Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anullering af momsregistrering

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja!

Tja...momsen eller i andre tilfælde lønsumafgift(herunder alternativ behandling) slipper man ikke for.

Så når salget sker til private, vil der uanset det ene eller det andet være en indirekte skat involveret.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja -

Jeg kan godt forstå du undrer dig - mit firma er en hypnoseklinik, og jo - jeg skal desværre betale moms af mine behandlinger. Det er åbenbart lidt forskelligt fra skattecenter til skattecenter mht. kravene for at kunne blive momsfritaget (og derved istedet for betale lønsumsafgift som Peter skriver - det ville dog være klart at foretrække istedet for momsen). At der er forskel på kravene der stilles i de forskellige skattecentrer forstår jeg heller ikke noget af, og det er faktisk temmelig frustrerende. Den besked jeg har fået er, at der er nogle helt bestemte timetal der skal opfyldes for at kunne blive momsfritaget, og desværre opfylder jeg ikke dem. Det er der mange andre hypnotisører der heller ikke gør, men som sagt er der mange der alligevel er blevet momsfritaget. Alt dette betyder for mig at en "konkurent" kan tage kr. 800 for en behandling, men som jeg reelt skal tage kr. 1000 for hvis vi skal have det samme ud af den. Og det er i aller højeste grad hvad jeg kalder for skæve konkurrencevilkår! Det er i øvrigt noget jeg har tænkt mig at arbejde lidt for at få afklaret, men har simpelt hen ikke haft tid endnu...

Det er sådan det hænger sammen - håber det gav lidt afklaring (eller forvirring?).

Med venlig hilsen

Lasse Andersen

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det - så blev jeg klogere. :-)

~
Anja

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja....o.k.

Men stadig...jeg kan ikke forstå, at en Amino-bruger, som ikke engang har svaret i tråden går ind og

foreslår et svar.......som alle endda skoleelever jo kunne gøre: SPØRG SKAT!

Jamen, hvad er formålet og motivet? 

 

Jeg er 100% enig med Peter. Ikke et ondt ord om brugeren der kommer med forslaget eller forslaget som sådan men jeg syntes også den funktion er omend ikke latterlig så tvivlsom i situationer som denne. Se iøvrigt den tråd som jeg har lavet om samme emne andet steds her. Det handler lidt om at det ikke er alting og alle spørgsmål man kan gøre op i tipskuponer og "sæt kryds for rigtigt svar", og hvad Skat angår ja så risikerer man at få 3 forskellige svar hvis man spørger flere personer. Ikke fordi de er dumme men fordi man ikke har sikkerhed for at lande på rette sted når man kontakter dem.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)