Svar 1: Kan du nemt ændre filnavnene, vil det være en fordel. Mange bække små er det der i sidste ende adskiller dig fra konkurrenterne + godt i forhold til "Google billedsøgning". Adskil søgeordene i filnavnet med bindestreger og benyt altid små bogstaver og aldrig æ, ø og å. Fx: "cobra-centrallaas.jpg"
Det burde ikke være noget problem at ændre navnene, jeg laver bare et script der omdøber filen til produktets overskrift og replacer " " med "_" og laver alle danske bogstaver om som du skriver.
Det burde være piece-of-cake....
Tak for info, det skal prøves. Det meste andet SEO er der styr på, nu skal vi igang med 'flue-knepperiet' :-)
Hvis jeg skal svare lidt kækt på spørgsmål 1, så afhænger det af tiden, du skal bruge på det. Er det noget, der tager dig timer og timer at rette, vil gevinsten være større ved at bruge den samme tid på at skaffe nogle flere links til din side.
Mht. spørgsmål to, vil det kun være et problem, hvis du i dag får mange besøgende via billedsøgning hos Google. Ellers kan du godt tillade dig at ignorere den vinkel.
TIlføjelse: og mens jeg var optaget andetsteds, skrev du, at det var nemt at rette. Jamen så er det bare at gå i gang.
Jeg tror faktisk der er en del der søger i Googles billedarkiv, for det er hurtigt lige at se om der er noget styling der kunne have interesse. Jeg har tiden til det, så hvis det har den mindste effekt, så skal det bare laves.
Når det kommer til indgående links, så er det ét af de punkter jeg slet ikke har rørt. ja jeg ved det er forkert, men jeg har koncentreret mig om on-site SEO og har stadig ikke helt besluttet hvordan jeg skal gribe det an med de indgående links...