Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har Amino's indholdssider ingen PageRank?

Side 6 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at være ærlig syntes jeg provokationen var lidt lam, men lad det nu ligge.
Vi har på ingen måde ignoreret tråden. Claus rettede den fejl der blev påpeget med "nofollow" sammen dag som tråden startede og jeg har været i Vegas siden og har derfor ikke haft så meget tid til at kommunikere.
Dertil har vi haft en længere dialog med Community Server som du kan se lidt af her:
http://dev.communityserver.com/forums/p/503839/636839.aspx#636839

Så det er ikke fordi vi ikke gør noget, vi har bare begrænsede ressourcer og dertil er det ikke nemt at rette alle ting, da det jo er systemet der grundlæggende sutter.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Keld

Det er helt korrekt, men nu var spørgsmålet hvad prisen var og den er som nævnt.
Og som jeg også skriver, så piver jeg ikke, jeg kan, som du nævner, fint kapitaliserer på det på anden vis og dertil tror jeg på at Amino på den lange bane bliver en god forretning.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Hvad er det for nogle ting I har fået rettet, Martin? Såvidt jeg kan se er de samme duplicate content problemer som jeg tidligere påpegede der fortsat ...

Det var de kategorier med "Nofollow" som åbenbart var en katastrofe.
Claus sidder lige nu og læser alt igennem og han har helt firkantede øjne den stakkels mand.
Det er sgu ikke for børn.

Dbh Martin 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Jeg må sige, at jeg da er overrasket - læs chokeret - over hvor meget der bliver brugt på vedligeholdelse af Community serveren.

Og jeg vidste ikke, at jeg stak hovedet i en vipse-rede, men ville bare give noget feed-back, så Amino også i lang tid fremover kan få succes.

Og det er vel også det, et debatforum er til for.

Mvh,
Christian 

Rigtigt mange af de problemer vi har haft, har været relateret til at vi før kørte et andet system og importen af alle indlæg fra det system har givet en hulens masse underlige fejl, som løbende har vist sig. Dertil har Community Server bare ikke været klar til at køre på dansk med ÆØÅ og er det stadigvæk ikke helt. Så jeg vil tro at min. halvdelen af pengene til konsulenten er gået på sådan noget shit..
Men ja, det er mange penge, men what to do?

Dbh Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sebastian Brandes:

Hej Martin.

Forstå mig ret. Jeg er stor tilhænger af Amino, og som jeg skrev i mit indlæg, er jeg imponeret over hvor mange hjælpsomme brugere der er herinde. Initiativer som Amino og din brevkasse gør det lidt lettere at være iværksætter i Danmark.

Det, jeg mener med Retention Management, er, at man skal holde fast på sine brugere. Som enhver anden virksomhed skal Amino forblive konkurrencedygtig, hvis brugerne ikke skal falde fra. Amino leverer en rigtig fed service lige nu -- både gennem sit forum, sine børser, blogs mv. Men tingene udvikler sig konstant. Hvis Aminos servere fortsætter med at være så langsomme, som de er, og hvis søgemaskineoptimeringen ikke er i orden, så kan det være, at brugerne falder fra i længden. Bevares, servernes hastighed og SEO er måske ikke de vigtigste konkurrenceparametre. men hvem ved om et halvt år, når en Amino-klon kommer på markedet med samme grundlag, men med et bedre grundlag og endnu federe funktioner?

Det er her, Retention Management kommer ind i billedet. Jeg synes, at Amino burde tænke anderledes, når det kommer til brugen af deres ressourcer for at fastholde deres brugere. Der er blevet igangsat mange nye initiativer som de førnævnte børser og brugerblogs. Det er nye initiativer, som tænkes at skulle forbedre brugeroplevelsen på Amino. Det er også fint nok, men når fundamentet ikke er i orden, så er der i fremtiden ingen grund til at udvikle denne form for nye features. Grundlaget skal i orden først. Det er her, jeg tænker, at Amino vil kunne fastholde flere brugere, hvis de fik ordnet de basale problemer.

Man kunne sætte sig ned og lave mange analyser på, om jeg har ret. Det vil nok være unødvendigt og spild af tid, men det er i hvert fald vigtigt at overveje, om man vil have en ny revisorbørs eller ordnet de basale problemer, næste gang man hyrer et hold programmører.

Mht. det beløb som Amino har kostet, så lyder det stadig vildt for mig -- men okay. Det er en fed side, og jeg er glad for, at der er så mange glade, friske og hurtigtsvarende brugere herinde. Smile


Hej Sebastian

Det er nu egentlig meget simpelt. Amino Debat kaster ingen penge af sig, i forhold til hvad den koster at køre. Amino Virksomhedsbørs betaler basalt set for hele gildet, så vores fokus er vel egentlig meget naturlig. På sigt vil Lokalebørsen også give et godt bidrag. Så for at gøre en lang historie kort, så kan de andre produkter betale for at Amino Debat er gratis. Så når vi fokuserer på at lave andre produkter, så er det lige så meget for at tjene penge, som det er at servicere dig og alle andre.

