Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne vs. subdomæne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hejsa,

Jeg skal oprette en blog så jeg får nogle link til min shop. Vil bare høre om der er forskel på den måde google ser på ens hjemme side. Er det det bedst at have bloggen liggende på et normalt domæne eller et subdomæne?

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nikbomann:

Hejsa,

Jeg skal oprette en blog så jeg får nogle link til min shop. Vil bare høre om der er forskel på den måde google ser på ens hjemme side. Er det det bedst at have bloggen liggende på et normalt domæne eller et subdomæne?

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz

Jeg tror det er hip som hap, lige så længe subdomæne, har noget at gøre med domænet. Og det er "rigtigt data". (Har hørt at hvis der er en hvis procent af tekst på to sider der er ens, tager den det som "clone", og ranker det ned).

 

Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Min vurdering er indtilvidere at hvis det blot er en blog og den i sig selv skal opnå besøg, så er en blog på blogger.com bedst.

Hvis formålet derimod er at søgoptimere din webshop så er ideen jo netop at skabe flere sider/flere søgeord på dit nuværende domæne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj,

her på amino har jeg læst mig frem til at google ikke ser forskel på et subdomæne og et rigtigt domæne.

Men nu må du ikke kløve mig hvis dette ikke er korrekt! Wink

 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hvis vi tager debatten udfra et SEO-perspektiv, ville jeg klart placere bloggen på domain.dk/blog, da links udefra til bloggen vil give authority til hele domænet og bloggen vil naturligvis også nyde godt af den authority, som dit eksisterende domæne har.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

I forhold til SEO har Martin fuldstændig ret i sin vurdering. Hoveddomænet får i højere grad tilført værdi hvis du ikke benytter et subdomæne, men derimod lægger bloggen på domænet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Og på den anden side kan man også vælge at placere bloggen på subdomæne eller sågar eget domæne, da det er lettere at tilføje yderligere linkbuilding til et andet domæne. (og der er også en smule gevinst i links fra blog til shop).

Det er i vidt omfang smag og behag, som jeg ser det.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:

Og på den anden side kan man også vælge at placere bloggen på subdomæne eller sågar eget domæne, da det er lettere at tilføje yderligere linkbuilding til et andet domæne. (og der er også en smule gevinst i links fra blog til shop).

Det er i vidt omfang smag og behag, som jeg ser det.

Ja, men jeg ville nu tillade mig at linkbuilde til en mappe til serveren også, hvis det er passende i det konkrete tilfælde. Jeg formoder, at du især snakker om directories her?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hegelund Møller:

Ja, men jeg ville nu tillade mig at linkbuilde til en mappe til serveren også, hvis det er passende i det konkrete tilfælde. Jeg formoder, at du især snakker om directories her?

Jo, jeg tænkte også på directories. Der er flere af dem, hvor links til undermapper ikke bliver optaget.

Uden at have testet det, vil jeg også tro, at andre bloggere på området er mere tilbøjelige til at linke til en mere adskilt blog. Især hvis man sørger for at holde emnerne brede, så det ikke bare er en lang række reklameindlæg for egen shop.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja - et eksempel på netop det, du siger er Concept Interests blog, som mange corporate bloggere kunne lære en del af.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)