Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af CVR

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have oprettet mig et CVR nr, eller lavet en ansøgning, så jeg kan få sparket mig igang.

Mit firma bliver et enkeltmandsfirma, og så har jeg tænkt mig at jeg ejer 50% af de ting jeg laver sammen med andre, da jeg laver flere forskellige ting med forskellige mennesker.

Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal ansøge som, dels har jeg noget, hvor vi sætter hjemmesider op og koder vores egne web-applikationer og så har jeg et andet projekt, hvor vi prøver at drive en portal og til sidst har jeg snakket med en 3. ven om web hosting. Altså flere forskellige ting, som alle dog kan samles under IT og Internet. Hvilken branche skal jeg vælge?

Hvad vælger jeg ved navn når det er enkeltmandsfirma, kan det evt. ændres senere da navnet er underordnet pt?

Skal jeg kunne dokumentere noget produkt overfor skat og selskabsstyrrelsen for at  blive godkendt?

Fra Söderhamn (Sverige)
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare starte et konsulent firma, det dækker meget.

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil (flot navn by the way) :)

gå ind på virk.dk eller webreg.dk der findes ALT... branchekoder og du kan søge online og sådan... og for den sags skyld står der også bukket i neonrør hvordan man skal gøre :)

 

mvh

Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har dog stadig nogle spørgsmål, tror jeg har fundet en branchekode der passer nogenlunde, gør det noget hvis den ikke er 100% korrekt?

Hvis jeg fx har server hosted i Holland, er det så import/export firma?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:

Jeg har dog stadig nogle spørgsmål, tror jeg har fundet en branchekode der passer nogenlunde, gør det noget hvis den ikke er 100% korrekt?

Hvis jeg fx har server hosted i Holland, er det så import/export firma?

 

Branchekode er uden betydning - den bruges kun til statistik

Nej - en server hosted i Holland gør dig ikke til en import/eksport virksomhed

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis det er et enkeltmandsfirma,kan du ikke dele resultat mv. med andre. Det er alene dig, der bliver beskattet.

Import/Eksport er mere møntet på  handel med varer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil du foreslå jeg gør det så? For det bliver lidt indviklet hvis jeg skal starte med 3 forskellige.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:

Mit firma bliver et enkeltmandsfirma, og så har jeg tænkt mig at jeg ejer 50% af de ting jeg laver sammen med andre, da jeg laver flere forskellige ting med forskellige mennesker.

Hvis I er flere der ejer en hjemmeside er der tale om et I/S - Her fordeles overskuddet efter jeres ejerdel og beskattes hos hver enkelt.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal der oprettes I/S for hver eneste ting jeg laver? Kan da ikke passe det skal være så indviklet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...det skal der i princippet, hvis du vil dele med flere i flere projekter.

Husk at du så hæfter personligt og solidarisk på ligen fod med de andre deltagere!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)