Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har Amino's indholdssider ingen PageRank?

Side 5 ud af 8 (77 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Grosen Friis:
har lavet et test sideindhold tool ... http://tools.op.dk/page-content-check.php

Hmm der var jeg vist lidt for hurtigt ude med det tool, der er forskel på det indhold, som returneres tilbage fra siden man tester, alt efter om man bruger Internet Explorer eller FireFox.

Er der flere der gerne vil bekræfte dette for mig?

Hvis man bruger toolet i InternetExplorer, henter toolet så alt indholdet fra den side der testes, ligesom hvis man tilgår siden direkte i en browser?

Hvis man bruger toolet i FireFox, henter toolet så alt en begrænset del af indholdet fra den side der testes, set i forhold til hvis man tilgår siden direkte i en browser?

Mon der "siver" information fra brugerens browser igennem testside-scriptet/webserveren hen til den side som testes? Scriptet eksekveres jo fra en browser/webserver, og ikke som eksempelvis som et cronjob. Hmm det må jeg få testet...

På forhånd tak for hjælpen.

/Grosen

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Brandes:

Okay. Jeg har ikke erfaring med at udvikle så store communities som Amino. Jeg synes bare, at det er mange penge, når man kan gøre brug af så meget software, der ligger gratis derude.

Præcis og jeg er 100% enig - men faktum er nu engang, at Martin har ført det her til en succes og så kan man jo kun forvente at han har haft en tanke bag alt han har gjort. At CS udvikler sig i den forkerte retning er svært at vide på forhånd. 

De fejl Community Server har, KAN håndteres hvis bare de (CS-teamet) gider tage sig sammen :)

 

  • Meta-tagget, robots burde slet ikke være der fra starten. Du kan måske få det på som en ekstra ting, hvis du virkelig ikke ønsker at indekseres af søgemaskinerne. Der er absolut ingen grund til at bruge den med mindre du ikke ønsker Google skal indeksere eller følge undersiderne.
  • Der skabes dublicate content med to forskellige former for URL'er (to indgange til samme side/indhold). Teoretisk set kunne Martins team bare lukke den ene af i robots.txt, men så går den anden tråd (den indekserede) bare glip af al den linkværdi den anden (udelukkede) side får. Det CS kunne gøre, hvis de ved præcist hvilke type URL'er der oprettes, var at lave et script der automatisk 301 redirecter den ene til den anden. Det burde de simpelthen vide, hvordan de skal gøre. Det er dem der har skabt systemet, og derfor burde de også vide hvorfor URLérne ser ud som de gør og hvordan de skabes.

 

 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> Jeg synes bare, at det er mange penge, når man kan gøre brug af så meget software, der ligger gratis derude.

Se på Martins Break Down igen. Software licensen udgør "kun" de 170.000 - resten er løn og markedsføring, og hverken løn eller annoncer er gratis.

Det er de færreste professionelle virksomheder der kan klare sig med frivilligt arbejde. Folk skal have løn. Og hvis du vil markedsføre din virksomhed effeltivt, ja så koster det også penge. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det er sådan en overraskelse. Det svarer til at sige, at man ikke kan forstå, at det koster så meget for Brugsen at drive en butik, når nu Røde Kors kan køre deres butikker så billigt.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Hej Christian

Har du drukket for meget snaps???

Dbh Martin

Kan godt være - men tråden var lige ved at ryge ud af bunden og det synes jeg, at den var for vigtig til - det var jeg, (som jeg kan se ud af besvarelserne her) vidst ikke alene om.

Så det kan godt være, at det var lidt provokerende; men det virkede Wink 

Hav en god dag.

Mvh,
Christian

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:

Martin Thorborg:

Hej Christian

Har du drukket for meget snaps???

Dbh Martin

 

Kan godt være - men tråden var lige ved at ryge ud af bunden og det synes jeg, at den var for vigtig til - det var jeg, (som jeg kan se ud af besvarelserne her) vidst ikke alene om.

Så det kan godt være, at det var lidt provokerende; men det virkede Wink 

Hav en god dag.

Mvh,
Christian

 

Det var godt, Christian. Jeg mistænker nemlig også Martin for at være fuldstændig ligeglad med Google og at han derfor har ignoreret det hele

... Behøver jeg en disclaimer eller forstod I ironien??

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Söderhamn (Sverige)
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin Thorborg

Nu kender jeg ikke alle dine tal, men et underskud på 2 mil kan sættest op på mange måder, for du har fået brander dit navn Martin Thorborg rigtig godt her inder, der er masser af folk her, og lavet en del reklame for spamfighter, så ved jeg godt du laver en masse indlæg og bruger tid på det, men kan man ikke groft sagt at du får noget ind via andre projekter ?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige, at jeg da er overrasket - læs chokeret - over hvor meget der bliver brugt på vedligeholdelse af Community serveren.

Og jeg vidste ikke, at jeg stak hovedet i en vipse-rede, men ville bare give noget feed-back, så Amino også i lang tid fremover kan få succes.

Og det er vel også det, et debatforum er til for.

Mvh,
Christian 

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden I totalt afskriver Community Server løsningen, så vil jeg da godt sige at det faktisk er en kanongod løsning, bortset fra deres åbenbare SEO issues. Og det kræver heller ikke specielt meget i vedligeholdelse som sådan. Jeg kører mit site med godt 32000 medlemmer ene mand. Samtidig med jeg har et fuldtidsjob. Tilretninger laves meget simpelt, selv for en ikke-web-programmør som mig via deres veldokumenterede ASP.NET controls. Kun hvis man vil til at lave helt specielle tilpasninger på databaseniveau, så kan det godt kræve en lidt mere erfaren web-udvikler end mig.

Men Amino.dk er jo meget mere end Community Server. Hele Amino's virksomhedsbørs er jo ikke en del af Community Server løsningen, men ligner umiddelbart en helt custom løsning der er holdt hele uden for root domænet. Det har de helt sikkert brugt en del tid på at lave.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Det er virkelig irriterende og jeg ved at vi har store problemer med Community Server og deres ringe SEO.
Vi har også lige oplevet at Amino er gået fra en pagerank 6 tilbage til 5, så det er nederen!

Du skal bare smide en post i "tilbud önskes" så skal du se hvad du får ind af tilbud ;)

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> bortset fra deres åbenbare SEO issues

I mine øjne er det altså også et ret alvorligt "bortset fra"! Det ville svare til at sige, at systemet er fedt men hamrende usikkert. Der er altså bare nogle ting, som folk med rette kræver af deres publiceringssystemer i dag - og det er blandt andet at det ikke må være så direkte søgemaskinefjendtligt, som Community Serveren er, og så at det er ordentligt beskyttet mod hacks.

Når en af de to ting fejler i så alvorlig grad, som det er tilfældet for SEO på Community Serveren, så er det som regel et udtryk for manglende accept af alvorligheden af dette hos udvikler teamet. Det er altså ikke rocket science. Så når de kludrer så meget i det er det fordi de er ligeglade - eller fordi de tror de ved det hele selv og i virkeligheden ikke fatter en disse. Det sidste ses desværre ofte.

Jeg ville ikke selv være ret tryg ved, at vælge en leverandør af et publiceringssystem, der udviser en så eklatant mangel på forståelse for vigtigheden af SEO eller sikkerhed

Side 5 ud af 8 (77 indlæg)