Jeg kan godt forstå at du mener at vi skal koncentrere os om at gøre Amino hurtigere og det kan jeg godt love dig for at vi også gør. Men igen kører vi på en platform som ikke er så nem at trimme. Dertil har vi, som du nævner, ingen konkurrentet og det går selvfølgelig også, at vi allokerer en del ressourcer på de ting vi tjener penge på og lader noget ligge som vi ikke tjener på og samtidig er markedsleder på. Kom der en rigtig Amino konkurrent, så ville jeg måske ændre forkus for en stund, men den tid, den opgave.

Så vi kører Amino som en forretning og sætter ind hvor vi mener vi får mest for pengene og hvor vi også glæder brugerne mest. Og hvis jeg skal vælge mellem at gøre Amino 10 % hurtigere eller lave en ny sjov service, så ved jeg godt hvad jeg vil, for det koster godt det samme...

Så der bliver faktisk tænkt rigtigt meget over tingene hele tiden, men vi har få ressourcer og mange opgaver.

Dbh Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

> Jeg synes bare, at det er mange penge, når man kan gøre brug af så meget software, der ligger gratis derude.

Se på Martins Break Down igen. Software licensen udgør "kun" de 170.000 - resten er løn og markedsføring, og hverken løn eller annoncer er gratis.

Det er de færreste professionelle virksomheder der kan klare sig med frivilligt arbejde. Folk skal have løn. Og hvis du vil markedsføre din virksomhed effeltivt, ja så koster det også penge. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det er sådan en overraskelse. Det svarer til at sige, at man ikke kan forstå, at det koster så meget for Brugsen at drive en butik, når nu Røde Kors kan køre deres butikker så billigt.

Jeg har kigget Martins breakdown igennem nok gange nu. Og selvom software kun udgør 170.000 af de to millioner, så har den dårlige software forårsaget en masse andre omkostninger. F.eks. omkostninger til konsultenter og omkostninger til programmører, der skulle rette fejl. Disse omkostninger kunne nok have været undgået.

Men nok om prisen på Amino. Disse omkostninger er ikke til ændre nu.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sebastian Brandes:

Mikkel deMib Svendsen:

> Jeg synes bare, at det er mange penge, når man kan gøre brug af så meget software, der ligger gratis derude.

Se på Martins Break Down igen. Software licensen udgør "kun" de 170.000 - resten er løn og markedsføring, og hverken løn eller annoncer er gratis.

Det er de færreste professionelle virksomheder der kan klare sig med frivilligt arbejde. Folk skal have løn. Og hvis du vil markedsføre din virksomhed effeltivt, ja så koster det også penge. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det er sådan en overraskelse. Det svarer til at sige, at man ikke kan forstå, at det koster så meget for Brugsen at drive en butik, når nu Røde Kors kan køre deres butikker så billigt.

Jeg har kigget Martins breakdown igennem nok gange nu. Og selvom software kun udgør 170.000 af de to millioner, så har den dårlige software forårsaget en masse andre omkostninger. F.eks. omkostninger til konsultenter og omkostninger til programmører, der skulle rette fejl. Disse omkostninger kunne nok have været undgået.

Men nok om prisen på Amino. Disse omkostninger er ikke til ændre nu.

Sebastian, når nu du er så klog, er du så ikke rar at fortælle mig hvordan jeg undgår den slags omkostninger en anden gang?
For jeg er ikke blevet så meget klogere, men du har åbenbart et overblik som jeg ikke besidder.

Dbh Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Tak for svaret. Jeg spørger kun, fordi jeg ikke har mere indsigt, end jeg har. Jeg synes derfor, at det er glædeligt, at du er så aktiv på debatten, og at du kan fortælle, hvordan tingene hænger sammen.

Jeg er stadig lidt uenig i den måde, Amino bliver ført på, men jeg kan sagtens se dine pointer. Derfor vil jeg ikke stille mere spørgsmålstegn ved det, da begge holdninger nu er blevet lagt på bordet.

Jeg synes, at emnet skal drejes ind på SEO igen -- at vi skal prøve at holde os "on-topic". Jeg vil forresten glæde mig til at høre om messen i Las Vegas. Jeg håber, at du snart får tid til at sige noget om den.

- Sebastian Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Malmö
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg prøvet at grave mig igennem denne tråd, lad mig lige sammenfatte de forskellige problemer der er omtalte her og så må I meget gerne rette mig hvis jeg har misforstået noget :)

Christian iMarketing påpeger at siden "http://www.amino.dk/forums/14500.aspx" ikke har nogen Page Rank. Der er jeg lidt på bare bund, som programmør prøver jeg at skrive standardskompatibel kode og undgå "duplicate content" på de sider jeg laver fra bunden, men ved ellers ikke hvordan Google kommer frem til en sides Page Rank. Dette problem er ikke løst, men hvis det skyldes at siden er ny for Google, kan det være at der bare går lidt tid inden de giver den en Page Rank?

