Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor kikser vores SEO på ordet sexlegetøj?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg må kraftigt advare mod at oprette sider der bruger danske tegn. Det er åndssvagt. Forselv hvis du skulle ranke på den, er der mange brugere (f.eks. undertegnede på de fleste af mine computere) som slet ikke kan komme ind på siden.

Derudover er det dumt, for du har allerede forsøgt at etablere en URL på det keyword. At flakse rundt mellem først den ene og så den anden er en forbandet dårlig strategi. Hold fast, optimer, og optimer noget mere. Fokus!

Det du først og fremmest har brug for er mere tekst på siden der omhandler sexlegetøj, og så en god røvfuld links. Start der, og glem så det der med kodningen, til du er kommet lidt længere. Ja, det er da godt at få det forbedret, men det betyder bare ikke en skid i forhold til der hvor du er nu, og der hvor du skal hen.

 

Nemlig!

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Nu er sex branchen meget anderledes og meget åben i forhold til så mange andre steder så det vil være muligt for dig at tilmelde din side til masser sider og få en masse til at linke til dig ret nemt end det normale marked :) men hold dig til de andre råd også er det bare igang med at kontakte nogle webmasters....

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg må kraftigt advare mod at oprette sider der bruger danske tegn. Det er åndssvagt. Forselv hvis du skulle ranke på den, er der mange brugere (f.eks. undertegnede på de fleste af mine computere) som slet ikke kan komme ind på siden.

Dette er position 6 i Google. Når jeg klikker på linket er det encoded som: http://www.6-butik.dk/sexleget%C3%B8j/. Hvad sker der helt præcist Mikkel, når du klikker på dette link? Jeg har ingen computere der ikke virker med dette link, så jeg kan ikke selv teste det.

Sexlegetøj - 6-butik.dk

Sexlegetøj findes i mange varianter, og hos 6-butik.dk kan man få sexlegetøj i mange udformninger. Her er der mulighed for at finde sexlegetøj til ham og ...
www.6-butik.dk/sexlegetøj/ - Lignende sider

 

 Google bliver iøvrigt ikke "forvirret" over hvilken side der skal vises for et bestemt søgeord. De giver alle sider en score for hvor godt de matcher søgeordet, og viser de sider der har den bedste score. Men man spilder naturligvis sit krudt hvis man forsøger at få 3 eller flere sider til at ranke på et bestemt søgeord.

Laver man tricket med at lægge siden på med det danske bogstav udne iøvrigt at linkbygge til den vil der ske en af to ting på sigt:

1) Den nye side ryger ind som den bedst placerede og bliver der

2) Den nye side ryger IKKE ind som den bedst placerede

Hvis udfaldet bliver 1), hvorfor så fortsætte med at arbejde på en side der ranker dårligere? Gå videre med den nye side.

Hvis udfaldet bliver 2), så giver det sig selv. Arbejd videre med den side der er bedst placeret.

Taget i betragtning at det ikke kræver det store arbejde, og at den eksisterende side anyways ikke ranker specielt godt mener jeg bestemt det er arbejdsindsatsen værd at lave denne test.

Men nej man skal naturligvis ikke "flakse rundt" mellem sider, men velovervejede tests er en anden sag.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du blander tingene sammen. Først snakker du om en URL med danske tegn. Derefter bruger du en URL-encoded URL som eksempel.  Det er altså ikke det samme!

Standard URL-encoded URL'er er der ikke noget teknisk galt i - de er bare grimme og svære at læse. Fonetisk omskrevne URL'er er altid at foretrække. Og som du ved, forstår søgemaskinerne fint fonetisk omskrivning af danske tegn.

Men danske tegn i URL'er er der helt bestemt tekniske problemer med. Søgemaskinerne kan som sagt godt indeksere dem, men med mindre din webserver kan håndtere de URL-encodede versioner, så fejler siden.

