Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har Amino's indholdssider ingen PageRank?

Side 4 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

> <meta name="robots" content="index,follow" />

Dette er eksempel på det jeg kalder "støj" - denne kode har overhovedet INGEN funktion! META-robots og robots.txt er ekskluderingsprotokoller - IKKE inkluderingsprotokoller! Det betyder, at der ikke er nogen som helst forskel på ovenstående kode, og så slet ikke at have nogen.

Søgemaskinerne indekserer ikke en side fordi denne kode står der. De lader være hvis det modsatte står der (NOFOLLOW, NOINDEX).

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg har lavet et test sideindhold tool, som kan vise dig samme resultat som der p.t. fremvises i Googles og Lives cachede udgaver af siden.

http://tools.op.dk/page-content-check.php

Her skal du indtaste URL'en for den side vi har drøftet i denne tråd:

http://www.amino.dk/forums/14500.aspx

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bent.

Som Grosen Friis siger, så har Amino ændret <meta name="robots" content="noindex,follow" /> til <meta name="robots" content="index,follow" />. Det gør, at systemet ikke blokerer for at søgemaskinerne indekserer hjemmesiden.

Men Amino har skam stadig, som nævnt, enorme problemer med eksempelvis duplicate content.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det gør, at systemet ikke blokerer for at søgemaskinerne indekserer hjemmesiden.

NØJAGTIGT det samme kunne man have opnået blot ved helt at slette dette META-tag. Hvorfor overhovedet havde det når det ingen som helst mening giver?

Nogle gange undrer jeg mig fandme over programmører. Tror de at de får mere i løn jo mere lort og støj de propper siderne med?

Man burde betale udviklere en omvendt proportional løn: Jo mindre kode de bruger for at skabe resultaterne, jo bedre løn!

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin.

Forstå mig ret. Jeg er stor tilhænger af Amino, og som jeg skrev i mit indlæg, er jeg imponeret over hvor mange hjælpsomme brugere der er herinde. Initiativer som Amino og din brevkasse gør det lidt lettere at være iværksætter i Danmark.

Det, jeg mener med Retention Management, er, at man skal holde fast på sine brugere. Som enhver anden virksomhed skal Amino forblive konkurrencedygtig, hvis brugerne ikke skal falde fra. Amino leverer en rigtig fed service lige nu -- både gennem sit forum, sine børser, blogs mv. Men tingene udvikler sig konstant. Hvis Aminos servere fortsætter med at være så langsomme, som de er, og hvis søgemaskineoptimeringen ikke er i orden, så kan det være, at brugerne falder fra i længden. Bevares, servernes hastighed og SEO er måske ikke de vigtigste konkurrenceparametre. men hvem ved om et halvt år, når en Amino-klon kommer på markedet med samme grundlag, men med et bedre grundlag og endnu federe funktioner?

Det er her, Retention Management kommer ind i billedet. Jeg synes, at Amino burde tænke anderledes, når det kommer til brugen af deres ressourcer for at fastholde deres brugere. Der er blevet igangsat mange nye initiativer som de førnævnte børser og brugerblogs. Det er nye initiativer, som tænkes at skulle forbedre brugeroplevelsen på Amino. Det er også fint nok, men når fundamentet ikke er i orden, så er der i fremtiden ingen grund til at udvikle denne form for nye features. Grundlaget skal i orden først. Det er her, jeg tænker, at Amino vil kunne fastholde flere brugere, hvis de fik ordnet de basale problemer.

Man kunne sætte sig ned og lave mange analyser på, om jeg har ret. Det vil nok være unødvendigt og spild af tid, men det er i hvert fald vigtigt at overveje, om man vil have en ny revisorbørs eller ordnet de basale problemer, næste gang man hyrer et hold programmører.

Mht. det beløb som Amino har kostet, så lyder det stadig vildt for mig -- men okay. Det er en fed side, og jeg er glad for, at der er så mange glade, friske og hurtigtsvarende brugere herinde. Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Det gør, at systemet ikke blokerer for at søgemaskinerne indekserer hjemmesiden.

NØJAGTIGT det samme kunne man have opnået blot ved helt at slette dette META-tag. Hvorfor overhovedet havde det når det ingen som helst mening giver?

Nemlig... Man bør skære så meget som muligt fra - interne JavaScripts, inline styles og unødige META-tags.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> Mht. det beløb som Amino har kostet, så lyder det stadig vildt for mig

Så du Martins break down af omkostningerne? Det meste af det er lønninger til de folk der har arbejdet på sagen. Det er et ret almindeligt koncept - altså, at man lønner de folk man har ansat :)

Man kan så mene, at langt færre arbejdstimer kunne have løst de samme udfordringer. For mig at se gælder det kun for såvidt angår udviklingstimerne. Men når man først har valgt en platform som Community Serveren, så må man, som med mange andre .NET løsninger, forvente ekstremt mange udviklingstimer, når der skal rettes til, rettes fejl og tilpasses.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Jeg har ikke erfaring med at udvikle så store communities som Amino. Jeg synes bare, at det er mange penge, når man kan gøre brug af så meget software, der ligger gratis derude.

Men beløbet kan jo sådan set også være ligemeget nu. Der kan alligevel ikke laves om på det. Selvom prisen har været høj, så er succesen jo også stor. Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Side 4 ud af 8 (77 indlæg)