Grosen Friis skriver at siden "http://www.amino.dk/forums/14500.aspx" ikke er indekseret i Google pga. forkert robots-værdi. Det er den nu, efter vi ændrede meta-taggets indhold fra "noindex,follow" til "index,follow".

Mikkel deMib nævner problemet med "duplicate content", som desværre stadig er et stort problem med mange sider der genereres af CommunityServer (CS). Den indflydelse vi har på hvad CS spytter ud af HTML er selvfølgelig afhængig af, hvor meget vi ændrer på dens kode, og ændrer vi for meget eller for langt nede i koden bliver det besværligt/dyrt at opgradere, når CS lancerer et service pack eller en ny version - og det sker flere gange om året. Men vi skal helt klart have kigget på, hvor meget dette kan forbedres indenfor de rammer CS stiller til rådighed.

Grosen bemærker at de cachede versioner (http://74.125.77.132/search?hl=da&q=cache%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.amino.dk%2Fforums%2F14500.aspx&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq= , http://cc.msnscache.com/cache.aspx?q=%22http+www+amino+dk+forums+14500+aspx%22&d=75342646814432&mkt=en-GB&setlang=en-GB&w=8195eb11,d1089fe6 ) mangler indhold. Det ser heldigvis ud til at være et rendering-problem, idet indholdet faktisk står i kildekoden af de cachede sider, det vises bare ikke i andre browsere end Internet Explorer. Det kunne skyldes den ekstra kode "Dette er den cachede version....." som de to søgemaskiner indsætter øverst på siden. Uanset hvad så bruger søgemaskiner jo ikke en browser til at "læse" siderne, de parser kildekoden direkte og derfor formoder jeg, at de får fat i det de skal. - Jeg har prøvet at simulere en forespørgsel til "http://www.amino.dk/forums/14500.aspx" med headeren "User-Agent: Googlebot/1.0 (googlebot@googlebot.com http://googlebot.com/)" og fik fuldstændigt det samme indhold som min browser. Det udelukker ikke, at CS bruger andre faktorer til at afgøre, om gæsten er en spider, men der er ikke umiddelbart noget i koden som tyder på det og hvorfor skulle de sende halvtomme sider til spiderne? Det giver slet ikke mening - at fucke siden op med "duplicate content" er én ting, en rimelig dum fejl som opstod fordi nogen ikke har tænkt sig om, men at de skulle gøre en ekstra indsats for at udelukke deres kunders sider fra at blive indekseret har jeg lidt svært ved at tro på.

Mikkel deMib Svendsen:
NØJAGTIGT det samme kunne man have opnået blot ved helt at slette dette META-tag. Hvorfor overhovedet havde det når det ingen som helst mening giver?

Helt enig i at meta-tagget, som det ser ud nu, er ren og skær unødvendig ballast på siden - hvis det var så nemt som at åbne et skabelon og fjerne tagget ville jeg glædeligt gøre det. Med CS er jeg dog allerede glad over muligheden for at ændre det til en værdi, som ikke længere skader sidens indeksering! :)

Christian iMARKETING:
Jeg må sige, at jeg da er overrasket - læs chokeret - over hvor meget der bliver brugt på vedligeholdelse af Community serveren.

Uden at vide det, er det nok ikke så mange procent af lønningerne igen, som er gået til vedligeholdelse af CS - der er en del markedsføring og mht. programmering er det meste af tiden brugt på vores børser, som heldigvis kører næsten uafhængigt.

Mvh Claus // Amino

-- Mine debatindlæg er udtryk for min egen holdning og har ikke noget med Amino eller andre at gøre.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sebastian Brandes:

Hej Martin.

Tak for svaret. Jeg spørger kun, fordi jeg ikke har mere indsigt, end jeg har. Jeg synes derfor, at det er glædeligt, at du er så aktiv på debatten, og at du kan fortælle, hvordan tingene hænger sammen.

Jeg er stadig lidt uenig i den måde, Amino bliver ført på, men jeg kan sagtens se dine pointer. Derfor vil jeg ikke stille mere spørgsmålstegn ved det, da begge holdninger nu er blevet lagt på bordet.

Jeg synes, at emnet skal drejes ind på SEO igen -- at vi skal prøve at holde os "on-topic". Jeg vil forresten glæde mig til at høre om messen i Las Vegas. Jeg håber, at du snart får tid til at sige noget om den.

- Sebastian Smile

Hej Sebastian

Med de relativt få brikker du har af puslespillet Amino, så mener du at jeg tager fejl.
Det er måske lidt arrogant, men det lever jeg fint med.
En ting kan du dog være sikker på og det er at der er tænkt over alt! Om jeg så tager fejl vil tiden vise, men det tror jeg nu ikke.

Dbh Martin

Side 6 ud af 8 (77 indlæg)