Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

H1 - Metatags og andet "utøj"..;-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Er der en eller anden som vil forsøge at forklare mig hvad disse 2 begreber betyder, - jeg er blank..

Jeg har forstået at det har noget med "sidetitler" at gøre, - men hvad er det man skal gøre og ikke mindst hvor - og hvad har det af betydning??

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej designnørd.

H1: Er html-kode, der angiver din overskrift på hjemmesiden. For eksempel:

<h1>Velkommen til Designnørd</h1>

Det er vigtigt, at overskriften indeholder et eller flere af dine primære søgeord, da søgemaskiner bl.a. lægger vægt på overskriften, når de skal indeksere din hjemmeside.

Metatags: Bruges også til at hjælpe søgemaskinerne. Der er dog uenighed blandt seo-folk om, hvor vigtige disse er, men under alle omstændigheder vil jeg anbefale, at du laver dem.

Der findes forskellige slags metatags, men de mest almindelige er:

Title-tag - angiver titlen på din hjemmeside.
Keyword-tag - giver søgemaskiner en idé om, hvilke søgeord dit site omhandler.
Description-tag - kort beskrivelse af sidens indhold.

Du kan evt. bruge denne gratis wizard til at lave dine egne metatags:

http://www.metatags.dk/wizard

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan højreklikke>vis kilde i internet explorer og se hvordan de forskellige meta-tags skal se ud:


<meta name="description" content="Iværksætter og selvstændig erhvervsdrivende mødes på Amino for at udveksle erfaringer om iværksætteri" />
<meta name="keywords" content="iværksætter, selvstændig, moms, skat, marketing, salg, PR" />

<title>
 H1 - Metatags og andet "utøj"...;-) - Iværksætter Debatten Amino
</title>

De ovenover nævnte tags skal alle være inden for dit <head> tag, og <h1> skal være i din body.

Du kan se et eksempel på et h1-tag lige før dit indlæg og under reklamen (på denne side).

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lingu:

Keyword-tag - giver søgemaskiner en idé om, hvilke søgeord dit site omhandler.

Denne bruges ikke mere. Hvis man tror det og indsætter sine keywords i den meta-tag, så vil konkurrenterne kunne se hvilke keywords man går efter. Alternativt kan man jo sætte keywords ind man ikke bruger og lade konkurrenterne hoppe i "fælden"...

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ork i helvede...;.-)

Nu "snakker" i sq allerede hen over hovedet på mig.. Jeg er med så langt som til at prøve at højeklikke og få "den" til at vise kilde.. - Fy-føj for en smøre!!! - Er der nogen der virkelig kan det sprog..Embarrassed

Men hvad muligheder har man for at kunne styre alle disse tags i en standard shop som f.eks. hos Scannet?

 

Ulrik

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Lingu:

Keyword-tag - giver søgemaskiner en idé om, hvilke søgeord dit site omhandler.

Denne bruges ikke mere. Hvis man tror det og indsætter sine keywords i den meta-tag, så vil konkurrenterne kunne se hvilke keywords man går efter. Alternativt kan man jo sætte keywords ind man ikke bruger og lade konkurrenterne hoppe i "fælden"...

Tak for den information, Niels. Så lærte jeg noget nyt Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

designnørd:

Nu "snakker" i sq allerede hen over hovedet på mig.. Jeg er med så langt som til at prøve at højeklikke og få "den" til at vise kilde.. - Fy-føj for en smøre!!! - Er der nogen der virkelig kan det sprog..Embarrassed

Men hvad muligheder har man for at kunne styre alle disse tags i en standard shop som f.eks. hos Scannet?

Snakker sproget flydende ;) men jeg ved ikke helt hvilke muligheder der er i en Scannet shop. Jeg mener at den laver HTML koden for dig (er ikke undersøgt så jeg ved det ikke).

 

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik.

Har du FTP-adgang til din shop? - Så er det rimeligt nemt at indsætte.

Desværre kender jeg ikke scannets system, så jeg ved ikke, om du kan redigere dine metatags via din administrator-side. Der må der lige andre aminoer på banen med et bud.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lingu:

Hej Ulrik.

Har du FTP-adgang til din shop? - Så er det rimeligt nemt at indsætte.

Desværre kender jeg ikke scannets system, så jeg ved ikke, om du kan redigere dine metatags via din administrator-side. Der må der lige andre aminoer på banen med et bud.

 

Du kan tilføje title tekster og meta til både Scannet og Dandomain shops.
Dette foregår fra Varegrupperne.
Du kan ikke rette via ftp med mindre dine sider ligger som 'egne' sider (Dandomain)

 

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har længe undret mig over at min side http://www.hotmilk.dk ikke har en højere page rank - når jeg f.eks søger på amme bh, ser nu, at der i min <h1> er mit logo og ikke en overskrift... 

Mit spørgsmål går på om det vil hjælpe noget at sætte søgeordene (amme bh) ind i alt="ammebh" feltet ???

hilsner fra Sif

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)