Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har viden om PDF

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skovby, 6470 Sydals
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der har viden om PDF

Jeg skal have lavet, nogle dokumenter i PDF, som ikke skal kunne printes ud. Jeg har programmet Adobe Acrobat 7,0 proffessional, og laver mine dokumenter i InDesign CS2. Er der nogen der ved hvordan man gør det?

Med venlig hilsen

Ruth Søe

designerkort.dk

Tillykkekort, til og fra kort B2B

Kort til dine fester

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  I min dagligdag bruger jeg PDF et utal af gange.

Først og fremmest skal du være opmærksom på at en beskyttelse af dokumentet (f.eks. mod udskrift) ikke stiller en 100% garanti for at det ikke kan lade sig gøre. Dem som virkelig gerne vil printe dokumentet ud kan også gøre det alligevel, hvis de har lidt teknisk indsigt.

MEN, en beskyttelse af dit PDF-dokument kan du slå til via Acrobat.
Jeg har ikke lige en Acrobat i nærheden (sidder lige nu med en bærbar), men sådan som jeg husker det er det følgende du skal gøre:

- Åben dokumentet i Acrobat.
- Jeg mener at det er i menu'en filer/files at der er at punkt omkring sikkerhed.
- Under sikkerhed skal du så vælge acrobat standardsikkerhed (eller noget der hedder noget i den stil).
- Nu kan du bl.a. indtaste to adgangskoder. Den ene er for overhovedet at åbne dokumentet - så her skal du ikke skrive nogen kode. Den anden er en Master kode som giver mulighed for at rette i sikkerheden. Her skal du lave en kode (og lav nu en god kode som er let for dig at huske, men svær for andre at gætte).
- I samme vindue har du så også mulighed for at sætte forskellige rettigheder - f.eks. om man må skrive dokumentet ud.
- Sæt de ting som du ønsker.
- Husk at gemme dokumentet efterfølgende - eller går alle de sikkerhedsting som du har slået til tabt.

Men husk at det måske forhindrer hr. og fru. Danmark i at udskrive dokumentet, men dem som virkelig gerne vil kan stadig, hvis de sætter sig ind i hvordan Geeked.

/Jesper 

Fra Skovby, 6470 Sydals
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for dit svar. Når først man lige ved det, er det jo meget logisk nok. Jeg syntes ikke at der er en funktion i Security, hvor man kan slå "gem som" fra.

Jeg tænkte på, om der var andre måder at beskytte dokumenter på fx at lave et vandmærke i Acrobat, eller er det kun i Photoshop man kan lave det, og i såfald er det jo kun foto, man laver vandmærke i?

MVH Ruth

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt beskyttet kan man ikke være, hvis dokumentet er tilgængeligt på nettet.

Man kan altid tage et billede og siden og printe eller gemme siden uanset om du vil eller ej....

Snagit er et af programmerne..

mvh

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sætter dit dokument op i Indesign, kan du let lave et vandmærke.

Hvis du f.eks. vil have en tekst som vandmærke, laver du bare en tekstboks og skriver din tekst med en meget lys grå (eller lilla for den sags skyldBig Smile). Denne tekstbox placeres bagest og positionen låses evt. fast, så du ikke kommer til at flytte den ved et uheld.

mvh Hans

Fra Skovby, 6470 Sydals
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)