Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er mit website blevet af?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hertil morgen ville jeg lige checke mit website www.storbyferieguiden.dk i Google - og pludselig er det stort set forsvundet på en lang række søgeord.

Efter at have checket mine besøgsstats, ser det ud til at have været tilfælde et par dage.

Tidligere har jeg ligget på første side på søgninger som: "weekendophold prag", "storbyrejser berlin", "seværdigheder paris" og "kort over london".

De eneste to, der ligger i top 100 er "miniferie berlin" (nr. 89) og "miniferie paris" (nr. 78) - og de peger et helt skævt sted hen - hhv. til en side om Paris (søgning på Berlin) og en side om London (søgning på Paris).

Hvad sker der lige? 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Hvor gammel er siden? Hvis den er forholdvis ny, har du nok bare nydt godt af det startboost, som mange sider oplever, før de finder deres naturlige leje.

Sidens linkprofil er umiddelbart vurderet ikke særligt stærk, så det undrer mig ikke, at den ikke ligger i top.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden er fra slutningen af november.

Jeg kan sådan set godt acceptere, at den ikke ligger helt i top - men at sitet går fra en topplacering til en placering udenfor top 100 på få dage, kan jeg altså ikke helt forstå. Og de to resultater, der stadig lige præcis er i top 100, peger på helt malplacerede sider, giver altså heller ingen mening.

Og så er der altså ikke så meget konkurrence på søgninger som "Kort over London" - så en top 100 må altså være muligt.

Der må være noget andet galt?

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke websiden tilføjet i Google Webmastertools? Måske du kunne finde årsagen derigennem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det har jeg.

Og der er ingen særlige "fejlmeldinger".

Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mere indhold - mindre reklame...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Med alt respekt - det samme kunne jeg sige om dine forum-indlæg...

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Loco:
Hertil morgen ville jeg lige checke mit website www.storbyferieguiden.dk i Google - og pludselig er det stort set forsvundet på en lang række søgeord.

Hej Loco

Når jeg kigger på de sider du har indekseret i Google, så kommer der nogle specielle "sider" frem, eksempelvis:

http://www.storbyferieguiden.dk/Product.aspx?product=Hotels_com_Paris

Du finder links til siden fra denne side i 'Har du brug for' boksen i højre side:

http://www.storbyferieguiden.dk/Storbyferie-Paris/Storbyferie-Paris.aspx

Prøv at teste førstnævnte URL ind i vores Page Header test tool:

Læg mærke til, at du får følgende lange række af redirects smidt i hovedet, først 2 stk. redirects type 302 (midlertidig flyttet), herefter 2 stk. redirects type 301, først herefter lander man på den ønskede side.

Det er ikke godt at linke ud med 302 redirects (betyder 'midlertidig flyttet'), jeg tror heller ikke det er godt, at Google skal igennem 4 redirects før Google kommer til den endelige landdingsside (Affiliate). Uden at have konkret erfaring hermed, så siger min "mavefornemmelse" mig, at søgemaskiner ikke er glade for så mange redirects i rap, slet ikke når det er til et andet domæne.

Det er ikke nok, at du har blokeret imod at disse sider bliver indekseret via din robots.txt. Jeg ville ændre disse links, så de er JavaScript baserede links som er vanskeligere at læse for søgemaskiner, og jeg ville endvidere sætte en rel="nofollow" attribut på alle affiliate links.

Linker du ud til andet en affiliate links, hvis ikke, så find andre relevante websites at linke ud til, det er vigtigt at link ud til andre relevante websites.

Du har kun ca. 14 sider indekseret, det er ikke mange, slet ikke når du gerne vil op når gode placeringer på rejserelaterede søgefraser. Så mine råd er (i prioriteret rækkefølge):

  • JavaScript dine affiliate links, sæt rel="nofollow" på dem (Nofollow er det vigtigste, javaScriptede links er ikke et must, men nice-to-have)
  • Sørg for du linker ud til relevante eksterne websites
  • Arbejd aktivt med linkbuilding på de søgefraser du gerne vil findes på
  • 14 sider er ikke meget, når du er i en branche med hård konkurrence online, så skriv mere godt indhold til websitet

/Grosen Friis

 

 

 

 


SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit grundige svar.

Angående de mange redirects, så er det vist Tradedoubler, der står for de fleste (om ikke dem alle). Jeg har en almindelig asp.net redirect, således at når linket med "?produkct=XX" bliver kaldt, så redirecter den til Tradedoubler affiliate link.

Jeg vil dog prøve at følge dit råd med JavaScript + NoFollow alligevel.

Hvad angår dit tip med flere sider, linkbuilding osv. kan jeg kun være enig i, at det vil være en fordel. Det ændrer dog ikke ved, at jeg har ligget rigtig godt placeret på en række søgesætninger - for derefter at ryge ud af top 100 "hen over natten" - og det synes jeg altså stadig er mærkeligt.

Det skal også lige nævnes, at jeg ikke har ændret noget på sitet et godt stykke tid - så det er altså ikke der, at "fejlen" ligger.

Alt i alt synes jeg det er meget mærkeligt, med det pludselige fald (samt de underlige Google-pegninger fra søgeord omkring Berlin til sider om Paris).

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit website er tilbage Smile

Efter at have været forsvundet i nogle dage, er mit website pludselig tilbage igen i toppen hos Google.

Det eneste jeg har gjort er, at skaffe et par eksterne links og uploade et XML-sitemap. Men om det har haft nogen praktisk betydning, er svært at sige.

Desværre finder jeg nok aldrig ud af, hvad problemet var - hvilket faktisk bekymrer mig. For kan det ske én gang, kan det jo ske igen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)