Dertil kommer det måske aller vigtigste: Masser af de steder, hvor du kan få et link til en sexlegetøjsside, kan du slet ikke bruge danske tegn i URL'en.

Så jeg må sige at jeg er målløs over dit forslag, der blot vil øge antallet af problemer uden at løse noget som helst.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jesper: Mener du i fuldt alvor, at Google ikke vægter, at der linkes UD med selv samme ankertekst, som siden i øvrigt promoveres som værende en ressource i forhold til? Og hvis jeg ikke har misforstået dig: Hvad bygger du det på? Jeg vil gerne lære, da det er helt nyt for mig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu Google der encoder url'en. På 6-butik.dk ser linket således ud:

<a href="http://www.6-butik.dk/sexlegetøj/" target="_blank"><font color="#B36D6D">Sexlegetøj</font></a>

Men det er korrekt at det i forbindelse med linkbygning kan være en udfordring at få links med danske tegn i URL'en, så det skal man være opmærksom på. Det bør dog kunne løses ved at bruge den encodede URL ved linkbygning så man i href bruger http://www.6-butik.dk/sexleget%C3%B8j/ 

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jesper, jeg kan stadig slet ikke følge din logik. Lad os lige starte forfra ...

Manden har en side om sexlegetøj, som han har svært vej at få til at ranke på det ord. De ting som der for alvor skal til for at ændre på det er allerede nævt: Rettelse af link (tak Thomas), mere og bedre tekst og så en masse links.

Du råder ham så til at ændre URL'en til noget der måske, eller måske ikke (alt efter om man tror på dig eller mig) kan give problemer. Jeg forstår slet ikke hvorfor du råder ham til det. Det svarer til at fortælle folk, at de skal smadre forlygterne på deres bil, hvis de er punkteret. Det løser altså ingenting. Tværtimod.

Det er altid en dårlig strategi, at ændre sine URL's med mindre der er en virkelig god grund til det. Og ja, hans URL kunne da godt være lidt mere elegant, men at gå ind og bare ændre den, uden at tage hele site arkitekturen op til genovervejelse, er altså en helt galt fokuseret strategi i mine øjne.

Det er ikke den nuværende URL, der gør at han ikke ranker - det er de andre nævnte faktorer. Jeg forslår at han bruger sine kræfter, der hvor det faktisk giver resultater.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Jesper: Mener du i fuldt alvor, at Google ikke vægter, at der linkes UD med selv samme ankertekst, som siden i øvrigt promoveres som værende en ressource i forhold til? Og hvis jeg ikke har misforstået dig: Hvad bygger du det på? Jeg vil gerne lære, da det er helt nyt for mig.

Hej Thomas

HVis mit svar lyder som goddag - mand -økseskaft er det fordi jeg har misforstået dig:

Hvis man på den eksisterende "sexlegetøj" side laver et link til den nye side, får dette link naturligvis indflydelse (positiv eller negativ) på den eksisterende sides evne til at ranke. Vil man udelukke dette lader man være med at placere et link på netop den side.

I denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/49287.aspx er der konsensus om at udgående links til relevante sider om samme emne kan have en positiv effekt. Jeg ser ikke hvorfor tilsvarende links til interne sider ikke skulle kunne have en tilsvarende positiv effekt.

Siden http://www.6-butik.dk/sexlegetøj/ der ligger #6 har links med ankerteksten "sexlegetøj" til såvel andre interne sider (fx http://www.6-butik.dk/sexlegetøj-c-3.html) som eksterne sider (fx: http://www.adultshop.dk/sexlegetøj/) , så det i sig selv forhindrere ikke siden i at opnå en god position.

Kun en test vil som sagt kunne afgøre om den nye side kan gøre det bedre end den gamle.

Mvh Jesper

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Thomas Rosenstand:

Jesper: Mener du i fuldt alvor, at Google ikke vægter, at der linkes UD med selv samme ankertekst, som siden i øvrigt promoveres som værende en ressource i forhold til? Og hvis jeg ikke har misforstået dig: Hvad bygger du det på? Jeg vil gerne lære, da det er helt nyt for mig.

