Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæælp... Drupal laver fejl

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Fik endelig indtastet de rigtige oplysninger omkring databasen, men da den så installere sker dette:


Warning: Table 'stebit_1.drupal_access' doesn't exist query: SELECT 1 FROM drupal_access WHERE type = 'host' AND LOWER('62.243.148.62') LIKE LOWER(mask) AND status = 0 LIMIT 0, 1 in /home/www/nap-nap.dk/drupal/includes/database.mysqli.inc on line 128

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/www/nap-nap.dk/drupal/includes/database.mysqli.inc:128) in /home/www/nap-nap.dk/drupal/includes/bootstrap.inc on line 1009

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/www/nap-nap.dk/drupal/includes/database.mysqli.inc:128) in /home/www/nap-nap.dk/drupal/includes/bootstrap.inc on line 1009

 

Er der nogen der kan tyde det for mig? :S

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Den første fejl betyder at der mangler noget i din database.

De to næste fejl behøver du ikke bekymre dig om, for de forsvinder når du fikser det første Smile

 

Men mon ikke Drupal har et supportforum?

Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder som om at databasen fejler, hvis jeg går ind på din drupal-side:
Unknown database 'stebit_2'.

Jeg går ud fra, at du ikke har tilpasset til Drupalinstallation endnu, så du godt kan slette den uden at miste noget. Derfor vil det allerletteste være at slette /drupal-mappen på din server og slette databasen. Herefter installerer du Drupal fra ny, for at se om det bare er en "engangs-fejl".

Hvis det ikke er en mulighed:

Du skal ind i PhpMyAdmin for at tjekke din database efter i sømmene. Du skal tjekke om drupal_access eksisterer. Hvis den gør, burde du kunne se den i venstre kolonne på skærmen, efter du har logget ind og evt. valgt stebit_1-databasen.

Jeg kan også se, du har valgt at præfikse database tables med "_drupal". Tjek i din database at alle tables rent faktisk er præfikset _drupal.

En sidste ting jeg kan komme i tanke om, er din settings.php fil. I drupal/sites/default/settings.php, står der som en af de eneste ting (bortset fra kommentarer) indstillingerne for databasen. Her skal den sidste del (det efter den sidste "/") i $db_url være stebit_1. Se evt. linjen lige ovenfor i filen, som forklarer syntaksen.

Med venlig hilsen
Michael

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)