Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetalt bonus

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

jeg står overfor en potentielt kommende storkunde og er i gang med at forhandle prisaftale med ham. Er der nogen herinde der har forstand på hvordan tilbagebetalt bonus ved slutning af året hænger sammen?

 

Kunden ønsker at købe til listepriser i løbet af året for så når året er omme at modtage X% alt efter hvor meget han har solgt af vores varer.

 

På forhånd tak

 

Svendsen

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Der må da være nogen, der har erfaringer med bonusordninger?

 

anyone?

 

 

Mvh

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg ved ikke 100% om det er "lovlig" men ved, at mange frisører får denne form for bonus. Sidst på året/starten af det nye år, modtager de en bonus på xx antal procent af det de har købt/solgt for i løbet af året.

 

Og det virker på samme måde som kunden beskriver det.

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ikke det store hokus-pokus i det - ved årets afslutning kigger du på kundens samlede køb, slår op i den aftalte bonusskala og udsteder en kreditnota, som sendes vedlagt en check (eller hvordan I nu afregner).

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Som Claus skriver er det egentlig lige ud ad landevejen. Den med at sende en kreditnota er jeg nu ikke helt vild med. Der, hvor jeg har været tidligere, blev der årligt fremsendt et brev vedlagt en check med hvor stor bonus, de skal have (eller som Claus skriver hvordan I nu aftaler afregningen).

Hilsen Jakob

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig korrekt at vedlægge et brev med bonusberegningen - men kreditnotaen skal jo laves af hensyn til bogholderiet.


Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Af hensyn til regnskabet ville jeg nok aldrig lave en kreditnota, da jeg gerne vile have mine bonusudbetalinger placeret på en særskilt konto i regnskabet. Så kan jeg eksempelvis hurtigt overskue, hvordan mine bonusudbetalinger har udviklet sig over tid. Jeg vil umiddelbart også synes at mine omsætningstal bliver misvisende, hvis jeg trækker bonus fra og kun har nettotallet.

Men det skal ikke skille os ad, så fred være med det.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Suverænt D''herrer,

 

tak for svarene.

 

 

 

Mvh

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Det slog mig lige - jeg er jo ikke bogføringsgeni, men det kan vel lade sig gøre at oprette en samlekonto til udbetalte bonusbeløb - Dvs. først kreditere beløbet på kundens konto, derefter debitere det og overføre til samlekontoen.
Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)