Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af beklædningstekstil

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg forsøger at klarlægge mulighederne for tekstilproduktion i forbindelse med etableringen af ny virksomhed.

Virksomheden skal afsætte tøj af eget design direkte til danske forhandlere.

Er der nogle af Jer, der har nogle erfaringer med danske producenter. Jeg overvejer produktion i Østen, men vil også gerne have et overblik over mulighederne i Danmark.

Jeg ser frem til at høre fra Jer.

Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke mange der har produktion i Danmark mere det begrænser sig til små skrædderværksteder...

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Korbach

Når i kommer lidt videre i procesen, så kan jeg evt. hjælpe jer.

Tekstiler er egentlig ikke vores fokusområde, men vi har da lavet nogle forklæder mv. for førende danske brands gennem vores kontakter i Tyrkiet - Tyrkiet er et godt sted at starte, god kvalitet, fornuftige priser - meget fleksibel på logistikken osv. - Og så er det nemt og relativt billigt at rejse dertil ved opstrt af nye projekter.

Vi har stor erfaring i at handle med/i Tyrkiet - og kender deres mentalitet og kultur, hvilket er ligeså vigtigt her som i Østen.

Og så er der heller ikke så mange regler om kvoter, told osv. i og med Danmark har en speciel handelsaftale med Tyrkiet - et super alternativ til Østen hvertfald.

Du kan evt. skrive en mail til mig hvis du vil vide mere.

MVH

Bendtsen

Fra København (Rødovre)
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Korbach,

Jeg har drevet Web-bureau sammen med 2 andre partnere her i Vietnam, Saigon de sidste 2 år.

Jeg har gode forbindelser til forskellige produktionsvirksomheder med tøj og sko.

Du er velkommen til at kontakte undertegnede, hvis du vil høre nærmere om mulighederne, priser og agenter, så vil jeg være behjælpelig.

Prisen for produktion af tøj er virkelig billige, men man skal producere et stort oplæg, før det kan svare sig, og en god ting at have en agent til at varetage kvalitetskontrol.

Med venlig hilsen

Kim H. T

www.mwc.com.vn

tkhau@mwc.vn

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Tusind tak for dit svar. Der er slet ingen tvivl om, at vi vil kigge på producenter som den du refererer til, da det synes at være det absolut billigste ved masseproduktion.

Som udgangspunkt vil vores produktion dog ikke være af større kvantitativ karakter - det er vigtigt for os, at vi har aftagere til min. 85% af varelageret, før det bliver sat i produktion. Det kan vi ikke forvente med større mængder i starten.

Jeg vil dog beholde dine kontakt informationer (hvis det er ok med dig), og evt. tage fat i dig såfremt det bliver relevant.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magia,

Tak for dit indlæg.

Det er også mit indtryk, hvilket i virkeligheden undrer mig lidt.

Der må da være et nichebehov for dansk tekstilproduktion med fokus på kvalitet, miljøhensynstagen osv.

Hvis en designer vil tage 5000 kr. for en jakke, må det da være mere fyldestgørende for køberen, at producenten har benyttet omkostningstunge produktionsvilkår til køberens (og eksempelvis miljøets) fordel istedet for billig produktion i østen.

... Blot en tankeSmile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Tak for dit svar.

Jeg synes dit indlæg lyder meget interessant, og det tyrkiske marked er absolut tiltalende i forhold til produktion.

Vi sidder lige nu og ligger sidste hånd på forretningsplanen. Udover produktionen, er der også flere tiltag, som hører hjemme tidligere i værdikæden, som vi først og fremmest skal have ført til praksis.

Målet med dette indlæg var netop, at skabe et overblik over produktionsmulighederne og evt. få nogle kontakter i samme indstands. Derfor vil vi med større sikkerhed kontakte dig, om ikke andet for at høre nærmere til priser, produktionsvilkår og des lige. - Håber dette er ok.

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Jeg vil meget gerne have din mail, så vil jeg gerne snakke med dig om produktion i tyrkiet. Det er ikke tøj, jeg skal produceret men bolig tekstil..

Håber på din hjælp.

På forhånd tak

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes masser af danske producenter. Bare kør en tur til Ikast....der ligger den ene efter den anden tekstilvirksomhed.

Vi har fået produceret vores tøj igennem en dansk virksomhed. De har så - for at mindske udgifter - fabrik i Ukraine. Men grunden til vi valgte dem (og dermed betaler en lille smule mere end vi fx. kunne betale i Kina) er, at vi handler under dansk lovgivning (med alle de fordele det har). Derudover sikrer vi kvalitet, sagsbehandling, fortrolighed osv osv...ALT er i top og vi er trygge. Vi er fx. sikre på at vi ikke handler med en virksomhed som benytter børnearbejdere etc.

Og så har det selvfølgelig de åbenlyse fordele, at alting går vildt stærkt - og fejlmargin er meget mindre.

/Rikke

 

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem bruger I , i ikast?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)