Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investorer...Findes de?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er en ingeniør som nu på 5''te år forsøger at få min lille virksomhed på 2 personer til at køre. Og jeg må sige at mine erfaringer som iværksætter her i vores lille land ikke har været specielt gode. Jeg hører gang på gang fra venner og bekendte (som alle er lønmodtagere), at man som lille virksomhed jo *bare* skal finde sig en investor eller *score* noget støtte fra staten. Realiteterne har jo været noget helt andet.


Fra staten har vi fået "scoret" os 2 timer med en advokat som kiggede den forretningsplan vi selv havde lavet igennem. Fint nok. Det er trods alt en ok ide. Men det var så det. Firmaet har vi måttet starte på 2 banklån (som private personer selvfølgelig) med skyhøje renter. Envidere fik vi af vide fra Danske Bank af de af princip ikke engang accepterer "Vækstkaution" fra vækstfonden som betingelse for lån til firmaet....kun personlig hæftelse.


Det virker som der på grund af de stigende ejendomspriser i Danmark, ikke længere er nogen som helst risikovillighed tilbage. Hvorfor skulle man tage en chance på virksomhedsinvesteringer når man kan få et afkast på ejendomsinvesteringer der både er stensikkert og endda ofte større en virksomhedsinvestering.

 

Mit spørgsmål er så..."Findes der overhovedet investorer til små private firmaer i Danmark?". De tilfælde jeg støder på, er enten selskaber der er bliver skabt af andre større selskaber, eller tilfælde hvor der investoren kender ejeren af selskabet før det overhovedet er blevet stiftet.


 

 
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er altid velkom til at prøve http://www.dban.dk/ men...hvor meget penge snakke vi om??? Business Angels maks er omkring 5 million.


 

Andy (your rich uncle )
Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05