Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor kikser vores SEO på ordet sexlegetøj?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Igennem 2008 har jeg slugt alt, hvad der er blevet skrevet om SEO her på Amino - og jeg har forsøgt at føre det ud i livet i min netbutik.

Vi har først og fremmest undersøgt, hvilke søgeord vores potentielle kunder bruger - og skrevet dem ind i side-titlerne. Det er også gået fint.  Vi har nu 2 en halv gange så mange besøgende via søgeord som for et år siden. På mange af vores vigtigste søgeord ligger vi på side 1 eller 2 i Google.

Men på enkelte søgeord er det gået helt galt. Mest alvorligt på søgeordet sexlegetøj. Det er et meget populært søgeord og konkurrencen om placeringen hos Google er stor. Landingssiden hos os er en oversigt over alle produkter i kategorien sexlegetøj. På den side har vi et internt link med ankerordet sexlegetøj.

I starten af vores optimering lykkedes det fint. Vi sprang fra nul hits til mange hits. Men det varede kun en måned, så faldt vi ned på nul hits igen. Så prøvede vi at ændre på titlerne og skrive ordet sexlegetøj ind nogle flere steder. Desuden koncentrerede vi vores linkbuilding om ordet sexlegetøj.

Men det er som om at jo mere vi prøver, jo værre bliver det. Vi rutchede stille og roligt bagud hos Google, først til side 9, så til side 11, så til side 14. Nu er vi havnet på side 31. Det er som om vi bliver straffet for at prøve for hårdt? Hvad gør vi forkert?

På forhånd tak for hjælp.

mvh. Bo Jensen
Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med sexlegetøj og alt til erotiske rollespil.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres on-page SEO er ikke værd at råbe hurra for. Der er f.eks. ingen H1-tags, og I gør ikke brug af jeres primære søgeord ret mange gange på jeres side. Desuden lader det ikke til, at I har nogle kvalitetslinks, der peger på jeres side.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hegelund Møller:
Der er f.eks. ingen H1-tags

Hvad er H1-tags?
Gad vide om jeg har sådan nogen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ja den virker ikke umiddelbart vildt SEO-venlig den side.. et hav af kode for så lidt (læs: tables! svært at vedligeholde og ikke noget der gavner SE crawlers).

Jeg forstår heller ikke dette html-tag: <html dir="LTR" lang="en"> - jeg er ret sikker på at det bør være lang="da"? Prøv at læse  dette: http://hiddenvariables.blogspot.com/2008/01/seo-tips-html-lang-attribute.html

benyt jeres søgefunktion og gør den mere tilgængelig. Generer evt. keywords i bunden af siden ud fra den pågældende sides indhold som linker til jeres søgefunktion hvor der bliver søgt på det keyword.. det har jeg set eksempler på sider der har fået meget ud af.

Selvom det er meget besvær ville jeg klart ændre siden til CSS, benytte mig headers ligesom ovenstående indlæg også antyder, og få det hele sat meget mere overskueligt op. Jo lettere koden er for dig at læse og jo bedre den er sat op med korrekte tags osv. jo lettere har crawlere også ved at indeksere skidtet.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften, Go'Aften (aka Bo) :)

Problemet med linkbuilding er, at vi har brug for det, men hvis det gøres forkert kan du også blive straffet! Google slår hårdere ned på det de tror er købte links bedømmer de som købte links. Plus "overoptimering" ses også mere og mere i vores verden. Ja, du kan helt sikkert gøre noget ved din onpage optimering, men det jeg tror skal gåes igennem er hvad I har gjort ind til videre - og dét er farligt at tale om åbent.

Du er velkommen til at skrive en mail, hvis jeg skal kigge lidt på hvad I har gjort so far :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopNord.dk - Knud:

Martin Hegelund Møller:
Der er f.eks. ingen H1-tags

Hvad er H1-tags?
Gad vide om jeg har sådan nogen?

H1: Er html-kode, der angiver overskrifter på din hjemmeside. For eksempel:

<h1>Velkommen til Shopnord.dk</h1>

Det er vigtigt, at overskriften indeholder et eller flere af dine primære søgeord, da søgemaskiner bl.a. lægger vægt på overskriften, når de skal indeksere hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopNord.dk - Knud:

Martin Hegelund Møller:
Der er f.eks. ingen H1-tags

Hvad er H1-tags?
Gad vide om jeg har sådan nogen?

Hej Knud - det er når man i stedet for eksempelvis <div class="overskrift">Overskrift</div> skriver <h1>Overskrift</h1>. Og nej, det har du desværre ikke på shopnord.dk.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bo

Husk når du linkbygger på ordet sexlegetøj, skal du linke direkte til sidensexlegetoej_37_da, og ikke til forsiden. Jeg kan se at du i din signatur linker til forsiden med dette ord, og det hjælper ikke den konkrete side meget.

Søger man på sexlegetøj får man følgende resultat for din side. Læg mærke til at sexlegetoj i URL'en IKKE er markeret med fed. Dette betyder at Google ikke mener at sexlegetøj og sexlegetoej er samme ord. Her vil jeg anbefale at du går mod strømmen op opretter en html side: "/segelegetøj.html". Mange SEO'er siger at man aldrig skal bruge æ, ø og å, men hvis du går mod strømmen her vil du være noget nær den eneste der har en side med søgeordet i URL'en (set fra Googles synspunkt). Html siden søgeoptimerer du til sexlegetøj, og linker til fra alle sider på sitet samt udefra. Det lyder ikke til at du har noget at tabe ved at prøve det ihvertfald.

Sexlegetøj af god kvalitet. Håndplukket af Bo og Sanne.

Sexlegetøj af god kvalitet, håndplukket af Bo og Sanne, finder du her:- Sexlegetøj: Dildoer med vibrator.- Glidecreme, pumper, laklagner og sådan noget ...
www.iscenesat6.dk/sexlegetoej_37_da/ - 115k - Cached - Lignende sider
Mvh Jesper Jørgensen,
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må kraftigt advare mod at oprette sider der bruger danske tegn. Det er åndssvagt. Forselv hvis du skulle ranke på den, er der mange brugere (f.eks. undertegnede på de fleste af mine computere) som slet ikke kan komme ind på siden.

Derudover er det dumt, for du har allerede forsøgt at etablere en URL på det keyword. At flakse rundt mellem først den ene og så den anden er en forbandet dårlig strategi. Hold fast, optimer, og optimer noget mere. Fokus!

Det du først og fremmest har brug for er mere tekst på siden der omhandler sexlegetøj, og så en god røvfuld links. Start der, og glem så det der med kodningen, til du er kommet lidt længere. Ja, det er da godt at få det forbedret, men det betyder bare ikke en skid i forhold til der hvor du er nu, og der hvor du skal hen.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bo

Det ser ikke ud til, at andre kommer med forslaget - så nu får du det fra mig:

Når dit vigtigste ord for den pågældende side er "sexlegetøj", er det en umådeligt dårlig ide at bruge netop det ord i en ankertekst i et link, der linker til en anden side på din shop. Jeg tænker her på linket "- Sexlegetøj: Dildoer med vibrator

Du bør ændre det links ankertekst til "Dildoer med vibrator".

Som det er nu, forvirrer du Google i forhold til, hvilken af dine sider, du mener skal være vigtig i forhold til ordet "sexlegetøj". 

 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)