Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har Amino's indholdssider ingen PageRank?

Side 8 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Grosen Friis | OP.dk:

"Alarmen" kan afblæses, og jeg kan så blot konstatere, at jeg har været med til at lave en "and".

/Grosen

Fedt, Grosen! Skal vi så ikke sige, jeg tager franske kartofler og en god rødvin med og så mødes vi hos Casa de Friis i Esbjerg til en god middag? Elsker and

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel Fuursted:
så mødes vi hos Casa de Friis i Esbjerg til en god middag? Elsker and

Ja bare vad i det :-)

/Grosen

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt slå et slag for PHP. Ikke fordi det er bedre end .NET, men fordi der bare udvikles langt flere ting til det. Det er lidt ligesom VHS og Betamax i sin tid. Jeg har altid foretrukket Microsofts platform, men det giver os idag problemer, for den eneste nogenlunde kvalificerede community-platform, vi med vores ASP-site kan "vælge imellem", er Community Server...

Når vi idag står og mangler en community-platform (ikke et antikveret debatforum som phpBB), har vi ikke andre valgmuligheder end netop Community Server. Alle de andre platforme, der findes gode communities til (Drupal, Joomla, etc.), kører på PHP.

Community Server er dyr, men det er ikke afgørende. Problemet med Community Server er, at den ikke har særlig mange features, og at den ikke er særlig brugervenlig. Vi ender derfor nok med at måtte bide i det sure æble og lave systemet selv!

Hvis jeg var Thorborg og rejste tilbage i en tidsmaskine, ville jeg lave Amino på Ning. Hvis jeg var Thorborg og stødte ind i Steve Balmer, ville jeg vise ham Ning og spørge, hvorfor hans hær af programmører ligger og sover istedet for at komme i gang!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Blasone:

Jeg vil godt slå et slag for PHP. Ikke fordi det er bedre end .NET, men fordi der bare udvikles langt flere ting til det. Det er lidt ligesom VHS og Betamax i sin tid. Jeg har altid foretrukket Microsofts platform, men det giver os idag problemer, for den eneste nogenlunde kvalificerede community-platform, vi med vores ASP-site kan "vælge imellem", er Community Server...

Netop problemet med at der ikke er så meget i .NET er at der er store omkostninger forbundet med det. Windows licens, SQL licens m.m.

Men Hr. Thorborg havde netop "rådighed" over Microsoft erfarne folk hvorfor han netop valgte at køre videre på det område. Stod han med PHP folk istedet, så havde det nok været en PHP platform der blev brugt.

Vi skal bare ikke over i en diskussion med om det er .NET eller PHP der er bedst....  Jeg var selv med da PHP var i version 3 så jeg holder ikke med den ene eller anden part....

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Grosen Friis | OP.dk:

Claus Conrad:
Det ser heldigvis ud til at være et rendering-problem, idet indholdet faktisk står i kildekoden af de cachede sider, det vises bare ikke i andre browsere end Internet Explorer. Det kunne skyldes den ekstra kode "Dette er den cachede version....." som de to søgemaskiner indsætter øverst på siden. Uanset hvad så bruger søgemaskiner jo ikke en browser til at "læse" siderne, de parser kildekoden direkte og derfor formoder jeg, at de får fat i det de skal. - Jeg har prøvet at simulere en forespørgsel til "http://www.amino.dk/forums/14500.aspx" med headeren "User-Agent: Googlebot/1.0 (googlebot@googlebot.com http://googlebot.com/)" og fik fuldstændigt det samme indhold som min browser. Det udelukker ikke, at CS bruger andre faktorer til at afgøre, om gæsten er en spider, men der er ikke umiddelbart noget i koden som tyder på det

Hej Claus Conrad

Man kan ikke skue hunden på hårene, et rigtig godt stykke teknisk analysearbejde fra din side, tak, det burde jeg selv have gjort inden jeg råbte "ULVEN KOMMER" :-)

Jeg har lavet tilsvarende tjek af Googles cache, Lives cache og de data vores egen spider opsamler, og jeg er kommet til samme konklusion.

"Alarmen" kan afblæses, og jeg kan så blot konstatere, at jeg har været med til at lave en "and".

/Grosen



Hej Grosen

Vi sætter stor pris på din kompetente hjælp, hellere et råb for meget, end for lidt.
Vi har meget at se til og vi kan bruge alt den hjælp vi kan få.
Tak!

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Vi skal bare ikke over i en diskussion med om det er .NET eller PHP der er bedst....  Jeg var selv med da PHP var i version 3 så jeg holder ikke med den ene eller anden part....

Nej enig, for den diskussion plejer at blive til et spørgsmål om, hvilken holdning man har til Microsoft. Alle unge nørder hader Microsoft, for de er jo et stort firma, og det hører med til ungdommen at være rebelsk og udfordre autoriteter. Der er jo nærmest en religionskonflikt mellem de to lejre, så en faktuel diskussion får man nok ikke.

 Nu var min kommentar heller ikke rettet til Thorborg, men mere ment som en advarsel til folk, der skal til at starte et nyt community op.

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Det har været undersøgt masser af gange, og hver gang har resultatet været nogenlunde det samme: Total Cost Of Ownership er IKKE nødvendigvis billigere med Open Source.

Det har du ret i. For mig at se var Community Serveren et oplagt valg med de informationer Martin har givet. Martin skriver så 'what do do?' og jeg mener bare man må leve med dét. Havde han valgt anderledens var der bare ting der var gået i shit på en anden måde. Så kunne hans omgangskreds (Windows-folkene) jo stå og grine af han ikke havde valgt Community Serveren.

Mikkel deMib Svendsen:
Alligevel bliver OS-fanatikere ved med at bruge netop prisen som argument.

Det er næppe den seriøse del der bruger dette som argument.

Mikkel deMib Svendsen:
Et af de store problemer der er med meget OS-software er sikkerden - og en væsentlig grund til at mange vælger det fra. Fordelen i OS ved at alle kan bidrage er samtidig det der giver en kæmpe ulæmpe i forhold til sikkerheden. Og netop med et stykke community software, hvor der accepteres SÅ mange input fra brugerne, er sikkerhed et vigtigt og meget komliceret område.

What?!   Kommerciel software generelt mere sikkert end open source ?! Hvad med

  • Microsoft Internet Information Server (IIS) vs. Apache
  • Diverse Windows-distributioner vs. Linux / BSD
  • Microsoft Internet Explorer vs. FireFox

Hvad angår bidrag er det jo op til de enkelte projekter. Men det er jo ikke sådan i seriøse open source projekter at "enhver idiot" kan lave ændringer i den officielle kode.

Mikkel deMib Svendsen:
Check Secunia og se hvor mange sikkerhedsfejl der gennem tiden har været på phpBB og sammenlign så med Community Serveren :)

Nu kommer jeg helt i tvivl. Dækker smileyen over at du glemte at skrive ordet "offentliggjorte" foran "sikkerhedsfejl". Eller er det fordi Community Serveren slet ikke er listet? ,-)

 

Side 8 ud af 8 (77 indlæg)