 

Hej Thomas

HVis mit svar lyder som goddag - mand -økseskaft er det fordi jeg har misforstået dig:

Hvis man på den eksisterende "sexlegetøj" side laver et link til den nye side, får dette link naturligvis indflydelse (positiv eller negativ) på den eksisterende sides evne til at ranke. Vil man udelukke dette lader man være med at placere et link på netop den side.

I denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/49287.aspx er der konsensus om at udgående links til relevante sider om samme emne kan have en positiv effekt. Jeg ser ikke hvorfor tilsvarende links til interne sider ikke skulle kunne have en tilsvarende positiv effekt.

Siden http://www.6-butik.dk/sexlegetøj/ der ligger #6 har links med ankerteksten "sexlegetøj" til såvel andre interne sider (fx http://www.6-butik.dk/sexlegetøj-c-3.html) som eksterne sider (fx: http://www.adultshop.dk/sexlegetøj/) , så det i sig selv forhindrere ikke siden i at opnå en god position.

Kun en test vil som sagt kunne afgøre om den nye side kan gøre det bedre end den gamle.

Mvh Jesper

 

 

Jo - men hvis du linker til relevant side med dit eget primære keyword som ankertekst, skyder du dig selv i foden.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jesper, jeg kan stadig slet ikke følge din logik. Lad os lige starte forfra ...

Manden har en side om sexlegetøj, som han har svært vej at få til at ranke på det ord. De ting som der for alvor skal til for at ændre på det er allerede nævt: Rettelse af link (tak Thomas), mere og bedre tekst og så en masse links.

Du råder ham så til at ændre URL'en til noget der måske, eller måske ikke (alt efter om man tror på dig eller mig) kan give problemer. Jeg forstår slet ikke hvorfor du råder ham til det. Det svarer til at fortælle folk, at de skal smadre forlygterne på deres bil, hvis de er punkteret. Det løser altså ingenting. Tværtimod.

Det er altid en dårlig strategi, at ændre sine URL's med mindre der er en virkelig god grund til det. Og ja, hans URL kunne da godt være lidt mere elegant, men at gå ind og bare ændre den, uden at tage hele site arkitekturen op til genovervejelse, er altså en helt galt fokuseret strategi i mine øjne.

Det er ikke den nuværende URL, der gør at han ikke ranker - det er de andre nævnte faktorer. Jeg forslår at han bruger sine kræfter, der hvor det faktisk giver resultater.

Det nærmer sig min sengetid, så dette bliver nok mit sidste indlæg i aften, men jeg skal nok samle handsken op igen hvis nødvendigt.

Mit råd var ikke at ændre URL'en på den eksisterende side, det er vi enige om at man ikek skal begynde at pille ved. Rådet var at oprette en ny unik side på den pågældende URL og lade de to konkurrere. Rådet er givet ud fra en hypotese om at Google IKKE sidestiller sexlegetoej med sexlegetøj.

Nedenstående er positioner for et website på søgeordet "server overvågning", taget dagligt. I starten af perioden hvor positionerne er over 75 er den mest målrettede side server-overvaagning.asp. Siden blev omdøbt til "server-overvågning.asp", og første gang Google har indekseret den nye URL ryger siden på en position 10 eller bedre i resten af perioden. Eneste ændring er at aa er ændret til å i URL'en. Så jeg tager ikke for givet at Google er helt på forkant med fonetisk omskrivning

Mvh Jesper

85
80
86
85
86
76
76
76
75
90
83
88
5
6
5
6
5
4
5
4
4
4
4
2
2
2
2
2
3
5
4
4
5
5
5
4
5
4
5
4
4
5
4
8
8
8
8
9
10
8
4
4
4
5
5

 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)