kan man jo nemt tro at I seriøst mener, at folkeskolen giver lige så god adgang til et web-job som folkeskolen + web-integrator. Der findes naturligvis prominente folk på Amino der har succes med ingen eller kort uddannelse, men det er da netop undtagelsen. .

Nej, jeg mener absolut, at uddannelse er vigtigt. Jeg siger jo også, at datalog-uddannelsen er det bedste, hvis man vil rode med programmering. Men jeg siger også, at hvis man er fuldt ud kvalificeret, så er uddannelse ikke det vigtigste for mig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)